CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Tyckte jag också i början men nu trycker jag bara in musknapp3 och rör lite på musen åt det håll jag skall ha. Prova så får du se. Tog lite tid innan jag kom på det. Innan höll jag på och snurrade på mushjulet och det funkade inte bra. Du kan också trycka in v för att få upp menyn och sedan röra musen.

Grejjen är att jag har en MX Revolution där det är nästan omöjligt att endast trycka ner 3:e musknappen, lyckas alltid trycka åt sidan också så då funkar det inte så bra.

Skulle vilja byta musknapp till typ 4:e musknappen men jag har försökt flera gånger men den verkar inte registrera musknappar?

Att trycka på V är för långsamt

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

He, he, nu blev man sugen igen när man snackar så mkt. om det. Jag spelade bort hela dagen igår så jag tänkte försöka låta bli idag men det är VÄLDIGT svårt.

Får ta en nyttig timme först och sedan belöna mig med en halvtimma Crysis. Det slutar väl med att gör varken eller istället.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Nån annan än jag som bara får Jättefå textures i sandbox2?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Fan jag älskar det här spelet och karteditorn är ju super.

Här hittar ni manualen för kartbygge i sandbox 2

http://doc.crymod.com/frames.html?frmname=topic&frmfile=index...

Permalänk
Medlem

Har ett problem. Spelar på min bärbara som ju har dx10 kort och Vista ultimate.

Men! Det laggar nått så fruktansvärt. Tom filmen innan man hoppar fallskärm laggar... Ljudet knastrar riktigt mycket också.

Men! Kör jag spelet i kompatibilitetsläge för Xp så flyter det fint med allt på medium. Ljudet är även bra nu med.

Vad kan vara fel? Spelar jag bara med Dx9 när jag kör i kompatibilitetsläge eller?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znipe-Swe
Fan jag älskar det här spelet och karteditorn är ju super.

Här hittar ni manualen för kartbygge i sandbox 2

http://doc.crymod.com/frames.html?frmname=topic&frmfile=index...

Idd skit kul men jag får inga textures. har 2 st som funkar Beach_white_sand.dds och river_rocks_dry.dds i textures/terrain/ mappen. läste i denna tråden
http://www.crymod.com/thread.php?threadid=9192
men jag fattar inget. kan någon förklara?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Nån mer här som inte kan göra ett skit efter att man har tryckt CTRL + G?

Citat:

You are now already able to jump into the game mode by pressing Ctrl-G, so you can run around on your new creation.

Yea right! Nada händer ju ffs..!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whinar
Vad då tillåter, kan du inte gå in under System settings, och tabben längst till höger och ändra inställningar?

Men om systemet rekomenderar lågt, så ska du nog köra lågt, om du inte vill ha alltför låg fps.

Precis, jag kan inte ens ställa in högre än Low. Jag har en riktigt dålig dator, men det är väldigt tråkigt på Low. Man har ingen fysik.

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/122875.html?pla...

Om ni inte sett den innan, Crysis + Matrox TrippleHead2go + 3x19", inte dumt alls

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/122875.html?pla...

Om ni inte sett den innan, Crysis + Matrox TrippleHead2go + 3x19", inte dumt alls

faan va najs !
nu spelat klart, runt 10 fps hela tiden :(:(

Permalänk
Medlem

verkar vara ett ganska trevligt spel, men det verkar vara lite som farcry DVS att det verkar finnas moddade djur på ön eller något liknande eftersom en lag kamrat och 4a koreaner dog.

kör allt på medium 1024*768 och det fungerar på mitt 7900gt hackar inte men fpsen vet jag inte, kör XP.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

det är aliens barf

Permalänk
Medlem

Någon som sett någon haj?

Jag simmade ut en bit men blev då varnad för hajar, via radion, blev rädd och simmade i land av ren självbevarelsedrift.
Läskigt ju... :/

Permalänk
Medlem

måste testas sen då

Permalänk
Medlem

Jag var rädd att min gamla trötta CPU skulle börja gråta, men den jobbar på fint utan att klaga.

Helt ok prestanda med allt på high, förutom medium på shadows och post processing.

Spelkänslan är helt underbar. Goa köttiga vapenljud! Maken till detaljrikedom har väl aldrig skådats. Bakgrundsljudet med alla "naturljud" är också grymt.

Kul när ett så hypat spel faktiskt levererar.

Nu behöver vi bara nya fläskiga grafikkort. Att kunna spela det här spelet på very high i sisådär 50 FPS kommer nog att framkalla en gåshud som aldrig lägger sig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Jag var rädd att mina gamla trötta CPU skulle börja gråta, men den jobbar på fint utan att klaga.

Helt ok prestanda med allt på high, förutom medium på shadows och post processing.

Spelkänslan är helt underbar. Goa köttiga vapenljud! Maken till detaljrikedom har väl aldrig skådats. Bakgrundsljudet med alla "naturljud" är också grymt.

Kul när ett så hypat spel faktiskt levererar.

Nu behöver vi bara nya fläskiga grafikkort. Att kunna spela det här spelet på very high i sisådär 50 FPS kommer nog att framkalla en gåshud som aldrig lägger sig.

jo det ryckte i brallan med allt på low och i window xD..
så allt på very high? jatack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nån mer här som inte kan göra ett skit efter att man har tryckt CTRL + G?

Yea right! Nada händer ju ffs..!

Inte jag heller, tryckte just på knapparna så fastnade programmet + plus att terrängen hos mig är vit :S

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
verkar vara ett ganska trevligt spel, men det verkar vara lite som farcry DVS att det verkar finnas moddade djur på ön eller något liknande eftersom en lag kamrat och 4a koreaner dog.

kör allt på medium 1024*768 och det fungerar på mitt 7900gt hackar inte men fpsen vet jag inte, kör XP.

Snälla, läs storyn. "Moddade djur"

http://www.incrysis.com/wiki/index.php/Main_Page

Mycket bra story.. gillar sånt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
Inte jag heller, tryckte just på knapparna så fastnade programmet + plus att terrängen hos mig är vit :S

Men använd inte det när ni vill spela om det inte fungerar då? Tryck på fliken Game och sen på In Game eller vad det står så startas det.

Lirade större delen av demot med sniperrifle och en tank istället för de mesiga bilarna för en stund sedan.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Ahhhh, sniper- rifle! Det måste undersökas!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Men använd inte det när ni vill spela om det inte fungerar då? Tryck på fliken Game och sen på In Game eller vad det står så startas det.

Lirade större delen av demot med sniperrifle och en tank istället för de mesiga bilarna för en stund sedan.

Bra tack, men vad gör jag åt att min terräng är vit från avstånd, skitjobbigt...Vissa gånger är den vit hela tiden

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk

kör allt på low och 1024x768, då är det spelbart på datorn i sign. iofs inte testat högre men jag tror knappt det är lönt.

däremot lite besviken, håller med de som tycker det är lite lurigt. det går absolut inte att köra någon rambo-stil. har det på normal och får kämpa rejält så fort det blir plural fiender. de rackarna dör ju aldrig..
ville testa strength och kasta iväg en kille, hans polare skjöt sönder mig innan jag ens hann lyfta upp honom..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

My god, jag blev dödad av en palm! Det är nog första gången någonsin det händer

Permalänk
Medlem

Jag har någon skum bugg, jag kan inte slå sönder t.ex staket eller tak med vapen eller händer i strengthmode, men jag kan kapa träd med vapen eller bil. Men däremot t.ex plåttak, staket eller hyddor kan jag inte ha sönder.

Permalänk
Medlem

Någon som kört på Delta? Tyckte själv det var nästan fånigt lätt. JAg menar, jag dog ett antal gånger på vissa moment, men tog man det bara lungt och försiktigt var det lika enkelt som normal.

Angående att kasta iväg fiender med strenght mode: Problemet är att så fort du tar bort armor så blir du skadad direkt av skotten (du kan alltså ta kanske 10+ skott på easy, lite mindre på normal och kanske 2-4 på delta). OM man ska lyckas måste man antingen komma bakifrån och se till att ingen kan skjuta en direkt, eller så använder man någon snygg combo av speed+strenght med lite timing! Dom kan ju inte göra det hur lätt som helst

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Jag har någon skum bugg, jag kan inte slå sönder t.ex staket eller tak med vapen eller händer i strengthmode, men jag kan kapa träd med vapen eller bil. Men däremot t.ex plåttak, staket eller hyddor kan jag inte ha sönder.

Kor du Xp och inte fysiken pa high? Kan vara det
Tror DX10 kravs for att du ska kunna pajja allt

Alltsa vad gnaller forlk om det dar med rabmostil? jag korde demot pa svaraste och fean jag korde da rambo!, det ar bara att dodga nar de skjuter och sedan skjuta tillbaka :D, hagelbrakaren fungerar fin fint pa nara hall!

Sedan ar ju "kora-bil-in-i-finednerna" taktiken bra ocksa, speciellt nar man hoppar ut i tid och ser ens bil kora in i fiendens och sprangas! (harlig kansla, suben dundrar harligt fran golvet).

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Men använd inte det när ni vill spela om det inte fungerar då? Tryck på fliken Game och sen på In Game eller vad det står så startas det.

Lirade större delen av demot med sniperrifle och en tank istället för de mesiga bilarna för en stund sedan.

Skulle gärna vilja ha de moden eller vad det kallas Orkar inte själv lära mig ändra

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

En fråga till er som är bra på att göra banor osv.

Går det att göra en Multiplayerbana med artificiella fiender? Typ som Vietcong i Co- op- mode där man är tex. USA och spelar mot AI Vietcong? Det hade varit rätt kul tycker jag.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

*Edit* Riktat till ampariii
Jag ahr aldrig i hela mitt liv rört mig i en editor innan så jag har inte en aning om hur det skulle gå till
Det är inte så svårt att lägga till saker, bara att öppna mapen, leta sig dir där man vill ha grejerna och placera ut de på marken och spela.

Det jag inte förstår är hur navigerar man inne i editorn? Alltså Piltangenterna går man in och ut med hur går man fram och tillbaka?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Testade köra med allt på low@800x600 och det var knappt spelbart. Behöver nytt grafikkort tror jag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|