Datorn dör vid startade av spel..

Permalänk
Medlem

Datorn dör vid startade av spel..

Um ja alltså jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta problemet men iaf när jag försöker öppna t.ex UT2004 så pang, då dör datorn.. skärmen slockar men har man på musik så kanske den fortsätter spela i 1 minut, det varierar.. Vi har precis haft inne datorn på service och nu när vi fick tillbaka datorn så uppstår samma problem, innan dog dator när som helst också, detta har iof inte hänt ännu..

Men iallafall är det grafikkortet det är fel på? =/

Permalänk

vad var det för fel som gjorde att ni lämnade in den på service? Det kan vara lite allt möjligt - grafikkort, minnen, moderkort, nätagg. Det kan vara hårdvarufel dvs, defekt komponent. Eller något fel på mjukvaran, operativsystemet etc. (det första är nog troligare)

Permalänk
Medlem

Ok, nja felet var just det att datorn dog när som helst.. Mestadels när man spelade dock..

Permalänk

dom lyckades inte hitta felet då eller? Vad sa dem?

Permalänk
Medlem

För varmt grafikkort kan en anledning vara... Om dom inte popnitat ihop sidan eller satt någe klistermärke så man ser om den varit öppnad kan man ju alltid öppna sidan och sen ställa en bordsfläkt blåsandes in i datorn

Permalänk
Medlem

Catch: Nja det verkade ju inte så .. Stog bara att dem rensat processor/grafik fläktarna..

Ok 2fst.. tack

Permalänk

Hände samma sak för mig. men dom rensade den på damm sen funkade fin fint igen. Den börjar falla tillbaka lite och man känner där bak att den börjar bli riktigt varm efter ett tag.

Visa signatur

TjoLaHopp Boys and Girls =)

Permalänk
Medlem

Gjorde den? hm ja då har jag iaf inte den turen =/