Permalänk
Medlem

Sjukt varm Nordbrygga

Har fixat mitt nya chassi och dämpningen nu. Chassit är ett Lian Li PC-7 SCAND.

Mitt förra chassi hade en fläkt i sidopanelen som kylde min passiva zalman fläns som jag har satt på NB'n.
(en sådan http://gtek.net/index.php?mode=item&id=1972&session=520e93955...)

Lian Li chassit har inte någon fläkt på sidan och jag kände nyss på NBflänsen, ajajaj i fingret säger jag bara. Usch så varm den var =). Undrar vad medeltempen brukar ligga på på NB'n. Har klockat datorn 400MHz men inte höjt spänningen på nb'n. Zalmankylaren är tänkt som en passiv nbkylare i specifikationerna. Bör jag oroa mig eller kan man låta den va tro? Den har gått fint utan några som helst stabilitetsproblem men jag gilalr det ändå inte.. Funderar på att på något sätt klämma dit en liten 40mmfläkt som fjuttar på lite luft eller nått. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Hur varm är den?? vissa NB tål 120c.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Jadu, det har jag dessvärre ingen aning om. skulle tippa på runt 70 (+-10)grader med tanke på hur det kändes. Men om det är som du säger att vissa klarar upp till 120 grader borde det ju vara lugnt. Stockkylaren hade iofs en fläkt men den kan knappast ha kylt mkt bättre än flänsen jag har på nu. Den va ju så pass mycket mindre och klenare. Zalmans fläns är trots allt rejäl jämfört med stock.

Permalänk
Medlem

Fixa dit en liten fläkt som blåser på flänsen så löser det sig

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)