Andra språk i Word 97/2003

Permalänk
Medlem

Andra språk i Word 97/2003

Hej!

Jag har precis installerat Word 97 och vet inte hur jag installerar Engelsk och Tysk stavningskontroll. Det är säkert väldigt enkelt, men jag hittar inte informationen jag söker. Har en laglig OEM-verision av "MS Small Office" så de borde ju finnas där på skivan.
Hur ska jag göra för att installera dem?

MVH/ Dava

PS. Jag har även Word 2003 (på skiva) men tyckte att det tog för mycket resurser. Men även här har jag samma problem. DS.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

office 2000 är annars mkt stabilare

till ditt problem så kostar rättstavning till andra språk men engelska ska du ha..iaf 2003 versionen

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Andra språk i Word 97/2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Hej!

Jag har precis installerat Word 97 och vet inte hur jag installerar Engelsk och Tysk stavningskontroll. Det är säkert väldigt enkelt, men jag hittar inte informationen jag söker. Har en laglig OEM-verision av "MS Small Office" så de borde ju finnas där på skivan.
Hur ska jag göra för att installera dem?

MVH/ Dava

PS. Jag har även Word 2003 (på skiva) men tyckte att det tog för mycket resurser. Men även här har jag samma problem. DS.

Kontrollpanelen | Lägg till/ta bort program | Microsoft Office | knappen 'Ändra' | leta under verktyg bland komponenterna för Officeinstallationen (språkkontroll)

Permalänk
Medlem

eller så väljer du att du ska stavningskontrollera på valfritt språk.. när det inte finns kommer Office fråga efter installationscdn

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, tyvärr så funkade inte något av ovanstående. Det som hjälpte mig mest var Mr_Lazys förslag. När jag stavningskontrolerade på önskat språk fick jag ett felmeddelande om att filen "MSGRGE32.DLL" saknades och då var det bara att leta upp den på en gammal dator och lägga den i rätt mapp:)

Trevlig vår!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10