Permalänk

Toshiba M70-144

Nån som har denna maskin? Vad tycker du/ni om den?

Inga köptips eller liknande råd tack.

Permalänk
Medlem

M70

Har oxå tittat på den modellen, först stirrade jag mig blind på Acers 5024 men den verkar ju ha så mkt sjukdomar, så den får nog stanna i karantän.
Men jag har hittat lite reviews på notebookforum och det är bara positiva reaktioner på den. De enda som jag kan se allmänt om Toshiba genom att läsa på det här forumet är att hårddiskarna tenderar krångla på Toshiba, vet inte va dem kör me för märke och dem kan ju ha skärpt till sig tills nu, jag vet inte.

http://forum.notebookreview.com/archive/index.php?t-31704.htm...

Här frågar dem mest om graikkortet men dem skriver lite om den, dem som äger den iallafall. Verkar helt klart vara värd 9400:-
Får nog bli en sån i slutet av månaden.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk

Hämtar ut min i morgon. Får väl se vad den har att bjuda på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
Hämtar ut min i morgon. Får väl se vad den har att bjuda på

Du ser väl till och skriva ihop en mini-review åt oss här som är intresserade av den?

Visa signatur

Bro!

Permalänk

Jo jag ska ta och knåpa ihop en liten "första intrycket-review" om inte annat

Permalänk
Medlem

hittade en review som kanske kan va nåt å läsa:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2815

happy readi`n...

bli inte avskräckt för att han skriver att M70 han köpte har ett integrerat pissgrafikkort, det finnns tydligen lite olika modeller av M70. Jag har då kommit fram till att ett X700 Pro som finns med i den jag kollat på kan hantera alla spel jag skulle kunna få för mig att spela. Hoj Påse!

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
Jo jag ska ta och knåpa ihop en liten "första intrycket-review" om inte annat

Hur går det med din "första intrycket-review" jag är mkt nyfiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jessevp2
Hur går det med din "första intrycket-review" jag är mkt nyfiken

Hejsan. Förstår att det finns folk som väntar med den men jag hade tyvärr oturen att få en med ett förmodligen "defekt" moderkort vilket har medfört at jag inte har testat datorn fullt ut ännu.

Det lilla felet jag har på min är att den interna högtalaren ger ifrån sig ett piip på ungefär 0,5sek ibland, helt utan orsak. Detta händer lite då o då men jag vet inte varför. Det hänger inte på Windows då det kan hända under uppstart innan Windows ens har laddats. Detta sker nån gång per timme även när datorn bara står med skrivbordet framme eller i skärmsläckarläge.

Har kollat temp o så men hittar inget samband någonstans. Nåt säger mig ändå att det kan vara nåt knas med CPU då det inte händer om jag exempelvis spelar in ljud med Adobe Audition, försökte nämligen spela in ljudet med det programmet. Hörde heller inget under körning av 3DMark 03. (~5500p allt default)

Nåja, har ringt Toshibas support i stockholm och dom hade inte hört talas om felet innan. Mailade dom ljudfilen med pip-ljudet också. Dom skulle kontakta Toshiba i tyskland och återkomma till mig snarast.

Förutom allt ovanstående så är datorn helt suverän. Den känns bra, ser bra ut, presterar riktigt bra etc. Hade inte ens en enda död pixel på skärmen, som också är riktigt bra.

Återkommer när det ordnat upp sig

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min Asus borde prestera bättre än toshiban i 3d03, fattar inte varför den inte gör de.

Asus A6KT Toshiba M70-144

Amd turion 64 1,8 GHz Intel Centrino M740 (1,73GHz)

1024 Ram 512 DDR2

x1600 128 Gb x700 128 Gb

5494 poäng ca 5500 ?

ända som talar för toshiban där skulle i så fall vara HDD-hastigheten om det spelar någon roll.

Någon som har något bra svar ?