Permalänk

Min dator har lagt av!

Hej alla skillade!

Stängde av min dator igår kväll och allt funka då perfekt, när jag nu på morronen ska starta den går fläktarna upp som vanligt men jag får ingen bild på skärmen! skärmen reagerar inte och står fortf i standbay. inga pip eller nåt sånt hörs från datorn. Jag har testat både VGA och DVI utgången på graffe.

Så till frågan, vad är de som är fel??

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk

Det kan vara vad som helst. Allt från att grafikkortet har lossnat till att processorn gått sönder. Försök med att koppla ur allt från moderkortet utom processor, minne och grafikkort. Startar datorn så koppla in en sak i taget. Först hårddisk, sen cd-spelare osv. Tänk även på att plocka bort alla sladdar baktill på datorn eftersom det kan ha blivit kortslutning i någon sladd eller extern enhet. Startar inte datorn alls ens då, försök plocka bort även minne och grafikkort. Datorn borde åtminstone pipa då.

Permalänk

det är inte batteriet på moderkortet som har lagt av då?

Permalänk
Medlem

Testa som någon annan sa att t.ex. plocka ur grafikkort och minnen, se ifall den piper. Gör den inte det så är det kanske något fel på moderkortet.

Många som har såna här problem verkar det som, dyker upp trådar med samma felbeskrivning var och varannan dag.
Jag hade själv stora bekymmer med min burk, exakt samma problem. Det hjälpte när jag skruvade loss moderkortet och körde utan låda, sedan satte jag in allt igen och nu funkar den.
Dock slutar den funka när man pillar i lådan, sätter in hdd eller pci-kort, varför har jag ingen aning om...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein