MPAA och RIAA vill förbjuda tekniker innan de skapas

Permalänk
Medlem

Jag tycker deras förslag är strålande... Det visar hur verklighetsfrånvända dom är och det här jättebra att använda mot Bodström i hans iver att inskränka konsumenternas rättigheter.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Sen får man se vad som kommer hända med deras hemsidor och servrar. Kanske någon fin person hackar och lägger in ett fiiiiiint bios-virus!

Permalänk
Medlem

Licken.. fresta mig inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Historiskt blir Internets intåg till Svensson mycket intressant.

Så sant!
När dom stora företagen känner sig hotade finns det inga gränser för vad dom hittar på...

Den enda trösten är väl att det alltid kommer att finnas "kreativa entreprenörer/konstruktörer" i dom skummare delarna av asien som ser en marknad att sälja det folk verkligen vill köpa istället för det som amerikanska företag vill att folk skall köpa

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Visst så enkelt är det, frågan är om bolagen tycker likadant?

Det är så att musik och film industrin går in i protektionism. De försvara sin egendom med de metoder det krävs. Att alla bolag gör det beror på flockbetende, vilket är karakteristiskt för vissa branscher. Det gör att de ändrar inte sig på någon några dagar. Det kommer ta många år innan de förstår att deras kamp är verkningslös. Det här, är bara börja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boottrooper
Fy fan alltså det börjar likna gamla sovjet ju.

Eller Sverige för 20-25år sen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jorden kommer bli som ett stort jävla fängelse, sen kommer alla börja knarka och va kriminella, och det kommer bli exakt som i judge dredd filmen som en person här sa..

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Instämmer Gabriel.. LP var lite mer pondus... känns lite coolare att dra igång en LP-skiva numera.. tycker fortfarande att musiken låter bättre på LP

kanske för det gjordes bättre musik förr?

lp är lite speciellt ljud ocskå,om spelaren är av och man snurrar skivan kan man höra ljud även att sterion är avstängd.

Permalänk
Medlem

Mest Överdrivet

Visa signatur

| Antec Sonata | Intel Pentium 4 560 3.6GHz | MSI 945P Platinum | Kingston DDR2 1024MB PC4300 | GeForce 6200 128Mb | 80 gb PATA/IDE Seagate | 250 gb SATA Seagate | 200 gb PATA/IDE Maxtor | 250 gb SATA2 Western | 250 gb SATA2 Western | NEC 3500 DVD-RW |

Permalänk
Medlem

Hahaha vad fan gör dem. Skjut dem någon.

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk
Avstängd

det är nog ganska många man får skjuta då.
det finns bättre sätt att lösa det på tror jag.

Permalänk

trodde alltid att marknadsekonomi gick ut på att anpassa sig själv och sina produkter till marknaden, vill ingen köpa din sak så är det bara att förbättra den eller sänka priset, på nåt sätt göra sin produkt attraktiv men att med våld tvinga marknaden att köpa dina skitprodukter är.... ja jag saknar ord....

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse

Eller Sverige för 20-25år sen.

Kan faktiskt inte påminna mig att det var så i sverige för 20-25 år sedan.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa

kanske kommer filmer på dvd som kostar 15kr men förstörs efter man sett dom...stopa piratkopieringen

iofs en bra idé. jag har inget emot att betala den lilla slant det kostar att hyra en film. men idag är det i princip omöjligt, en jävligt stor del av de DVDer jag har hyrt genom mina dar har varigt repiga. dessutom skulle risken för att en film tar slut på uthyrningstället minska drastiskt. någon form av lösning där man mot en mindre summa får streama filmen från en server skulle ju oxå vara smidigt, nu när alla skaffar snabbare och snabbare bredband.

Permalänk
Medlem

Men hjälp!
Tror det är dags att flytta till en annan planet. -.-

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kan faktiskt inte påminna mig att det var så i sverige för 20-25 år sedan.

Konstigt. Hur kan man inte komma ihåg sånt? Sverige var ju en äkta DDR stat då. Allt kontrolerades av staten, det var monopol i princip på alla tjänster. Och åsiktsregistering förekom.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Konstigt. Hur kan man inte komma ihåg sånt? Sverige var ju en äkta DDR stat då. Allt kontrolerades av staten, det var monopol i princip på alla tjänster. Och åsiktsregistering förekom.

Märkligt att borgarna inte ändrade på det -76-82 samt -91-94 då?

Staten är vi... du vet regeringar kommer regeringar går men staten består.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Bah.. Orkar inte ens bli förbannad längre. Long live capitalism!

Permalänk
Medlem

Låt skivorna kosta mindre, so blir problemet mindre.. ingen tänker bränna när originalet kostar resonablet, och går att ladda ner "lagligt".

MEn försöka duger, och tyvärr kommer de att gå igenom detta, åtminståne delvis..

De kallar sig för "världens Demokrati" det är det stora skämtet i det hela..

hoppas sverige, vare sig sossar eller moderater leder det, inte kommer på tal om sådana här kränkingar. Om man köper nåt, tycker jag man skall kunna ha en "LAGLIG" kopia på det, utan att stressa att något går sönder.

Tycker sverige har helt ok lagar när det gäller innehav, och kopiering. Och visst DELAR man ut filmer på nätet, ja, då verkar vi ta hand om det också... men detta är LÅååång från vad USA försöker med...

Permalänk
Medlem

Rösta på piratpartiet så lite kaos kan skapas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyxex
Rösta på piratpartiet så lite kaos kan skapas!

Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Konstigt. Hur kan man inte komma ihåg sånt? Sverige var ju en äkta DDR stat då. Allt kontrolerades av staten, det var monopol i princip på alla tjänster. Och åsiktsregistering förekom.

En stor skillnad mellan DDR och Sverige på 80-talet var ju att de styrande hade röstats fram av de röstberättigade. Vilket är i stort sett varje myndighetsförklarade medborgare.

Sen så är jag är rätt så övertygad om att dagens riksdag och regering håller företagsorganisationer som MPAA och RIAA med ett fastare grepp nu än för 20-25 år sedan.

Att vörda medborgare före företagsamhet har ingenting med DDR att göra. Nu tycker svenskarna annorlunda därmed är den rådande samhällsbilden inte densamma.

Sen så finns det inget svenskt parti som skulle stödja sådana lagändringar. Det parti som säger att svensken inte får spela in kvällens 'Kommisarie Morse' Kommer inte få en enda röst i något val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Konstigt. Hur kan man inte komma ihåg sånt? Sverige var ju en äkta DDR stat då. Allt kontrolerades av staten, det var monopol i princip på alla tjänster. Och åsiktsregistering förekom.

Ehh.. Jag tänke precis fråga vilken planet du befann dig på då eftersom du tycks ha så dålig koll på närhistorian men så ser jag ju förklaringen till tunnelseendet i din signatur.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad sjukt. Man blir ju kräksjuk av att läsa sånt här. När organisationer som RIAA och MPAA får så här mycket pengar, för att påverka politiker utan kunskap om datateknik går det tyvärr så här långt. Det vi konsumenter skulle kunna göra är att köra en rejäl bojkott av film och musikbranschen igen detta år. Som piratbyrån gjorde förra året.

Hade tänkt att köpa lite dvdfilmer snart, men det blir inte en krona från mig. Funderar på att sluta helt gå på bio och tanka ännu mer filmer via bittorrent.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

*khem*...byt affärsmodell, istället för att tjura kunde de ha lagt ner lite tid på att fundera hur de ska tjäna pengar på den nya tekniken. Inse att ingen vill släpa runt en stor cd-spelare med 12 låtar.

Visa signatur

//herkules

Permalänk
Medlem

Det är bara en sak som jag inte begriper, varför begränsar sig RI*A på detta sätt? Varför inte helt frankt kräva royalties på allt ljud och allt folk ser istället. Vore inte det bättre? Krasst sätt borde jag ju faktiskt vara tvungen att betala till en fet amerikan så fort jag använder mina öron eller ögon, eller hur?

... och så la de till ytterligare en sten på muren mellan mig och att köpa skivor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Jorden kommer bli som ett stort jävla fängelse, sen kommer alla börja knarka och va kriminella, [...]

Så är det ju redan

Tycker det låter som en riktig dålig idé, men jag vill ändå återigen framföra att enligt min mening så bör nyheter vara så objektiva som möjligt. När man ser ett så uppenbart ställningstagande i texten framstår det hela som mycket oseriöst tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det vore kanske inte helt fel att tipsa lite större nyhetsredaktioner om denna typen av nyheter.

Permalänk

Framtiden:
För att lyssna på musik/se på film måste du uppsöka ett media-bås. Dess finns utplacerade lite varstans i det större städerna, dock ej i landsbygden. I detta bås får du välja en film/låt att se/lyssna på. Utbudet på låtarna i sverige kontrolleras av bert karlson. Efter att du har sett/lyssnat klart så raderas ditt minne av låten och du får ett intyg att du lyssnat på låten.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Så är det ju redan

Tycker det låter som en riktig dålig idé, men jag vill ändå återigen framföra att enligt min mening så bör nyheter vara så objektiva som möjligt. När man ser ett så uppenbart ställningstagande i texten framstår det hela som mycket oseriöst tycker jag.

en viss del är det.. men verkligen inte vad som kommer bli..

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Konstigt. Hur kan man inte komma ihåg sånt? Sverige var ju en äkta DDR stat då. Allt kontrolerades av staten, det var monopol i princip på alla tjänster. Och åsiktsregistering förekom.

jaja vist hade vi mycket mer monopol då men den gick inte till nån pengagirig direktör utan tillbaka till folket
så att alla som bor i sverige har chansen att få en bra utbildning och sjukvård oavsett hur mycket pengar man har. va det så i ddr stater? fick dom gratis sjukvård och utbildning? hade dom fria val? osv etc...
haha äkta ddr stat

Visa signatur

assrock!! hehe