Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Medlem

Dynavoice Definition DM-5
Technics SU-X120

Helt nya högtalare men gammal förstärkare, mycket nöjd!

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Fick en gammal DacMagic II idag för att jag fixade upp några högtalare åt en kille jag känner. När jag kopplade i den för provkörning så slog det mig att det är en ganska ordentlig hög jag har på mitt skrivbord nu
http://i205.photobucket.com/albums/bb8/Freezer7Pro/HG.jpg

DacMagic:en är annars helt okej för sin ålder på 14 år. Presterar inte riktigt lika bra som mitt Xonar, men helt okej, och hästlängder bättre än de flesta andra ljudkort jag har. RMAA. Notera att SNR:en är ogiltig, eftersom mitt grafikkort inte gillar ADC:n på mitt Xonar.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

välkommen till dacmagic klubben!
jag köpte den dacen när den kom ut fast fick lämna plats till andra grejer.
finns lite tips på moddning på den och du är ju duktig på elektronik så blir kanske inga problem
kolla lite på google.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Här är min anläggning

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
välkommen till dacmagic klubben!
jag köpte den dacen när den kom ut fast fick lämna plats till andra grejer.
finns lite tips på moddning på den och du är ju duktig på elektronik så blir kanske inga problem
kolla lite på google.

Nja, tror jag ska ge bort den. Dacmagic II har några fasliga designfel som är knepiga att åtgärda. Men jag tror min kompis som sitter på ett Soundblaster Live blir glad över den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyllet83
Här är min anläggning

Högtalare för 24 000 och Logitech i samma bild? @_@

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Korsordsguru

Fått in en riktigt TV-bänk hos mig nu så jag postar väl en gång till.

Hela albumet http://www.minhembio.com/dalys/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer7Pro
Nja, tror jag ska ge bort den. Dacmagic II har några fasliga designfel som är knepiga att åtgärda. Men jag tror min kompis som sitter på ett Soundblaster Live blir glad över den.

Högtalare för 24 000 och Logitech i samma bild? @_@

hehe reagerade med på den freez logitech på fina högtalre

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Lite uppdateringar på min bio & hörlursanläggning

http://www.minhembio.com/Raz0r-X

Alltid nån som vill se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Mitt vardagsrum just nu. Förhoppningsvis byts stereon+högtalarna ut i veckan (jag vet att det är dålig kvalité på bilden, kass kamera. Duken ser väldigt liten ut också )

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

]hej , kul att läsa om alla lösningar ,mitt är lite hop plock för jag lysnar på musik i stereo vincent sa31+interM 500 (interM 500 litet prov men låter rigtigt bra)+ audio pro b4 200 (20Hz)
och ett par gammla cerwin al 1000. film så blir det HK avr4500 samma högtalare och woofer +center från klipsch och ett par tungdrivna
mordaunt-short. rummet är somsagt svårt med placeringen av alla
högtalare. hej hej

Permalänk

Onkyo TX-SR607, Dynavoice Dynamite 10, Samsung 40" LE40S86BDX
och Acer aspire 5930g, under tvn, syns knappt
Just det, Wii också

Riktigt bra bas i dynamite 10.
Så jag behövde inte köpa cerwin vega

EDIT: Märks kanske att man bor med en tjej, eller ja gosedjur är ju metal.

EDIT 2: wtf? aja lägger upp en ny inom en snar framtid, flyttat till 2a nu iaf

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk

Har för en gångs skull lite att skryta om i denna tråden. Fick just hem mina JBL 4311:or från staterna, för att äntligen ersätta alla halvdasiga skrutthögtalare jag spelat med i allt för många år.

Njut av min fina källarvåning!

Helheten. Helt odämpat och för jävligt. Det här rummet ska bli lager i vinter, så jag tänker inte börja dämpa det utan kommer att fixa det i nya rummet. Det är inte hemskt, eftersom rummet är ojämnt och fyllt till bredden med skrot, så det är väl i alla fall bra.

Och jag vet att mitt skrivbord är för jävligt

Jag älskar de här högtalarna. De har väldigt ärligt ljud utan att vara uttröttande. Fin respons ända ner till ungefär 35Hz. De går dock inte hela vägen upp i diskant, funkar bra upp till ungefär 18kHz, men sen blir det nog en hel del decibel under resten av systemet.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk

Edit - Bild tillagd

Högtalare - Yamaha Soavo-1
Receiver - Marantz SR7002 7.1 receiver.
Tv - Samsung 46" LCD. LE64A656

I datorn sitter ett Auzentech X-plosion 7.1 Cinema som strömmar ljud och ett GTX260 fixar bilden. PS3'an används till 99% för blåstråle uppspelning.

Jag har planer på att köpa till en center eller en sub, vet inte vilken jag ska välja först bara. Tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshen_ab
Högtalare - Yamaha Soavo-1
Receiver - Marantz SR7002 7.1 receiver.
Tv - Samsung 46" LCD. LE64A656

Jag har planer på att köpa till en center för att få bättre ljudbild när jag tittar på blåstråle alternativt en sub fast då går nog grannen i take.
Det är snart jul så vem vet vad tomten har med sig i säcken

En bildtråd utan bilder är sådär...

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

XTZ W12.16

Grannarna älskar mig

Permalänk
Medlem

Gör en skamlös bump och undrar om någon av er uppgraderat sina system? Posta isåfall 8)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Gör en skamlös bump och undrar om någon av er uppgraderat sina system? Posta isåfall 8)

Mjo:

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Kommer innom snar framtid att köpa en sacd/blueray spelare =D

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Tyvärr inga ljudupdates här, blev bild den här gången Sugen är man alltid, men allt har sin tid.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

edit

Permalänk
Medlem

Lite nyheter i datorriggen:

NuForce Icon HDP här tillsammans med mina HD650.

Gamla riggen jämte nya. Till vänster: Firestone Audio cute beyond med externt nätagg och en NuForce udac. Till höger nya NuForce HDP.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kass bild dock, tv-panelen ska målas och sättas längre ner. Sedan ska givetvis TVn hängas upp.

DLS Flatbox Large + Velodyne MiniVee.
har beställt 3st till högtalare så hemmabion blir komplett...H

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

'

Hur mycket gick den hemmabion på med "väggar" bakom golvarna och dubbla subwoofers?

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

'

Hur mycket gick den hemmabion på med "väggar" bakom golvarna och dubbla subwoofers?

Det är DIY tavelabsorbenter inga väggar, kostade kanske en 6-700 spänn Men ger en bra skjuts till välljudet.

Har inte full koll, räknar man svenska nypriser är det nog uppåt 80papp kanske med HTPC o allt småtjafs etc inkluderat. Men nu har jag lyckats köpa stärkarn som demo-ex, ena subben beggad och högtalarna från Tyskland så kommit undan bra mkt billigare. Bara att köpa högtalarna från Tyskland sparade jag in nästan 25k på. Golvarna kostar ex 33k i vitlack i Sverige, jag gav 16700 från Tyskland.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Det är DIY tavelabsorbenter inga väggar, kostade kanske en 6-700 spänn Men ger en bra skjuts till välljudet.

Har inte full koll, räknar man svenska nypriser är det nog uppåt 80papp kanske med HTPC o allt småtjafs etc inkluderat. Men nu har jag lyckats köpa stärkarn som demo-ex, ena subben beggad och högtalarna från Tyskland så kommit undan bra mkt billigare. Bara att köpa högtalarna från Tyskland sparade jag in nästan 25k på. Golvarna kostar ex 33k i vitlack i Sverige, jag gav 16700 från Tyskland.

Vilken tysk sida köper du från? Eller har du några du kan tipsa om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Vilken tysk sida köper du från? Eller har du några du kan tipsa om?

Jag köpte från Electrowelt, va lite strul med leverans så fick vänta nästan 2v. Hifi Fabrik ska vara bra också.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Jag köpte från Electrowelt, va lite strul med leverans så fick vänta nästan 2v. Hifi Fabrik ska vara bra också.

Tack så mycket, de verkar stabila! Schyssta priser också.

BTW, gillar ditt vardagsrum mycket!