HDD kretskorts repratör?

Permalänk
Medlem

HDD kretskorts repratör?

Första Q-tec nätagget som strökmed tog inga andra kompontentetr med sig.

Andra Q-tec nöp dock kretskortet på ena hårddisken.

(anar att det är nätdelen som orsakat allt efter att ha läst era åsikter om detta märket)
------------------------------------------------------

Vilketsom... Jag tycks inte hitta annonser på sånna hårddiskar, och funderar nu på ifall det är möjligt att hitta någon som kan felsöka samt laga sånnahär kretskort?

(Märke: westerdigital)
------------------------------------------------------

Jag vet att resten är okej då jag tog kretskortet från min andre likadana HDD... så funka den igen...

Hittar dock inga annonser på sånnahär 80gb så finner ingen donerings disk.... Iofs kanske man skulle passat på att köpt sig en ny betydligt större så kunde man ju flyttatöver bröten och kasserat disken....
------------------------------------------------------

Kortfattat: är de svårt å hitta nån repratör, och vore det lönsamt?`

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Skulle vara lättare om du lyckades fixa ett likadant kretskort från en likadan HDD, fråga på nån datorbutik om dom har nån sån gammal trasig disk eller nått?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jo jag har letat bland annonser men ingen som säljer någon sådan...
-sen tror jag mina chanser är små att de släpper trasiga delar även om de råkar mot all förmodan ha en... Dock ska man aldrig säga aldrig.. hehe

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Klart enklast/smidigast att lägga krutet på en ny större disk och föra över filerna till den.

Permalänk

Troligtvis billigast i längden också.