CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Har nu spelat igenom demot, och jag kan inte säga mer än att jag SKA ha detta spel!

Alltså, slutfrekvensen var fruktansvärt välgjord, och ljudet är inte inte heller det dåligt inspelat. Älskar att leka med fienden ^^ Mums...

Körde med allt på high, inget AA och 1024x768 i upplösning. Det laggade pytte, pytte lite när jag kollade runt (pga motion blur), men det var inget jag störde mig på. Spelet gick annars helt laggfritt.

10/10 om ni frågar mig. Ett väldigt välgjort spel. Vet, kan ej ge något demo ett betyg, men detta var det bästa demo jag någonsin har spelat i hela mitt liv ^^, Givet köp!

Va fan, sätter jag allt på high ligger jag under 30 fps hela tiden, och vi har nästan samma system. Hur är detta möjligt... :/

Och jag kan inte sätta på AA, nån mer som har detta problem? Ändras bara tillbaks till Off hela tiden. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

jag får då inte ens igång spelet, får bara ett felmeddelande som säger att programmets sida vid sida konfiguration är felaktig??
Sen så ville spelet att jag skulle uppdatera windows (kör vista 32bit) så efter valideringen så händer inget, står bara att filen inte är tillgänglig. Det är KB940105 som ska hämtas.

Är det bara microsoft server som ligger nere eller är de nån som vet vad annars som kan vara fel.

Även under installationen så får jag ett meddelande om att det inte går att lägga till under spel mappen.

Nån med nån lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

Lallade runt lite med allt på high, 1680*1050 samt 16x AA. Var helt spelbart i ~14-20 fps, föredrar dock 1440 * 900 med 4x AA och 25-35 fps.

Någon som vet varför "16xQ"-valet inte fungerar? Vad innebär Q'et? Väljer jag den så stängs bara AA av..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Lallade runt lite med allt på high, 1680*1050 samt 16x AA. Var helt spelbart i ~14-20 fps, föredrar dock 1440 * 900 med 4x AA och 25-35 fps.

Någon som vet varför "16xQ"-valet inte fungerar? Vad innebär Q'et? Väljer jag den så stängs bara AA av..

http://img144.imageshack.us/img144/1489/crysisdemo2jw0.th.jpg

Hur fasen får du det spelbart med 16xAA? Kör jag igång det så får jag mellan 0-1 fps.
Av att kolla på bilden (kanterna på stenarna) så ser det ut som inte AA fungerar riktigt korrekt. Kanterna där borde redan vara borta med 4xAA (var så för mig).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
från 20 till 30fps. Under stora krig situationer kan fps hacker ned realt!

Men storsta problemet - optimerad drivers för crysis demot, 169.01, hindrar överklockning av mitt gkort i Vista, väldigt ostabilt. Annars skulle fps bli högre.
Nvida ska snart släppa bättre drivrutiner till som är överklocknings vänligt (anta jag)

Missade siffrorna i hörnet, det var så mycket annat vackert att titta på.
Kan inte heller överklocka med nya drivrutinen, i alla fall inte med RivaTuner v2.05 som jag kör. Vi får se då om de gör något uttalande om quadprocessorers användning, kanske tom kommer en patch till demot om man har lite tur.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

dehär liret är fan sjukt..

lekte runt lite i editorn.. skjöt på en oljetunna, olja började spruta ut i ett par sekunder
skjöt et till hål under det gamla, olja sprutade ut några sekunder.. skjöt ett nytt hål ovanför de båda.. ingen olja kommer ut.. seriöst.. jävla detaljer de klämt in

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Hur fasen får du det spelbart med 16xAA? Kör jag igång det så får jag mellan 0-1 fps.
Av att kolla på bilden (kanterna på stenarna) så ser det ut som inte AA fungerar riktigt korrekt. Kanterna där borde redan vara borta med 4xAA (var så för mig).

Sant, verkar inte funka helt korrekt.. FPS'en gick ner från ca 32-34 på det stället till 18 när jag höjde AA från 4x till 16x, så jag tänkte inte mer på det utan körde print screen och la upp den.. Hmmms..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Va fan, sätter jag allt på high ligger jag under 30 fps hela tiden, och vi har nästan samma system. Hur är detta möjligt... :/

Och jag kan inte sätta på AA, nån mer som har detta problem? Ändras bara tillbaks till Off hela tiden. :/

Något måste det ju bero på. Kolla:

- Du har ett krävande säkerhets-program (Norton?)
- Du har virus, trojaner, eller spywares på din dator.
- Du har många program som körs i bakgrunden samtidigt (kolla Aktivitetshanteraren).
- Du har för lite diskutrymme på C:

Samtidigt kan jag bidra till "några" bilder från in-game med FPS. Bilderna ligger här. Har allt på high, 1024x768 och inget AA. Fast det flyter ju såklart på mer när jag har på low eller medium, men high är helt klart snyggast.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Körde det med "optimala" inställningar, mao Medium för min del. Tyckte det var riktigt snygg med det... Låg på ca 70 FPS och snittade väl runt 55-60 kanske, frågan är om jag inte skulle kunna köra med lite högre inställningar då?

Iallafall frågan är nu inte OM jag skall köpa det utan vilken butik som brukar vara bra på att skicka spelen så att man har det på releasedagen?
Eftersom att det är på en fredag så blir det lång väntan om man inte skulle få det på det datumet.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Så här ser det ut för mig:
http://www.mediamonster.se/games/crysis/crysiscores.jpg

Så något är på tok fel, bara en kärna som sagt som verkar användas "som den ska". Detta är Dx9-läget i Vista, kör jag Dx10 så får jag ungefär 5 fps på high.
Ingen som upplever samma sak?

jag får Exakt samma sak på ativitetshanteranren, jag har 2 skärmar en som ja spelar på och en emd temps, och load! samma sak här! kärna 3 hobbar för fullt medans de andra chillar!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Alltså, jag fattar inte. Hur testkör jag min bana in-game från editorn?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Relik 📜

Spana in..
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Där försöker vi samla lite benchmark-reslutat så vi kan få en uppfattning om hur Crysis funkar på olika system.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
dehär liret är fan sjukt..

lekte runt lite i editorn.. skjöt på en oljetunna, olja började spruta ut i ett par sekunder
skjöt et till hål under det gamla, olja sprutade ut några sekunder.. skjöt ett nytt hål ovanför de båda.. ingen olja kommer ut.. seriöst.. jävla detaljer de klämt in

hahaah la märke till det samma, de e nice som fan!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ställer in fler upplösningar i spelet än dom som finns?
Den enda widescreen upplösningen jag får upp är 1680x1050. Och det fps droppar lite då och då. Så jag skulle vilja köra med 1280x800.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Har skumt problem med demot, kan bara köra 800x600 väljer jag högre upplösning (eller bara testat 1024x768) så ser man typ inget, färgerna blir skumma och hackar som fan (4xAA resten på medium)

Har ju en dator som borde klara lite mer än 800x600.
(Möjligen grafikkortet som börjar bli gammalt, men 1024x768 borde nog fan ändå gå)
C2D E6600 @ 2.4ghz
ATI Radeon X1950 pro 512mb
2gb ram

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag kör 1680*1050 utan AA och medium på shaders, då har jag en average fps på ca 40. Bättre än jag trodde faktiskt, för när jag starta spelet så hackade allt, när EA logan poppa fram och crytek loggan tex , då hacka det som faan. Men när jag väl började spela så flöt det på fint. Om jag kör på 1280*1024 så kommer jag upp i ca 65<, så får jag spela när jag kör MP... Ska fan leka lite i sandlådan nu:)

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag nyss spelade demon på mitt kraftpaket i sign . Fick sätta allt på LOW med 800x600 för att det skulle vara spelbart. Det flöt faktiskt på helt ok, dock blev datorn väldigt varm, och jag fick artefakter. =(.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

haha fan sandbox är fan svår att fatta finns det ingen tutorial eller ?:)

Jag har just installerat Vista. När jag ska installera Demon blir det dx 10 automatiskt eller måste jag göra nåt? OM jag ska ladda ner det så hittar jag bara DX9.0c.

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem

Lite dunkar under en bil, man kan knappt se bilen

Permalänk
Medlem

Detta demot var bra och gav mersmak!

När ska det fulla spelet släppas?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Den 16 Oktober, ca 3 veckor mao.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Det här är en rolig bugg. Ta upp sköldpaddan på stranden där man börjar och spring med sköldpaddan i famnen tillbaks till vattnet du kom ifrån. Så ska ni få se på stålsköldis till undsättning.

Permalänk

nån mer som tyvkte det va kul o kasta massa grejer på fienden? tilomed träden går o skjuta ner o kasta,

på demot står det pre demo? komer det en till?

kör just nu på low/medium 1024

p4 2.8 x1950pro agp 1g noname ram

ska se om det blir lika dant som mp beta skiten, kan köra på högre grefik utan lagg om jag kör i 1600x1200

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

vad säger eran dator om 1280*1024 i upplösning i fps med ett 8800gts/8800gtx kort ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem

Klistrar tråden temporärt

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

this is Bla Bla, reporting live from inside a tornado!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hur fixar ni Tornados osv i Sandbox editorn? Letat som en antilop men vet inte hur sjutton jag hittar tornados.

Permalänk
Medlem

går det se fpsen utan att använda fraps?
kommando i consolen tänkte jag...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

pröva r_displayinfo 1

Permalänk
Medlem

r_displayinfo = 1
Körde Crysis på vista, vet inte om jag kör med dx10, för att jag märkte fan ingen skillnad :S

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207