Dualview med laptop och extern skärm?

Permalänk
Medlem

Dualview med laptop och extern skärm?

Jag vill kunna köra dualview med min laptop och ha den externa skärmen som primary. Detta går inte att ställa in i drivisarna utan det är alltid laptopens skärm som är primary. Finns det en lösning på detta? Graffet är ett GeForce 6800 Go.

Permalänk

Re: Dualview med laptop och extern skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillen
Jag vill kunna köra dualview med min laptop och ha den externa skärmen som primary. Detta går inte att ställa in i drivisarna utan det är alltid laptopens skärm som är primary. Finns det en lösning på detta? Graffet är ett GeForce 6800 Go.

högerklicka på skrivbordet ->egenskaper->inställningar->klicka på den sekundära skärmen->klicka i rutan "använd den här enheten som primär bildskärm"->OK

Slut. Frågor?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dualview med laptop och extern skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
högerklicka på skrivbordet ->egenskaper->inställningar->klicka på den sekundära skärmen->klicka i rutan "använd den här enheten som primär bildskärm"->OK

Slut. Frågor?

Det är ju just det som inte går... det är gråmarkerat... så det går inte att välja den sekundära som primär, nån som har en lösning.

Permalänk

Re: Re: Re: Dualview med laptop och extern skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillen
Det är ju just det som inte går... det är gråmarkerat... så det går inte att välja den sekundära som primär, nån som har en lösning.

På bärbara brukar det även finnas en knapp för att skicka signalen till olika enheter. Brukar se ut som två rektanglar med ett streck imellan. Samt en plupp i ena rektangeln. Blir visseligen inte dualview, men ett steg närmare kanske?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju köra dualview som det är nu, men vill att sek-skärmen ska vara primär

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Går det inte att markera skärmen och välja "gär skärm till primär" lr nåt sådant?

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

nej, det är gråa rutor för detta.

Permalänk

Just nu skulle ja vilja sitta på servern och skicka print väntar du tills ja fått igång den igen så skickar ja upp en print

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrill_Nora
Just nu skulle ja vilja sitta på servern och skicka print väntar du tills ja fått igång den igen så skickar ja upp en print

ok?? förstår ingenting av det du säger men...

de rutorna som finns för att göra skärmen primär är gråmarkerade och kan således inte bockas för. Laptopen vill helt enkelt vara master....

Permalänk
Medlem

hmmm... när det är så för mig beror det ibland på att antingen att sladden inte är i eller att jag ska starta om den med sladden i.... fast jag har ju en fx go5600 dock...

Permalänk

min kompis hade samma problem. han fick tipset att det var hans OS (nån version av XP tror jag) som inte tillåter att laptopens skärm blir sekundär.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vet att jag har sett/läst om en kontakt som är 1 VGA --> 2 VGA.

För att koppla in 2 skärmar på en utgång...
Den fungerade så att datorn trodde att utgången var dubbelt så bred.

Någon som vet var man hittar den här produkten och vad den kostar?
Kanske finns flera märken med?

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att om du installerar Ultramon så ska ditt problem vara löst. Det finns att ladda hem på sidan som pro länkade till ovan.

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

Jag ska prova UltraMon och se om det hjälper mig