vad är bra fps o vad är dålig fps?? i Cs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Ähh 45fps och uppåt funkar jättebra, man skulle ändå inte märka nån skillnad om man jämför t.ex. 50fps och 80fps.

Mellan 50 och 80 är det ju enorm skillnad, testa spela något spel där du får ut riktig hög fps och där det finns konsolkommandon för att låsa fpsen på ett visst värde. Du märker skillnad t.om mellan 150 och 120fps.
Men det är bara om man jämför båda två jämte varandra, spelar du med 40fps och vänjer dig vid det tycker du det är bra men om du vänjer dig vid 50fps och sedan sänker till 45 kommer du tycka det hackar skitmycket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Och som sagts flera tusen gånger så har inte siktets storlek nånting med hur skotten sprider sig så det speler ingen roll hur stort eller litet det är.
Dock stämmer det där om Q3, men det är inte samma motor som CS använder

Ja, det är väl bara hur snabbt animeringen av siktet "spelas upp"? Ju fler FPS, desto snabbare går det, men det representerar inte den egentliga spridningen, utan den minskar alltid lika snabbt.

Permalänk
Medlem

hehe men skärm pallar 100hz, men jag snittar 250fps (i cod)

Så det spelar alltså ingen roll om jag har 101 eller 300 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Helt sant.
Det finns undersökningar som visat att Hz under 75 kan ge huvudvärk och liknande. Däremot finns det inget som säger att man kan uppfatta mer än det heller. Nu är det några år sen jag läste det men i nån av de där tidningarna, typ vetenskapens värld eller vad de heter, så hade de undersökt den tid det tar för en signal att gå från ögat till hjärnan... busshastigheten så att säga. Och den gör att det krävs år av träning och extremt bra hälsa (för att inte tala om perfekt syn) för att klara av att uppfatta men än runt 70-80Hz och därmed 70-80 fps (iallafall medvetet)... Typ erfarna jaktpiloter klarar det men knappast vanliga människor.

så att sitta o 200fps eller 80fps spelar ingen som helt roll. Kanske att man kan uppfatta det i extrema fall när någonting laggar till. Däremot kan man märka skillnad mellan säg 60 och 80, då man då är och leker runt gränserna för vad som går att uppfatta. Dock måste jag säga att iallafall jag tycker att 60fps stabilt är att föredra framför 99fps som droppar till 70 när det händer mycket på skärmen... Så på med Vsync och få upp skärmen i 80Hz, så går den nog bara bra sen...

Och nej, jag har ingen aning om vilket nummer jag läste det i, det var ett par år sen och jag sammlar inte på gammla tidsskrfter, så länge de inte heter Xmen eller Spindelmannen

Jag märker skillnad på 70 och 80 hz på skärmen. Jag kanske är extremt känslig, men när det gäller crt så klarar jag inte av 85 hz mer. Det gjorde jag förr men inte nu längre då jag känner av och ser flimmret. När det gäller tft så får jag ont i huvudet om hzen inte ligger på 75+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Helt sant.
Det finns undersökningar som visat att Hz under 75 kan ge huvudvärk och liknande. Däremot finns det inget som säger att man kan uppfatta mer än det heller. Nu är det några år sen jag läste det men i nån av de där tidningarna, typ vetenskapens värld eller vad de heter, så hade de undersökt den tid det tar för en signal att gå från ögat till hjärnan... busshastigheten så att säga. Och den gör att det krävs år av träning och extremt bra hälsa (för att inte tala om perfekt syn) för att klara av att uppfatta men än runt 70-80Hz och därmed 70-80 fps (iallafall medvetet)... Typ erfarna jaktpiloter klarar det men knappast vanliga människor.

så att sitta o 200fps eller 80fps spelar ingen som helt roll. Kanske att man kan uppfatta det i extrema fall när någonting laggar till. Däremot kan man märka skillnad mellan säg 60 och 80, då man då är och leker runt gränserna för vad som går att uppfatta. Dock måste jag säga att iallafall jag tycker att 60fps stabilt är att föredra framför 99fps som droppar till 70 när det händer mycket på skärmen... Så på med Vsync och få upp skärmen i 80Hz, så går den nog bara bra sen...

Och nej, jag har ingen aning om vilket nummer jag läste det i, det var ett par år sen och jag sammlar inte på gammla tidsskrfter, så länge de inte heter Xmen eller Spindelmannen

Att ni aldrig ger er, jag kan för mitt liv inte förstå hur alla ni som direkt hugger på fps frågor kan ha missat alla länkar som skickats in för att dementera era små ideer om att man kan bara uppfatta si och så många fps. Jag har minst 10 gånger länkat till sidor som påvisar att människan har inga som helst problem med att se/uppfatta skillnaden på långt högre fps än 80. Däremot har jag aldrig aldrig aldrig, fått se något som dementerar det som står på dessa sidor jag länkat till.

Kan ni någonsin komma med något som ger er lite kött på benen förutom att "ni hört/läst det någonstans" men inte har en aaaaning om när/var/hur ni såg det.

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Där har ni återigen en av dom länkarna jag talar om, iofs ganska meningslöst att länka till sidorna eftersom ingen läser dom ändå.

Sen kan man tala om dom andra sinnen som en människa har, t.ex känsel...Känslan förändras när man har låg/hög fps, beroende på vilket spel man spelar, det beror helt på hur motorn är byggd.

Men men, fps snacket började bli tråkigt att prata om för ett antal år sedan så det räcker väl nu.

Ursäkta för OT.

Permalänk

Man ska alltid ha Vsync på om ens FPS är högre än skärmens Hz, annars blir det tearings.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Som det nu har bevisats så kan människan se mer än 60 fps eller 30 lr vad alla trodde Dock tror jag skillnaden inte gör så mycket, om vi kollar på människans reaktionstid så är den inte den bästa. Som jag sa tidigare blir ingen proffs för dom fixar 100 fps, förbättra då istället eran reaktionstid, kommer göra mycket mer.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Som det nu har bevisats så kan människan se mer än 60 fps eller 30 lr vad alla trodde Dock tror jag skillnaden inte gör så mycket, om vi kollar på människans reaktionstid så är den inte den bästa. Som jag sa tidigare blir ingen proffs för dom fixar 100 fps, förbättra då istället eran reaktionstid, kommer göra mycket mer.

Kvittar hur bra reaktion du har om kontrollerna inte följer med som dom ska. Har du inte tillräckligt med fps så uppför sig inte spelet som det är meningen att det ska göra. Och ja, jag pratar om cs 1.6. Och fungerar inte spelet som det ska göra så blir det ohyggligt mycket svårare att lyckas med vad man nu försöker göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Kvittar hur bra reaktion du har om kontrollerna inte följer med som dom ska. Har du inte tillräckligt med fps så uppför sig inte spelet som det är meningen att det ska göra. Och ja, jag pratar om cs 1.6. Och fungerar inte spelet som det ska göra så blir det ohyggligt mycket svårare att lyckas med vad man nu försöker göra.

jag skulle tro att de flesta av de som uttalar sig om huruvida man "behöver" 100fps i cs faktiskt inte har spelat cs, mer än högst ett par gånger.
jag har inte spelat cs 1.6 på väldigt länge nu, men när jag spelade märkte jag väldigt stor skillnad mellan 60 och 100fps. som några sade: rekylen i spelet blir inte lägre för att man har hög fps, men siktet går ihop snabbare och gör det lättare att sikta. man får också en mjukare spelupplevelse med fler fps.

ni som snackar om tearing när inte skärmens frekvens är lika hög som ens fps, vad händer för er när ni spelar och spelets fps inte kommer upp i samma nivåer som skärmens frekvens? ni kommer väl uppleva tearing, fast åt andra hållet?

i cs:s har de faktiskt fixat så att det, förutom att det hackar, inte är någon som helst skillnad alls på 30fps eller 100.

ny skärm ftw!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
jag skulle tro att de flesta av de som uttalar sig om huruvida man "behöver" 100fps i cs faktiskt inte har spelat cs, mer än högst ett par gånger.
jag har inte spelat cs 1.6 på väldigt länge nu, men när jag spelade märkte jag väldigt stor skillnad mellan 60 och 100fps. som några sade: rekylen i spelet blir inte lägre för att man har hög fps, men siktet går ihop snabbare och gör det lättare att sikta. man får också en mjukare spelupplevelse med fler fps.

ni som snackar om tearing när inte skärmens frekvens är lika hög som ens fps, vad händer för er när ni spelar och spelets fps inte kommer upp i samma nivåer som skärmens frekvens? ni kommer väl uppleva tearing, fast åt andra hållet?

i cs:s har de faktiskt fixat så att det, förutom att det hackar, inte är någon som helst skillnad alls på 30fps eller 100.

ny skärm ftw!

personligen så har jag låst siktet så det inte går ut eller ihop öht. det är inte svårare att sikta bara för att siktet är utdraget 2mm, om du har problem med det måste du verkligen ha dålig syn.

så länge man har stabil fps över 75 så är det inte lönt att bry sig, det är bättre med 75 stabilt än droppar mellan 85 och 75 mxfps kommandot är faktiskt itne helt oanvändbart.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jag har lirat cs i typ 5-6 år nu... om inte mer... Måste säga, du tittar ju aldrig på siktet på så sätt att det spelar roll om de e större. Det blir mindre på en så liten andel kortare tid att det inte spelar någon roll. Min TFT är låst till 60 Hz, inget jag stör mig på. CS är så buggigt så det här med fps är ingen fara, man ska mer oroa sig över de skumma hitboxarna eller spridningsbuggarna som finns

Jag lirade för övrigt CS ett tag på en 450 mhz dator och ett graffe som gav mig 5 fps i eldstrider, det va lite jobbigt, men man dödade ju fortfarande personerna, bara det att man fick ha en annorlunda spelstil

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
"Folk som säger att 60 fps är ok i cs har fel tycker jag iaf. Just i gamla hl-motorn känns allt under 85 tycker jag."

Det där inbillar du dig bara, det lovar jag.

Lägg dig inte i diskussioner som du inte vet ett skit om, snälla!.
Jag spelar inte CS och har inte gjort på 3 år men jag vet ändå att spelet går fan så mkt bättre vid 99FPS än vid 80. Men man märker det inte om man är en sån där som spelar för skojs skull.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Att ni aldrig ger er, jag kan för mitt liv inte förstå hur alla ni som direkt hugger på fps frågor kan ha missat alla länkar som skickats in för att dementera era små ideer om att man kan bara uppfatta si och så många fps. Jag har minst 10 gånger länkat till sidor som påvisar att människan har inga som helst problem med att se/uppfatta skillnaden på långt högre fps än 80. Däremot har jag aldrig aldrig aldrig, fått se något som dementerar det som står på dessa sidor jag länkat till.

Kan ni någonsin komma med något som ger er lite kött på benen förutom att "ni hört/läst det någonstans" men inte har en aaaaning om när/var/hur ni såg det.

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Där har ni återigen en av dom länkarna jag talar om, iofs ganska meningslöst att länka till sidorna eftersom ingen läser dom ändå.
Sen kan man tala om dom andra sinnen som en människa har, t.ex känsel...Känslan förändras när man har låg/hög fps, beroende på vilket spel man spelar, det beror helt på hur motorn är byggd.
Men men, fps snacket började bli tråkigt att prata om för ett antal år sedan så det räcker väl nu.
Ursäkta för OT.

Intressant, med tanke på att der har absolut ingenting med vad jag sa att göra

How many frames per second can the human eye see?
This is a tricky question. And much confusion about it is related to the fact, that this question is NOT the same as:

How many frames per second do I have to have to make motions look fluid?
And it's not the same as

How many frames per second makes the movie stop flickering?
And it's not the same as

What is the shortest frame a human eye would notice?

Det där handlar om hur saker man ses uppfattas efter bearbetning i hjärnan. Att bilder där motion blur används upplevs som smidigare är ju ingen hemlighet. Annars skulle ju TV lagga fgs. Sen skall det väl påpekas att den där sidan inte på någor sätt "motbevisar" någonting utan bara pekar ut skillnaderna mellan vanliga missuppfattningar. Det faktum att man uppfattar en rörelse som jämn har ingenting med dess uppdateringshastighet att göra, eller iallafall väldigt lite. Eller du kanske tycker att allt ser fullständigt normalt ut när du står i ett mörk rum med ett stroboskop blinkandes? Jag tycker det ser ut som en gammal film, där allt "laggar" lite. Hur man än vrider och vänder på det så tar det tid för en signal att färdas från ögat till hjärnan, otroligt lite tid ja, men ändå tid. Så länga man nu inte har ögonen fästa direkt i hjärnan förståss...fast det skulle ju typ göra alla gamers till mutanter... så det är nog inte troligt... (även om man kan tro det ibland). Detta gör givetvis även att det finns gränser för vad man kan uppfatta. På det omedvetna planet är dock uppfattningsförmågan otroligt mycket större. Det är därför man kan få huvudvärk om man sitter vid skärmar med för låg Hz. Man själv uppfattar inte mycket till blinkande på skärmen, men det gör hjärnan, vilket resulterar i huvudvärk om man är känslig för sånt. men som sagt. Det ligger i det omedvetna planet.

här är vad min vän google hittade efter typ, 4 sekunder
http://www.reloade.com.au/main/4.0/entries/archives/2003/04/0...

Så nej, jag kommer inte ihåg vart jag läste det från början, men det går att hitta igen. Nackdelen är bara att den första artikeln jag lästa på det var otroligt bra, så det är lite synd att jag inte kan hitta den igen. Sen är jag lite nyfiken på hur man kan "känna" ett synintryck? För så vitt jag vet så är ljus inte ett fast ämne...

Sen är det ju sant att olika fps kan ha lite olika effekter på spelet, som att höppa högre och sånt. Men det är ju typ, en form av "bieffekt" eller liknande, och har ju egentligen ingenting med fps i sig och hur det uppfattas att göra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

~100fps är både bra och dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där handlar om hur saker man ses uppfattas efter bearbetning i hjärnan. Att bilder där motion blur används upplevs som smidigare är ju ingen hemlighet. Annars skulle ju TV lagga fgs. Sen skall det väl påpekas att den där sidan inte på någor sätt "motbevisar" någonting utan bara pekar ut skillnaderna mellan vanliga missuppfattningar. Det faktum att man uppfattar en rörelse som jämn har ingenting med dess uppdateringshastighet att göra, eller iallafall väldigt lite. Eller du kanske tycker att allt ser fullständigt normalt ut när du står i ett mörk rum med ett stroboskop blinkandes? Jag tycker det ser ut som en gammal film, där allt "laggar" lite. Hur man än vrider och vänder på det så tar det tid för en signal att färdas från ögat till hjärnan, otroligt lite tid ja, men ändå tid. Så länga man nu inte har ögonen fästa direkt i hjärnan förståss...fast det skulle ju typ göra alla gamers till mutanter... så det är nog inte troligt... (även om man kan tro det ibland). Detta gör givetvis även att det finns gränser för vad man kan uppfatta. På det omedvetna planet är dock uppfattningsförmågan otroligt mycket större. Det är därför man kan få huvudvärk om man sitter vid skärmar med för låg Hz. Man själv uppfattar inte mycket till blinkande på skärmen, men det gör hjärnan, vilket resulterar i huvudvärk om man är känslig för sånt. men som sagt. Det ligger i det omedvetna planet.

här är vad min vän google hittade efter typ, 4 sekunder
http://www.reloade.com.au/main/4.0/entries/archives/2003/04/0...

Så nej, jag kommer inte ihåg vart jag läste det från början, men det går att hitta igen. Nackdelen är bara att den första artikeln jag lästa på det var otroligt bra, så det är lite synd att jag inte kan hitta den igen. Sen är jag lite nyfiken på hur man kan "känna" ett synintryck? För så vitt jag vet så är ljus inte ett fast ämne...

Sen är det ju sant att olika fps kan ha lite olika effekter på spelet, som att höppa högre och sånt. Men det är ju typ, en form av "bieffekt" eller liknande, och har ju egentligen ingenting med fps i sig och hur det uppfattas att göra.

Jag menar inte att du ska känna synintrycket, men till följ av att du har låg fps så rör sig spelet mycket segare, det skickar bilder i en slöare takt och därför känns spelet slött. Som t.ex att musen inte rör sig särskilt exakt osv du förstår nog vad jag menar. Och i den meningen så ger låg fps en annan känsla. Som i CS 1.6 så kan jag kanske se skillnaden mellan 70-80-90 fps, men det är egentligen inte själva synintrycket som gör det hela så svårt att spela då utan att det känns så ruskigt segt och knackigt. Jag kan inte spela ordentligt eftersom att kontrollerna inte svarar med den precision som jag är van vid. Visst stör jag mig på att siktet inte drar ihop sig ordentligt, men det påverkar som sagt inte särskilt mycket, men när saker och ting inte rör sig som det ska så blir det krångligt.

Sen resten som du skriver finns inte mycket att säga än att hålla med.

EDIT: Såg nu att du i ditt första inlägg hade skrivit (iallfall medvetet) missade det helt innan. Så ja, det kan nog säga om uppfattningsförmågan medveten/omedveten.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
hunden: Vet att det inte är samma motor men varför skulle det inte funka i CS om det funkar i Q3 ? Det har inte direkt med storleken att göra men det krymper ihop snabbare efter att du har skjutit om du har hög fps. Rekomenderar alla som inte tro på det att testa och se men det är klart vem vill installera CS ?

Jo, jag vet att siktet krympel olika snabbt men det har ingenting med spridningen att göra. Var skotten hamnar är det servern som bestämmer, klienten kan inte påverka det alls. Spridningen beräknas av faktorer som hur mycket klienten rör sig, om den sitter ellr står upp, hur många skott man skjutit innan och äben lite slump. Att siktet har nått som helst med saken att göra är bara en gammal cs-myt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag vet att siktet krympel olika snabbt men det har ingenting med spridningen att göra. Var skotten hamnar är det servern som bestämmer, klienten kan inte påverka det alls. Spridningen beräknas av faktorer som hur mycket klienten rör sig, om den sitter ellr står upp, hur många skott man skjutit innan och äben lite slump. Att siktet har nått som helst med saken att göra är bara en gammal cs-myt.

Ja men du förstår inte.
Testa det här på en dator som klarar av att leverera 100fps+ under närstrid och stora ytor.
Fps_max 40

Sedan sprayyar du en stund och kollar på ditt sikte.
Siktet kommer att hacka medans det krymper vilket gör att det blir svårare att "bursta".
Skriv fps_max 100 och gör samma sak så ser du att siktet drar ihop sig snabbt. Vilket underlättar burst med t.ex. en Ak47.

Varför man vill att siktet ska dra ihop sig snabbt är just därför att siktet är till för att sikta med.
Det är svårt att ha ett stort sikte när man ska skjuta någon som ser ut som en prick långt borta.
Dom som spelat cs i flera år seriöst förstår precis vad jag menar.
Ni andra som bara spelar ibland märker inte sånna här saker.

Jag känner av när det inte är 90-100 fps. Det gör jag för att jag är van vid 100 fps hela tiden. Och jag känner av minsta lilla fps dropp.

Ni som inte gör det kan bara snacka för er själva istället för att komma med forskningsskit för att motbevisa oss som faktiskt känner av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
(...)
Men man märker det inte om man är en sån där som spelar för skojs skull.....

Spelar du för att ha tråkigt eller?

65-70 fps duger fint, det är bara frag kåta fjortizar som måste ha nått att skylla på när dom dör. Ursäktar om någon kände sig träffad av den senaste meningen.

Edit: Apropå siktes disskutionen, siktet är väl bara en animering som _illustrerar_ spridningen på skotten, spridningen har ju ingenting med själva animationen att göra, det räknar ju servern ut.

Visa signatur

"Women: Can't live with them, can't bury them in the back yard without the neighbours seeing. "
- Sean Williamson

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Ja men du förstår inte.
Testa det här på en dator som klarar av att leverera 100fps+ under närstrid och stora ytor.
Fps_max 40

Sedan sprayyar du en stund och kollar på ditt sikte.
Siktet kommer att hacka medans det krymper vilket gör att det blir svårare att "bursta".
Skriv fps_max 100 och gör samma sak så ser du att siktet drar ihop sig snabbt. Vilket underlättar burst med t.ex. en Ak47.

Varför man vill att siktet ska dra ihop sig snabbt är just därför att siktet är till för att sikta med.
Det är svårt att ha ett stort sikte när man ska skjuta någon som ser ut som en prick långt borta.
Dom som spelat cs i flera år seriöst förstår precis vad jag menar.
Ni andra som bara spelar ibland märker inte sånna här saker.

Jag känner av när det inte är 90-100 fps. Det gör jag för att jag är van vid 100 fps hela tiden. Och jag känner av minsta lilla fps dropp.

Ni som inte gör det kan bara snacka för er själva istället för att komma med forskningsskit för att motbevisa oss som faktiskt känner av det.

Men varför stänger du inte av att siktet rör på sig då om den nu är så himla svårt att se var mitten på siktet är. Det är ju inte precis som att siktet hoppar iväg och blir en halvmeter brett, cs har väldigt liten rörelse på siktet i jämförelse med andra spel.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Men varför stänger du inte av att siktet rör på sig då om den nu är så himla svårt att se var mitten på siktet är. Det är ju inte precis som att siktet hoppar iväg och blir en halvmeter brett, cs har väldigt liten rörelse på siktet i jämförelse med andra spel.

Håller med dig fullständigt byracka

Visa signatur

"Women: Can't live with them, can't bury them in the back yard without the neighbours seeing. "
- Sean Williamson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luffarn

65-70 fps duger fint, det är bara frag kåta fjortizar som måste ha nått att skylla på när dom dör. Ursäktar om någon kände sig träffad av den senaste meningen.

Edit: Apropå siktes disskutionen, siktet är väl bara en animering som _illustrerar_ spridningen på skotten, spridningen har ju ingenting med själva animationen att göra, det räknar ju servern ut.

Jag snackar inte om spridningen... Får jag bara fråga dig? Spelar du CS eller är du en av dom som tycker det är tufft att klanka ner på folk som spelar CS seriöst på hög nivå?

Citat:

Jag skiter fullständigt i hur det ser ut i andra spel :)... Nu är det CS vi snackar om och inte "andra spel". Det jag försöker förklara är att när man spelar på en seriös nivå så vill man att allt ska flyta på smärtfritt. Så varför ska man acceptera 50-60 fps när man kan spela spelet bättre med 100fps?
Speciellt när hårdvaran man har SKA klara av 100fps.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Jag skiter fullständigt i hur det ser ut i andra spel :)... Nu är det CS vi snackar om och inte "andra spel". Det jag försöker förklara är att när man spelar på en seriös nivå så vill man att allt ska flyta på smärtfritt. Så varför ska man acceptera 50-60 fps när man kan spela spelet bättre med 100fps?
Speciellt när hårdvaran man har SKA klara av 100fps.

Men det var ju inte det jag snackade om, jag sa att spridningen inte har nånting med siktet att göra. Var ser du att jag säger att det räcker med 50-60fps?

Det jag menade är att argumentet "siktet krymper snabbare" inte håller, då man inte får något övertag på grund av det.

Jämförelsen med andra spel tog jag in för att om du har svårt för att se vart mitten är på siktet i cs då det är lite större än i normalfall så ska du nog hålla dig borta från andra spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det var ju inte det jag snackade om, jag sa att spridningen inte har nånting med siktet att göra. Var ser du att jag säger att det räcker med 50-60fps?

Det jag menade är att argumentet "siktet krymper snabbare" inte håller, då man inte får något övertag på grund av det.

Jämförelsen med andra spel tog jag in för att om du har svårt för att se vart mitten är på siktet i cs då det är lite större än i normalfall så ska du nog hålla dig borta från andra spel.

Jo man har visst en fördel när siktet krymper snabbare. Om du till exempel står med en AK i ct port (aztec) och ska skjuta någon som ska komma ut från T porten på andra sidan så måste du ha ett sikte som krymper snabbt ifall du missar.
För det enda man ser av motståndaren i det där fallet är inte mer än 1,5 cm av hans "gubbe".
Då får man skjuta 2-3 skott i taget i snabb följd.

Testa sätt dig vid nån som är BRA på att spela spelet så förstår du vad jag menar.
Låt oss lämna dina teorier och vad du tror. För jag vet precis vad jag snackar om. Det gör säkert alla andra CS spelare också.

Med CSspelare menar jag inte dom som latjar public då och då...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Jo man har visst en fördel när siktet krymper snabbare. Om du till exempel står med en AK i ct port (aztec) och ska skjuta någon som ska komma ut från T porten på andra sidan så måste du ha ett sikte som krymper snabbt ifall du missar.
För det enda man ser av motståndaren i det där fallet är inte mer än 1,5 cm av hans "gubbe".
Då får man skjuta 2-3 skott i taget i snabb följd.

Testa sätt dig vid nån som är BRA på att spela spelet så förstår du vad jag menar.
Låt oss lämna dina teorier och vad du tror. För jag vet precis vad jag snackar om. Det gör säkert alla andra CS spelare också.

Med CSspelare menar jag inte dom som latjar public då och då...

Så cl_dynamiccrosshair 0 är klassat som fusk? då ber jag om ursäkt för att jag inte var tillräckligt insatt. Dock kvartår ju faktumet att cs går tillbaka till exakt samma punkt efter att rekylen har påverkat färdigt. Sen ser jag tyvärr inte det svåra med att se mitten på ett sikte som är större =/

Edit: hmm, verkar som om inte cl_dynamiccrosshair funkar längre =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Så cl_dynamic_crosshair 0 är klassat som fusk? då ber jag om ursäkt för att jag inte var tillräckligt insatt. Dock kvartår ju faktumet att cs går tillbaka till exakt samma punkt efter att rekylen har påverkat färdigt. Sen ser jag tyvärr inte det svåra med att se mitten på ett sikte som är större =/

Du vet att när siktet krymper sakta så är det inte bara siktet som segar. Då är det hela spelet. Precissions rörelser blir svårare när siktet "hackar" tillbaka.

Och nej. Dynamic crosshair 0 är inte fusk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luffarn

Nej jag spelar inte för att ha tråkigt, jag spelar för att tävla. Till skillnad från alla som bara loggar in nån gång ibland och spelar (tänker mest på strategispel där man faktiskt är fast med samma motståndare minst 10 minuter) för skojs skull, såna människor förstör i princip hela onlinefunktioner i spel som starcraft. Jag säger inte att dom inte får spela, men kan dom då inte skapa "noobs only". Och i spel som WC3 där man inte kan ge namn på sina spel så kan man väl lira AT istället för RT, RT handlar ju till 90% om man får en nooballie eller inte. Går aldrig att få jämna lag där PGA folk som inte tar spelandet seriöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du vet att när siktet krymper sakta så är det inte bara siktet som segar. Då är det hela spelet. Precissions rörelser blir svårare när siktet "hackar" tillbaka.

Och nej. Dynamic crosshair 0 är inte fusk.

Faktum kvarstår. Siktet i Cs är bara en indikation över vart man kan tänkas träffa. Vad din skärm visar och vad servern bestämmer är inte relaterade i frågan om siktets rörelser. siktet på skärmen kan sitta uppe i ena hörnet och det är ändå servern som bestämmer om ditt skott skall sitta i huvudet på någon eller i din egen bak... Och servern och siktet har ingen kontakt...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Half-Life-motorn behöver så hög fps för att det ska flyta optimalt? Enorm skillnad mot andra spel i jämförelse faktiskt. Även Source-motorn tycker jag lider lite av samma syndrom men är lite bättre än Half-Life-motorn.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Lägg dig inte i diskussioner som du inte vet ett skit om, snälla!.
Jag spelar inte CS och har inte gjort på 3 år men jag vet ändå att spelet går fan så mkt bättre vid 99FPS än vid 80. Men man märker det inte om man är en sån där som spelar för skojs skull.....

Du som inte ska lägga dig i. Det går fan inte BRA MYCKET bättre med 99 istället för 80. Är inte stor skillnad på 85 och 99 fps, snacka skit. Har själv testat, min skärm pallar 100hz men det är inte så bra för den. Men testade och det var inte märkbar skillnad. Jag sa allt under 85, 85 är stabilt för det är den hz som skärmen har i mitt fall. Allt under känner jag av, går inte lika mjukt att sikta med typ 70 fps.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan fors
Du som inte ska lägga dig i. Det går fan inte BRA MYCKET bättre med 99 istället för 80. Är inte stor skillnad på 85 och 99 fps, snacka skit. Har själv testat, min skärm pallar 100hz men det är inte så bra för den. Men testade och det var inte märkbar skillnad. Jag sa allt under 85, 85 är stabilt för det är den hz som skärmen har i mitt fall. Allt under känner jag av, går inte lika mjukt att sikta med typ 70 fps.

Jag märker skillnad på 85-99.

Men om du ställer ner FPS till 85 på en dator som jag sedan skall prova spela på så kommer jag inte kunna säga ifall det är 85 fps eller mer, dock så märks det enligt mig en stor skillnad om du spelar med 85 i 10 minuter och sedan ökar till 99 fps.

Tro inte att jag är en CS-spelare nu för det är jag inte, jag håller mig till strategispel. Dock har jag kört CS för 4-5 år sen. Och ja, jag märkte skillnaden då.