"Officiell" Ghost recon 3 tråd till PC

Permalänk
Medlem

"Officiell" Ghost recon 3 tråd till PC

Tänkte bara göra er uppmärksamma på att Ghost recon 3 är snart ute till pc nu. För att sparka lite på de som skrytit upp sin xbox 360 kan jag avslöja att de som gör versionen till PC, svenska GRIN har avslöjat att banorna till PC är ungefär 3 gånger så stora.

PC versionen kommer iaf att vara mindre arkad, vara byggd på en annan motor samt hålla sig närmare Ghost recon 1 i spelstilen.

Här är en bra källa till alla(?) videsnuttar, samt bilder från spelet:
http://www.ghostrecon.net/

"Ubisoft have confirmed a 5th of May 2006 release date for the PC version of GhostRecon Advanced Warfighter."

Notera även att Ubisoft har skrotat Star force!

Billigaste priset jag hittat spelet för är ungefär 350kr från www.play.com , det är inklusive frakt.

Permalänk

(Jag han skriva ett anti-starforceinlägg innan jag läste posten; jag ber om ursäkt. Nu har jag editerat dock. Faktum kvarstår dock att Starforce är ondska, men Ghost Recon: Advanced Warfighter innehåller alltså INTE starforce).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

350 kr, det här låter ju helt perfekt. Jag som trodde att det skulle bli en direkt portning från XB360.
Får nog bli ett köp om det visar sig vara bra.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Mest intressant vore att veta hur physx kommer att fungera med Ghost Reacon och om det är en stor skillnad med att inte ha ett physx kort.

Om inte folk känner till physx ->Click me

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ser fram emot spelet...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hm, om det blir mer som GR1 så kanske det kan vara värt att kolla upp.
Skulle också vilja veta vad skillnaden är om man har ett PhysX-kort.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag ser fram imot spelet faktist. fast jag måste säga att grafiken tilltalar inte mig :(men jag är intresserad av att se hur Physx kommer funka

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Kan säga att det dykt upp en hel flodvåg av nya filmer och screens så det kan ju vara en bra idé att kolla in dom. På http://www.ghostrecon.net/ så har dom news om alla screens och nya filmer dom hittar så där finns massor av bilder. Nu vill jag bara ha reda på vad man behöver för att köra allt på max...

Permalänk
Medlem

Trodde också det skulle bli en enkel portning och ren arkadspel men efter att ha sett denna film har jag ändrat uppfattningen och ska köpa spelet.

Kan tilläga att om de haft kvar Starforce-skyddet då hade det inte blivit nån köp.

http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/New_Folder2/GRAW_PC_wmv_640x36...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Trodde också det skulle bli en enkel portning och ren arkadspel men efter att ha sett denna film har jag ändrat uppfattningen och ska köpa spelet.

Kan tilläga att om de haft kvar Starforce-skyddet då hade det inte blivit nån köp.

http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/New_Folder2/GRAW_PC_wmv_640x36...

Det ser ju ut att kunna bli intressant faktiskt, fast detta måste vart med PhysX-grejen antar jag...?
Kan säga att jag skulle inte heller köpa det om de hade haft kvar Starforce-viruset.

Permalänk
Medlem

Får se om jag lägger en order sen i natt då jag kommer hem från jobbet. Jag är peppad som faan.

Edit: Blir från play, 350kr inkl. frakt och momsat och klart.

Permalänk
Medlem

är det något att ha som online spel? verkar ju helt ok annars.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Ghost Recon 1 var ruggigt kul i MP iallafall, hoppas detta håller lika hög kvalite!

Permalänk
Medlem

ser lovande ut minst sagt, verkar ju kunna kitta sina vapen som man vill

Permalänk
Medlem

ser väldigt fram emot det här, GR1 veteran som man är

hoppas dom har nåra skogs banor har bara sätt städer hittills

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Samma här, gammal GR veteran. Ska bli kul att se hur resultatet blir i GRAW. En uppdaterad version av embassy hade inte varit dumt Men jag misstänker att man blir besviken, det brukar man bli på alla nya hypade spel.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Finns visst iaf minst en djungelbana i mp.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

saknar GR1 kännslan ... synd

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

tankar demot nu ska testa snart

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Testade spela COOP med en AI-snubbe :). Tyckte det var go stämning i spelet och det flytter fint på min burk så bokade på play.com :). Många klagar på spelet säkert får att de lirar CS och liknande. Det här är långsammare spel med mycket taktik och man måste ta skydd annars är man död :). Precis så det ska vara i ett GR-spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Testade spela COOP med en AI-snubbe :). Tyckte det var go stämning i spelet och det flytter fint på min burk så bokade på play.com :). Många klagar på spelet säkert får att de lirar CS och liknande. Det här är långsammare spel med mycket taktik och man måste ta skydd annars är man död :). Precis så det ska vara i ett GR-spel

Haha, det är ju just tvärt om. Spelet är för mycket cs, för lite ghost recon, det är ju det folk klagar över. Första spelet i serien är fortfarande överlägset det bästa för oss som gillar smygbögande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Haha, det är ju just tvärt om. Spelet är för mycket cs, för lite ghost recon, det är ju det folk klagar över. Första spelet i serien är fortfarande överlägset det bästa för oss som gillar smygbögande

Precis, dom som förväntar sig en bra uppföljare till 1an får leta vidare.
Antagligen spela dom gamla spelen i Tom mclancy serien då spelindustrin endast kommer fortsätta producera simpelt skräp i framtiden.

Permalänk

vad behöver man ha för saker i sin dator då? krävs quad sli, dualcore på 4ghz, 4 gig i ram?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

tycker inte alls det e som cs, cs e bara springa... hoppa... headshot... det här är mycket långasmmare, gubbarna käns mycket klumpigare i rörelserna jämfört med gr1 till och med. fixar man bara lite sköna banor typ som castle day så tror jag det kan bli bra känsla

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

Ja

EDIT1:
På frågan om systemkrav alltså.

Nämen jag skulle nog rekommendera 6800GT/x800xl eller bättre för att kunna njuta det minsta av grafiken. Baserat på vad jag testat på min

EDIT2:
Det följer inte med något starforce.

EDIT3:
Att gubbarn råkar vara feta betyder inte att spelet är lika bra som ettan

Permalänk
Medlem

EDIT: det var inget.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

föresten nån som har fått AA o fungera... ?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

Så det här är alltså mer CS-igt än ettan? Synd i så fall... i ettan var man verkligen tvungen att planera och smyga för att klara sig. Jag kommer ihåg att jag nästan inte orkade klara första banan eftersom jag dog så mycket och man var tvungen att krypa så jävla långt och spana igenom varenda buske. Men sedan lärde jag mig och det var asbra.

Edit: Jag fick faktiskt ont i ögonen av det spelet eftersom jag stirrade så jävla hårt in i buskarna och försökte fokusera mer för att se om det var någon där.