Lord of The Rings™ - Battle For Middle Earth™ II

Permalänk

Överlag är ju bfme2 ett rush spel. Tempot är mycket högre än bfme1 och det går mycket mer ut på att sätta press från start.

Alverna är svaga early game, men överlever man till late game är dom ruskigt svåra att ta ut. Goblins är OP för tillfället.

Jag håller mig till bfme1 tills dom lyckats balansera upp det lite bättre.

Permalänk

jepp, det är felet med tournament.

Fortet och husen behöver buffas så att man inte kan rensa hela stan med en liten spindel trupp.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Ja husen var lite väl klena kanske. Men annars förstår jag inte mig på folk som kan sitta och spela 1an... Det är ju dåligt ju:P och jag tycker inte om att man är så låst med 1an och typ att det inte finns något annat en kriga att göra i 1an bygga är ju inte sådär vidare svårt. Ska det vara RTS så ska det vara i stil med BFME2, WC3, Starcraft mycket bygga också. Därför alldrig total war spelen har varit något för mig. Lite bygga mer kriga och inget bygga alls i multiplayer det är ju inte roligt.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Håller med. 1:an är värdelös.

Bygga är en stor del av bfme2 och alla andra värdiga rts spel. Man märker tydligt hur folk underskattar byggandet :D. Coola kisar kommer springandes med sina trupper som knäcks likt vågorna mot en klipp-kust vid mitt försvar. Sen till motangrepp med en liten berserker som kan ödelägga hela basen för att killen skitit i att bygga försvar :D.

Först bygger vi, sen krigar vi

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Visst, byggnader går väldigt lätt. Samtidigt är det väl det som gör spelet lite? Basen är väldigt skör, och bidrar till sättet som spelet spelas på. Jag tror att dom med 2:an ville göra ett helt annat spel än 1:an, och det första steget var att inte göra basen uberstark.

Men visst känns det surt när ett gäng goblins kan ta ner en resursbyggnad fastän man står och bankar på dom med kavalleri t ex.

Permalänk

Ja, det är typ det som suger. Kommer man bara fram till en byggnad så kan nästan alla units, (även orcs för 100 dubloner), ta ner denna. Detta trots, som du säger, att motståndaren piskar på en.

Fortet är ganska lagom men alla andra byggnader kan buffas lite.

Hörde nån som sa att dom redan håller på med 3:an :D:D:D:D:D

Tror ni det e så?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Hoppas :> Ännu bättre hade det varit med ett expansions-paket.

Aja. Jag hoppas verkligen inte de buffar byggnaderna för mycket, max kanske 20-30 % extra liv. Mer är för mycket. Jag ber till gud att de gör goblins lite sämre, just nu är de alldeles för hårda och lättspelade.

Permalänk

Alla säger det. Jag tycker inte goblins är säkert uber bra.

Vad gör dom så bra?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

bra heroes, piltorn med goblins i Deras feta jättar osv

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Entusiast

Ny patch 1.03 släpps idag enligt Gamereplays.

patchnotes:
http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?messageID=562438&sls...
Kolla bara den långa listan av ändringar, EA är på bättringsväg, 1.04 är redan in development
Mumsiga ändringar

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jepp, kom nu inatt.

Känns mer stabilt. Har inte haft nån out of sync, och många bra ändringar.

Spela spela spela

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Gäst

en litet fråga.. Varför använder motståndaren i skirmish nästan aldrig sina krafter? Sist jag körde på Brutal så kom dom med 1 hero hyfsat ofta iaf. Men Aldrig krafter

Permalänk
Medlem

Lirade i helgen mot en Brutal.
Byggde stabilt försvar. Tryckte ut alla dvärghjältarna, spammade runt lite på banan tills de var level 10 och man fick lite schysta ring powers.
Sen fick datorn besök av de kortväxta bara för kort därefter bli äGd I fEjJan.

Permalänk
Gäst

okej? ...

Permalänk
Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

hmm kollat lite på detta spel ser rätt intressant utt letar nämligen efter ett nytt ''Online'' spel hur är BFME2 Online? finns det tex ranks/ladder Osv ja jag undrar helt enkelt hur är detta spel Online och i SP??

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
EXPANSION SLÄPPT NU!!!!!!!!!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Släppt nu?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Släppt nu?

Se på datumet

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Se på datumet

som han skrivit? och?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm kollat lite på detta spel ser rätt intressant utt letar nämligen efter ett nytt ''Online'' spel hur är BFME2 Online? finns det tex ranks/ladder Osv ja jag undrar helt enkelt hur är detta spel Online och i SP??

Nån som har spelet skulle kunna förklara lite om det? kollat på en massa filmer å det men kan ju va bra med lite feedback från nån som har det...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vad ska kan man säga? Det är battle for middle earth 2. Det är nice, skoj osv. Jag vet att jag inte är till nån hjälp Men det är det roligaste rts spelet jag spelat efter company of heroes.. Vet inte så mycket om online spelandet, har spelat en del men vet inget om rankningar och ladders osv

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Kom igen nu vill vet hur detta spel funkar Online vill grna ha nått som rankar en eller nått sånt ladder eller liknade så man kan försöka tävla eller liknade bara för skojs skull :P.....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Jag tycker det här e den bästa rts som släpts hittils.. har den på båda 360 och PC..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Han är väl bara en liten trallande byfåne?

Som äger en Balrog ..Testa själva. Sj så tycker jag att dom har balanserat spelet helt fel typ människorna kan ha nästan dubbelt så stor arme är mordor. Mordors Mumakils' Ollyfanter (eller hur det stavas) Är as kassa fast dom är så dyra och tar så mycket kommando poäng :/

Permalänk

jag vill ha en mod så att man kan gå in i första-persons wiew...det hade vart hur kuuuuuul som helst:D

Permalänk
Medlem

Spelet äger fortfarande

Ser dock sällan svenskar, har ni lagt av eller?

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Inaktiv

skitspel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
skitspel

Skit spel är det inte. Men det har sina mörka sidor

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 2:an är bra men 1:an är bättre=), det finns mer känsla i 1:an en 2:an men båda är bra på sitt sätt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor, 3801 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Pure Rock 2 Black, ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 64GB, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super, Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 1TB, Kingston NV2 NVMe SSD 1TB, Fractal Design ION Gold 850W Fully Modular Power Supply & Phanteks Eclipse G500A DRGB Mid Tower (vit)

Permalänk
Relik 📜

*rensat*

Inget warez.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S