Över 40 000 3dMark03 med luft

Permalänk
Avstängd

hahaha grymt extremt. undra om hans granne kan höra den

Permalänk
Medlem

Bara att gratulera, han har gjort det igen

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Avstängd

Bra sida att länka till tar 45 dar att ladda den

Permalänk
Medlem

Luftturbin" jo jag tackar jag...
"luftturbinen" i fråga är med 95% säkerhet inget annat än en vanlig kannalfläkt som går att köpa igenom en ventillationsfirma..
För övrigt har killen använt en vanlig slang som man ofta använder att koppla in spisfläktar med till frånluft/avluftssytemet istället för ett plåt rör som tar mycket mindre flöde från systemet..

Permalänk

Starkt jobbat, kinc!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Luftturbin" jo jag tackar jag...
"luftturbinen" i fråga är med 95% säkerhet inget annat än en vanlig kannalfläkt som går att köpa igenom en ventillationsfirma..
För övrigt har killen använt en vanlig slang som man ofta använder att koppla in spisfläktar med till frånluft/avluftssytemet istället för ett plåt rör som tar mycket mindre flöde från systemet..

Precis, inte det minsta märkvärdigt.. Det där kan ju du bygga ihop med ena handen bakbunden och med ögonbindel under de återstående 5 minutrarna innan du ska till jobbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Precis, inte det minsta märkvärdigt.. Det där kan ju du bygga ihop med ena handen bakbunden och med ögonbindel under de återstående 5 minutrarna innan du ska till jobbet.

Ja längre tid tar det inte.

Permalänk
Medlem

3dmark03, woho!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

undrar om man kan bryta korten med den luftströmmen...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

grattis Kinc

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
ASUS Nordic

Tack alla!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Luftturbin" jo jag tackar jag...
"luftturbinen" i fråga är med 95% säkerhet inget annat än en vanlig kannalfläkt som går att köpa igenom en ventillationsfirma..
För övrigt har killen använt en vanlig slang som man ofta använder att koppla in spisfläktar med till frånluft/avluftssytemet istället för ett plåt rör som tar mycket mindre flöde från systemet..

Kanalfläkt är alldeles riktigt, men för den som inte jobbar inom ventilation är det inte särskilt lätt att veta.

Permalänk
Medlem

Häftigt.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Avstängd

hur kallt hade du i rummet kinc?
stod du där med vinterjagckan på dig och frös?
kan du inte ställa ut datorn utomhus annars?

grattis. grattis. grattis förresten!!!

Permalänk
Medlem

Sponsring

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Han har sponsorer så klart, inte så svårt att lista ut

Och varför skulle det vara så klart?????
Bara för att din sparbössa inte är stor nog för ett sådant projekt....!?
Dra så inte automatiskt slutsatsen att någon annans inte heller är det.....
I slutändan sitter det ju trots allt i ens intresse och ekonomiska prioriteringar.....

// AaNgelL

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred || PSU: Antec CP-1000 || Processor: Core I7-970 hexacore @ 4.6Ghz + Noctua NH-D14 || Mobo: Asus Rampage III Extreme || Ram: 24GB G.Skil Ripjaws @1500 Mhz 20-9-9-9 1T || Grafikkort: 2X HD6970 CF @950/1450 || HDD: Corsair F90 SSD + WD Raptor 150

Permalänk
Avstängd

Så meningslöst. Hoppas att pågen tycker det är roligt bara.

Permalänk
Medlem

Va det den som var med på DH? kanalfläkten alltså

Permalänk
Medlem

Men varför?

Permalänk
Medlem

härligt ljud från den där

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Fan man blir avundsjuk
Gillar när det ser ut som en skrottipp och presterar bättre än det mesta.
Skitigt och högljutt ska det va!

Jaha då får man leta efter en dammsugare, en frys,en spisfläktsslang, några fläktar och lite tejp.

Fan man måste börja skaffa lite pengar så man också kan leka med sånt!

Permalänk
Medlem

En turbin är motsatsen till en fläkt, en turbin är gjord för att man ska blåsa luft/vatten eller vad det nu är på den så den börjar snurra.

Permalänk
Medlem

Undrar när den första datorn med Twinturbo kommer?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kan man få se screenshot på de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Undrar när den första datorn med Twinturbo kommer?

så vida du inte tänkt koppla en bils avgassystem till turbon så kommer det göra 0 nytta med en turbo eftersom en sådan drivs av just avgaserna från bilen för att snurra. tack vare det kan den trycka in löjliga mängder med luft. Till skillnad från en bil så vinner du ingen prestanda hos en dator om du pressar in mer luft i den

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
Va det den som var med på DH? kanalfläkten alltså

Det var en mindre variant som var med på DH

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Precis, inte det minsta märkvärdigt.. Det där kan ju du bygga ihop med ena handen bakbunden och med ögonbindel under de återstående 5 minutrarna innan du ska till jobbet.

Har någon påståt att det är något märkvärdigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Så meningslöst. Hoppas att pågen tycker det är roligt bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbåge
Men varför?

Tråkigt att ni tycker så. Jag hoppas dock att majoriteten på swec kan förstå varför man håller på med detta.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande! Där har du lagt ner lite arbete!

Permalänk
Medlem

Härligt kinc och grattis

Permalänk

Re: Sponsring

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AaNgelL
Och varför skulle det vara så klart?????
Bara för att din sparbössa inte är stor nog för ett sådant projekt....!?
Dra så inte automatiskt slutsatsen att någon annans inte heller är det.....
I slutändan sitter det ju trots allt i ens intresse och ekonomiska prioriteringar.....

// AaNgelL

Prioriteringar hit och dit. Finns en chans att han är rik och ekonomisk oberoende också.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

Grattis!!

Har en sån fläkt i garaget, fast modell mycket äldre, väger väl bortåt 60-70kg..
Kanske vore nått o modda in den i chassit:)

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Ni som säger "Varför" och "totalt meningslöst" borde fundera på vilket forum ni är på ni. En medlem på sweclockers har nyss slagit ett rekord inom extrem överklockning och ni tyckar att det inte är något? (för er som inte ser sambandet gjorde jag det fetstilt, om ni fortfarande inte fattar vinken kan jag tipsa er om Lunarstrom, och komma tillbaka när det här forumet har bytt namn till swe-datorer-som-alla-har-råd-med-och-ger-100fps-i-cs-!!!1one.com)

Keep up the good work kinc!

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Avstängd

3 världsrekord, 40k, jaja...
snyggt jobbat Kinc.

Nu undrar jag vart den där dualcore 3.0ghz håller hus.

ASUS släpp bios vcore loss på a8r

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)