Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk

märkte väl inte heller nåt speciellt med patchen.
hoppas dom inte raderat mitt konto på www.testdriveunlimited.com
kunde inte logga in,men dom kanske raderar det så man måste göra nytt? eller bara nu när dom "städar" som det inte funkar kanske.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Kommer inte in på Ataris forum och servrarna ligger nere. Man installerar väl in patchen och "anticheatprogram" på servrarna antar jag :/

kanske var överbelastat???

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

nää jag är faktist besviken... har krachat två gånger nu, har kanske hänt någon enstaka gång förr... och sedan de båda bilarna... inga vrålåk precis... jaja

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Att de nya bilarna inte skulle vara några vrålåk visste vi ju iofs på förhand...

Det jag har märkt är att de verkar löst problemet jag hade där jag titt som tätt fick konstig grafik när spelet var nystartat (gick då att gå in i grafikinställningarna och ändra upplösning och sedan cancel, så blev det rätt).

Problemet ovan är väl dock i princip det enda fel jag hade förut... Bortsett från fuskarna och risken att få sina savegames förstörda.

Så jag är väl ganska nöjd om det nu (peppar peppar) fortsätter att inte krascha för mig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

märkte heller inte så stor skillnad, små fryssningarna var lite färre än innan, men det var allt typ.

Blev även lite besviken på bilarna, hoppas det kommer fler väldigt snart.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk

Ja, skönt att dom fixade grafikfelet. Känns ovant att inte behöva gå in i options>video längre.

Ljudet har dom ju fixat rätt bra med. Inget knaster eller överdrivet basljud längre.

Tycker R4an e rätt skön att drifta med, i med handbromsen och stampa plattan i mattan

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Fy fan vad förbannad jag blir på mig själv.
Patchen fixa så jag kan spela igen, men jag installera om det innan och tro fan så försvan min save..orka få tillbaka allt igen!!!!!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon som testat om lagget med ratt är borttaget?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

^^ vore ju kul så kan man köra med ratt igen.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swesoldier
^^ vore ju kul så kan man köra med ratt igen.

vore ju kul om man kunde köra överhuvudtagen igen :S
kan köra en liten bit sedan så dör spelet, försöker ja ta mig någonstans via kartan, dör spelet... och jag som trodde det skulle funka allafall lite bättre :S

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Någon som testat om lagget med ratt är borttaget?

Vilket lagg?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Beros väl på vilken dator man har och ratt,jag har haft små "minihack" dvs rätt som det är hackar det till i en microsekund sen är man helt borta,ute på gräset eller nåt. Ska testa i veckan sen om det är borta)

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Någon som testat om lagget med ratt är borttaget?

Jag har inte märkt av något "lagg med ratt", varken före eller efter patchen. (Har en Logitech DFP.)

Men du menar Microsoft Sidewinder-problemet, eller?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nope jag kör med en Saitek och när jag skulle köra med ratt (innan patchen ej testat efter) hackade det något så för.... över en viss hastighet.

Ja jag vet skildnaden mellan lagg och hack så nu behöver ingen språkpolis anmärka det heller

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

jävla skit.

dator i sign. allt med senaste uppdaterating. spelet är såklart köpt och med nya patchen. Men det fungerar fortfarande inte.

har testat med kompabilitetsgrejen på xp och kör som administratör.

spelet startar och blir svart i några sekunder, sedan tillbax till windows och klassikern "Test drive unlimited har slutat att fungera".

Vad ska man göra?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
jävla skit.

dator i sign. allt med senaste uppdaterating. spelet är såklart köpt och med nya patchen. Men det fungerar fortfarande inte.

har testat med kompabilitetsgrejen på xp och kör som administratör.

spelet startar och blir svart i några sekunder, sedan tillbax till windows och klassikern "Test drive unlimited har slutat att fungera".

Vad ska man göra?

Gråt en stund

directx även den senaste?

Kör du ev klockat?

Egen erfarenhet gällande mitt graffe 100% 3dmarkstabilt"klockat" och alla andra spel jag testat men i TDU får jag backa några mhz annars
ballar det ur.

Opps såg nu VISTA .

Denna kanska kan vara något ej testat kör på egen risk.
http://speed-zone.pl/download.php?view.216

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
jävla skit.

dator i sign. allt med senaste uppdaterating. spelet är såklart köpt och med nya patchen. Men det fungerar fortfarande inte.

har testat med kompabilitetsgrejen på xp och kör som administratör.

spelet startar och blir svart i några sekunder, sedan tillbax till windows och klassikern "Test drive unlimited har slutat att fungera".

Vad ska man göra?

Testa med att köra datorn oklockad

Permalänk
Medlem

hej!

Kör den nu helt oklockad med samma resultat. den rumänska patchen vill heller inte fungera. Fast den vill typ inte installeraras för att den inte tycker att TDU-mappen är rätt plats för den. Även fast den påstår att det är där den ska installeraras. hmm...min rumänska är inte direkt perfekt

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Spelet flyter MYCKET bättre på vista enligt mig, speciellt i högre hastigheter! Kul, men tråkigt att det är samma patch som betan...

Permalänk

PATCHEN ÄR UTE NU!!! :D:D:D
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande spelet är nästan ospelbart i online-läget när man ser dem andra bilarna. Hackar som bara den då och och frysningarna kommer lite då och då.

Dessutom verkar det inte så stor skillnad mellan low detail och ingen HDR samt high detail och HDR. Jag tycker fortfarande det flyter på rätt så kass i städerna.

Permalänk

fasen nu när jag installerade den nya patchen så kan jag ej starta spelet står att jag måste download the new version of tdu och det har jag gjort juh.. varför står de samma sak hela tiden?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
fasen nu när jag installerade den nya patchen så kan jag ej starta spelet står att jag måste download the new version of tdu och det har jag gjort juh.. varför står de samma sak hela tiden?

Jag kunde inte uppdatera för det stod att jag redan hade senaste. Blev tvungen att ominstallera.

För mig berodde det på att jag provade den läckta 1.66A-patchen och gjorde en kopia på min TDU-installationsmapp (ifall patchen inte skulle fungera). När den officiella patchen kom ut tog jag bort mappen med den läckta patchen, men det gick inte uppdatera min "orginalmapp" för det stod att 1.66A var installerad vilket den i själva verket inte var.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

jo, för i själva verket var patcherna precis dem samma. Och när ett program eller patch installeras läggs det i registret också och inte bara i installationsmappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Jag kunde inte uppdatera för det stod att jag redan hade senaste. Blev tvungen att ominstallera.

För mig berodde det på att jag provade den läckta 1.66A-patchen och gjorde en kopia på min TDU-installationsmapp (ifall patchen inte skulle fungera). När den officiella patchen kom ut tog jag bort mappen med den läckta patchen, men det gick inte uppdatera min "orginalmapp" för det stod att 1.66A var installerad vilket den i själva verket inte var.

För att förtydliga det LicKeN skrev:

Eftersom du redan hade 1.66A installerat så hade det ju funkat att bara köra vidare utan att göra nånting.

(Dvs, om du inte hade bytt tillbaka till originalversionen igen så hade du ju redan haft patchen installerad och inte haft något problem.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Installerade patchen, kan inte logga in alls för att rutan om att jag inte har den nyaste versionen fortfarande är kvar. Jag har inte provat någon tidigare beta version eller liknande! Blir så trött, slänger skiten nu!

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk

Gör patchen nån skillnad? förbättrat chatt system? friends system? har inte orkat tanka den...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

hmm har kollat lite på detta spelet..eftersom man inte har ratt oså..funkar det bra med tangentbord o styra?...
hur är känslan i bilarna? såg nån video med lambo som jag tyckte såg vääääldigt lätt ut när han började svänga i farten..såg ut som det gick på is nästan..

verkar lite tamt spel på nått sett..man kan ju inte se några online..var det typ 4st bara som man måste ha på sin lista för att se dom?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vilket skitspel, patchen fixade ingenting för mig, laggar som tusan ibland och krashar lite när det vill.
Får leta upp kvittot och försöka lämna tillbaks skiten.

Permalänk
Medlem

Jag vill trimma min Lotus, var gör jag det?