Dell 3007WFP 30" LCD

Permalänk
Melding Plague

Dell 3007WFP 30" LCD

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell 3007WFP 30" LCD</b></font> <small class="small">måndag 5 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.engadget.com/entry/1234000240070831/" target="_blank" >Engadget</a> rapporterar att Dell skall släppa en trettio tums LCD-datormonitor i slutet av denna månad. Modellen, som heter 3007WFP, stödjer upplösningar upp till 2560x1600 (WQXGA) med en 14 millisekunders responstid.
<br />
<br />3007WFP skall enligt ryktet ha ett 700:1 kontrastförhållande samt stöd för HDCP. USB-hub samt en kortläsare för 9 olika typer av minneskort finns också integrerat.
<br />
<br />Denna dell skall tävla med Apple:s Cinema Display som också ligger på 30 tum. HDCP som denna monitor skall stödja enligt ryktet står för "High-bandwidth Digital Content Protection" och krävs i framtiden för att kunna spela upp DRM-skyddade DVD-filmer i datorer.
<br />
<br />Priset är tyvärr inte avslöjat än, men förhoppningsvis kommer den ligga under Apple:s Cinema Display som idag kostar cirka 26 tusen kronor.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

EXAKT vad jag vill ha!!!
skulle lägga 12000 på direkten.
Synd att den kommer kosta mer än 12

Skullle nån köpa på sig 2 så är jag spekulant iallafall

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas de kan ha lika lågt pris som på 2405FPW?

Då är det ett givet köp

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

jag ska ha 4 st

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

HDCP låter jättetråkigt.

Permalänk
Medlem

Kul med feta monitorer, men nej tack till HDCP skitet

Permalänk
Medlem

jaha då kommer man ju inte kunna kolla på dvd film på datorn..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Jo, ni kommer nog kunna kolla på DVD-film, man kan ju inte ändra formatet hur som helst när det finns miljontals spelare ute. Däremot kommer ni knappast kunna se på Blueray och HD-DVD-filmer eller filmer ni laddat ner mot betalning i framtiden om ni inte skaffar monitor med HDCP.

För att ytterligare förtydliga: HDCP är en feature som gör att man använda datorn på fler sätt, inte begränsa det som man kan göra idag. Så att inte köpa den för att man tror att den sabbar ens dator är dumt, däremot kan man ju bojkotta skärmar med sånt interface (och allt annat som har med DRM att göra) om man är emot hela konceptet och tror att bojkott hjälper.

Permalänk

om man köper den i USA så kommer mansäkert undan med 12 14K ... i sverige så lär man få lägga till en 5K :/

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

du glömmer nog det där lilla saken som kallas moms, frakt, tullavgift mm när du beställer från USA

Permalänk
Medlem

snacka om grotesk upplösning

Tråkigt det ska bli så mycket kopieringsskydd bara =/

Permalänk
Medlem

Kommer ju krävas Quad 7800gtx 512mb för att klara upplösningen i spel, 77% fler pixlar än 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
du glömmer nog det där lilla saken som kallas moms, frakt, tullavgift mm när du beställer från USA

du får ju ta den somhandbagage hem =D

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Avstängd

skapligt, men jag undrar vad den LG monitorn på 37" prestera som någon kontorsråtta på jobbet hade beställt till mötesrummet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nomoreorless: Och resan kostar?

ontopic: Intressant, om priset hamnar runt 2405 hade det varit finfint

Permalänk

Synd att det är så svårt för folk att läsa. Den har STÖD för 1984, den ÄR inte 1984.

Det nya 1984-formatet skadar bara de som köper sin film.

2560x1600... Underbart, riktigt hög upplösning! Tyvärr är 30 tum något för stort för att på något bekvämt sätt andvända till vanligt datorandvändande.

Får hoppas att det kommer en 23-tumsversion med nästan samma upplösning.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ni glömmer ju det som Freeman säger, i princip finns inget grafikkort på makrnaden idag som kan driva den.

Permalänk
Medlem

Det finns grafikkort som klarar av att driva skärmen så länge som man inte spelar. Vid spel får väl den som inte har någon monsterburk lösa det på något snyggt sätt, till exempel genom att köra 1280*800. Det borde räcka om man sitter på ett hyfsat avstånd från skärmen, jag skulle iallafall ha den längre bort än min 19" CRT jag har idag.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Det finns grafikkort som klarar av att driva skärmen så länge som man inte spelar. Vid spel får väl den som inte har någon monsterburk lösa det på något snyggt sätt, till exempel genom att köra 1280*800. Det borde räcka om man sitter på ett hyfsat avstånd från skärmen, jag skulle iallafall ha den längre bort än min 19" CRT jag har idag.

Låter ju jättesmart.........

Permalänk
Medlem

Gått och tänkt på hur trevligt det hade varit med en 24", acer har för ca 8500 kr. Problemet är att då är den endast 4" mindre än min 28" WS TV, men har MYCKET bättre upplösning.
Denna skärmen hade ju på allvar kunnat agera både monitor och tv (fast det ställer kanske sina krav på möbleringen....

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viceman
Gått och tänkt på hur trevligt det hade varit med en 24", acer har för ca 8500 kr. Problemet är att då är den endast 4" mindre än min 28" WS TV, men har MYCKET bättre upplösning.
Denna skärmen hade ju på allvar kunnat agera både monitor och tv (fast det ställer kanske sina krav på möbleringen....

Finns ju såna här svängarmar du kan skaffa till plattamonitorer... Hittar du någon med rätta längderna så kanske det vorre ett alternativ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
HDCP är en feature som gör att man använda datorn på fler sätt

Nämn några fler sätt då.

Permalänk
Medlem

Känns verkligen som om man bara behöver en skärm snart.

Felet med att använda dataskärmar till TV har ju varit att det ser så konstigt ut när man sitter nära. När storleken ökar såhär mycket så slipper man ju det.

Bra jobbat Dell!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Synd bara att inga normala grafikkort ens stöder den upplösningen.

Edit: HDCP stöds för att man ska kunna se HD-filmer. Inte tvärtom.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem

Kan man koppla Xbox 360 och PS3 till den?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Synd att det är så svårt för folk att läsa. Den har STÖD för 1984, den ÄR inte 1984.

Det nya 1984-formatet skadar bara de som köper sin film.

2560x1600... Underbart, riktigt hög upplösning! Tyvärr är 30 tum något för stort för att på något bekvämt sätt andvända till vanligt datorandvändande.

Får hoppas att det kommer en 23-tumsversion med nästan samma upplösning.

Om 22,2" räcker så har den här skärmen överlägsen upplösning:
3840x2400 http://www.theinquirer.net/?article=8578

Fett med 4 st. (single link) DVI ingångar

Permalänk
Medlem

GIVE ME!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrusE
Kan man koppla Xbox 360 och PS3 till den?

Ja, dock använder man inte skärmens hela upplösning så signalen måste skalas om ett så använder man bara en del av skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Nämn några fler sätt då.

Jag tyckte jag gjore det i mitt ursprungliga inlägg... Du kan alltså kolla på DRM-skyddat material på den vilket kanske inte kommer gå med monitorer utan HDCP. Däremot kommer den inte att hindra dig att se på icke-DRM-skyddat material som hemmagjorda kärleksfilmer eller nerladdade xvid-filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Jag tyckte jag gjore det i mitt ursprungliga inlägg... Du kan alltså kolla på DRM-skyddat material på den vilket kanske inte kommer gå med monitorer utan HDCP. Däremot kommer den inte att hindra dig att se på icke-DRM-skyddat material som hemmagjorda kärleksfilmer eller nerladdade xvid-filmer.

Precis, så HDCP är något man _vill_ ha!