Permalänk
Medlem

Bra bluetoothhörlurar?

Finns det något som heter så? De flesta moderna telefoner idag har ju AKU2, som mig veterligen ska kunna skicka stereoljud med riktigt bra ljud. Dock har jag inte lyckats hitta några schyssta hörlurar, egentligen knappt ens dåliga, med stöd för detta.

Jag är inte ute efter ett headset, och vill absolut inte ha en mikrofon. Det som är absolut viktigast är ljudkvalitén. Vad jag förstår så ligger batteritiden på denna typ av lurar på ca 10 timmar, villket är helt acceptabelt.

Så är det någon som kan hänvisa mig till ett par produkter, och gärna recensioner, eller har någon t.o.m. testat själv?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Kanske inte riktigt är exakt de svar du söker. Men möjligtvis att de hjälper dig en aning åtminstånde!

Har själv en Nokia N70 & Sony Ericsson HBH-608 blåtandshandsfree, bara av ett direkt misstag startade jag igång MP3-spelaren i telefonen och till min förvåning. Streamades de ljud direkt till handsfreen, kändes väldigt smidigt!
Dock var ljudet långt från bra måste jag säga, endel störningar ibland, och ljudkvaliten upplevdes sämre än ett vanligt samtal faktist.

Mvh. Nicklas

Permalänk
Medlem

Tack, men allt innehållandes "headset" går bort. Det måste verkligen vara _hörlurar_, gjorda för musik. Inga snäckor eller in-ear heller.

Det du provade var ju ett headsetprofil, villket inte använder i närheten av samma bandbredd som AKU2. Dessutom stödjer det ju inte heller stereo.

Visa signatur
Permalänk