Efterlysning. Mediaspelare för divx på 300MHz

Permalänk
Medlem

Efterlysning. Mediaspelare för divx på 300MHz

Jag sitter på en bärbar 300MHz P2 som jag vill titta på film med. Men jag hittar inte något program som klarar detta utan att allt laggar sönder, så min efterlysning gäller ett program som på något sätt kan sänka kvaliten på bild för att kunna visa dem i normalt flyt även på denna datorn.

Jag har redan gjort om ett antal filmer till mpg formatet och det funkar.. men det tar ju timmar. Finns det något smidigt program som göra vanliga filmer laggfria?!

Mvh och god fortsättning// David:)

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

prova med VLC och sänk upplösningen på skärmen...

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Testpilot

Klarar verkligen en 300MHz:are att avkoda DivX i realtid?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

nja, vill minnas att man behöver minst en 400 för att det ska gå acceptabelt... o då är det bara i mindre upplösningar tyvär...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

300MHz borde klara lågupplösta filmer, men högre lär bli svårt. ffdshow är den codec du ska använda, eftersom den är bra optimerad. När jag bytte till ffdshow på en 200MHz blev det markant skillnad i prestanda (dock inte tillräckligt för att se på DivX utan problem)

Permalänk
Medlem

jag har oxå insett det. att jag dessutom kör win xp. gör nog inte saken bättre. fungerade hyfsat men inte acceptabelt igår när jag stängde av alla avstängbara program inkl explorer via aktivitetshanteraren.

får nog fortsätta att göra om de filmer jag vill se till mpg...

tack för alla kommentarer!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10