Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

blev nyligen klar med speed och time racen, ska väl ta och beta av de andra singleplayer racen senare

Permalänk
Medlem

Åhh va jag blir sugen på att köra när ni pratar om det...
Har bara ps2-versionen, men styrningen suger o grafiken är hemsk (iaf mot xbox360). Det är värre än de gamla nfs hot pursuit o dem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Hur många spelare som finns i ditt närområde, kan max vara 8st.

I den här tråden diskuterar vi PC-versionen. Gå till http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=... om du vill diskutera 360-versionen och undvika missförstånd.

Oki. Tänkte mest på att dom första sidorna handlade mest om xbox360 och dom sista PC versionen och orkade inte läsa genom alla 54 sidorna.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

var det inte så att airwolf tror jag det var slog ihop 360 och PC trådarna?

Permalänk
Avstängd

Kappy, ja det blev galet där. Han skulle flyttat den mindre tråden till Konsole-forumet.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Oki. Nu blev det lite rörligt för mig.

Vilka är det som lirar det på xbox nu och vad heter ni på Live. Om det är fortfarande några som lirar det spelet?

En grej till. Någon som vet var man kan få tag på Kartan som är markerade med alla grejer. Hittar inte tuning firman till min Jaguar.
Fick inte me Kartan när jag köpte test drive förra veckan. Bara manualen.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Denna sidan kanske kan hjälpa dig Pro.
http://guides.gamepressure.com/testdriveunlimited/guide.asp?I...

riktigt grym sida, tusen tack

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Suck! Ingen patch än!

Fick upp egget i 463 km/h (slipstream). Ska testa vilken som e snabbast; den eller McLaren.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Är det bara jag med detta problem?

Spelet flyter fritt förutom ett ganska konstant hack som dyker upp, speciellt på outforskad gata. Ganska störande när man kör snabbt nämligen...

Visa signatur

Intel 2500K + Antec Kühler 620, Asrock Z68 Xtreme4 gen 3, Gaiward GTX 570, 8GB DDR3 1600MHz, Zalman 600W, Fractal Design R2.

Permalänk
Medlem

nej det är vanligt har jag för mig. Patchen fixar detta förhoppningsvis. (om den kommer denna livstid dvs)

Permalänk
Medlem

Jag har märkt en märklig grej...

Vi kan alla vara överens att man bytar vy på "c" eller någon annan knapp... men vad jag märkt är att om man håller inne denna knapp så efter ca 3sec får man upp en ikon med en filmkamera på men med ett rött sträcköver och ett hänglås... kan det vara så att det finns en inbyggd filmfunktion i spelet??

Nu undrar jag om det är någon här som är "Ace" och skulle kunna testa detta o rapportera va som händer...

//Caddan

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk

är inte ace,champion men fick upp en liten kamera, kamerabild x1
och kamerabild x5 men vetefan vad det ör för funktion.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

okej...

en minst sagt mysko grej... skumma igenom manualen men inget nämt där förutom den vanliga photo funktionen...

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Avstängd

Nu får fan patchen komma! E trött på att vänta!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Jag har märkt en märklig grej...

Vi kan alla vara överens att man bytar vy på "c" eller någon annan knapp... men vad jag märkt är att om man håller inne denna knapp så efter ca 3sec får man upp en ikon med en filmkamera på men med ett rött sträcköver och ett hänglås... kan det vara så att det finns en inbyggd filmfunktion i spelet??

Nu undrar jag om det är någon här som är "Ace" och skulle kunna testa detta o rapportera va som händer...

//Caddan

Intressant fynd.

Jag är Ace.
I alla vyer utifrån bilen får jag upp samma hänglås. På övriga vyer som innefrån, bumper cam och hood cam kan jag ändra mellan 1x & 5x men jag ser ingen visuell skillnad.
Bläddrade igenom sparfilerna i Mina Dokument och installationsmappen men hittar inga nya filer.

edit-->
Hittade skillanden mellan 1x och 5x nu. Det är hur fort vyn ändras då du trycker på knapparna för att titta upp/ner/höger/vänster.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

^^ bra då vet man det=)!!
hadde trist,gjorde en amatör video med bilder, har ni trist så bara glooo=)
http://www.youtube.com/watch?v=IiM20W_WuQE

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Fasen vad härligt! Sitter med en kall Tuborg Classic och har precis varit ute på en suiciderun med Ninjan längs kustvägen. Det flyter på bra nu med 4GB minne, nya P35- kortet och lite klock på prollen.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

kall Tuborg Classic

Det lät riktigt bra=)

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

smaskens

ElWeed vill du vara med i Swec-klubben?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
smaskens

ElWeed vill du vara med i Swec-klubben?

Mycket gärna! Har lite problem med internet för tillfället. Hör av mig när det är fixat, tar väl en vecka eller så.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd

Modda TDU

Eftersom det inte verkar hända något på patchfronten och jag är ganska less på spelet har jag börjat att modda(modifiera) det lite.

På min Audi TT har jag tex. bytt ut det tråkiga symaskinsljudet till Alfa GTV:s vrål.
Fälgarna är plockade från Lamborghini Gallardo, tillvalsfälgarna till caben för 1500$. Tycker det passar perfekt på just denna TT med svart tak och en svart kant på bakvingen.

Stor bild på 1.1MB men ni kan t.o.m. se Lamorghini-märket på fälgarna om ni skalar upp den till native 1920*1200

Finns även fälgar till bilar som inte finns med i spelet tex. Ferrari F40, Lamborghini Diablo SV och RUF RT12.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Eftersom det inte verkar hända något på patchfronten och jag är ganska less på spelet har jag börjat att modda(modifiera) det lite.

På min Audi TT har jag tex. bytt ut det tråkiga symaskinsljudet till Alfa GTV:s vrål.
Fälgarna är plockade från Lamborghini Gallardo, tillvalsfälgarna till caben för 1500%. Tycker det passar perfekt på just denna TT med svart tak och en svart kant på bakvingen.

Stor bild på 1.1MB men ni kan t.o.m. se Lamorhini-märket på fälgarna
http://img181.imageshack.us/img181/274/20070708015443rc3.th.j...

Jösses... det var bannemig snyggt... hur fixade du det?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Nu kämpar jag som en jävla galning att få igång spelet ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Jösses... det var bannemig snyggt... hur fixade du det?

Det handlar om att ersätta filer i installationsmappen. Orkar inte förklara mer nu men öppna upp och kolla, tror många fattar hur man gör då.

Ska nu ersätta trafiken med Audi A3, Golf R32, Audi A6, den slöa Chevan i F-klassen och kanske några fler standardbilar

Jag kan ingenting om Xbox360 därför frågar jag hur filerna ser ut på dess hårddisk? Är dem krypterade? Går det föra över filer från 360n till datorn? Tänker inte på semesterbilder utan om man kan komma åt spelfilerna. Om så finns det goda chanser att lägga in de 20-tal bilar som kommit exklusivt till 360n hittils in på PC-versionen. Man kommer nog få ersätta bilar men det kan iaf jag stå ut med, kör tex. inte alls Spykern.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Det handlar om att ersätta filer i installationsmappen. Orkar inte förklara mer nu men öppna upp och kolla, tror många fattar hur man gör då.

Ska nu ersätta trafiken med Audi A3, Golf R32, Audi A6, den slöa Chevan i F-klassen och kanske några fler standardbilar

Jag kan ingenting om Xbox360 därför frågar jag hur filerna ser ut på dess hårddisk? Är dem krypterade? Går det föra över filer från 360n till datorn? Tänker inte på semesterbilder utan om man kan komma åt spelfilerna. Om så finns det goda chanser att lägga in de 20-tal bilar som kommit exklusivt till 360n hittils in på PC-versionen. Man kommer nog få ersätta bilar men det kan iaf jag stå ut med, kör tex. inte alls Spykern.

okej.. är lite sent för att bröja förstå sig på det nu men kanske tar mig en titt där imorgon, för det måste ju helt klart testas

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Avstängd

Modda trafiken blev helgalet Jag måste ha gjort något fel, försöker mer imorgon då jag är pigg. Ska ge mig på RT12, Diablo SV och F40 för att se vad de har för spännande fälgar.

Bytte fälgar på Miuran, orginal var rätt snygg och de jag bytte till är rätt tama, postar ändå bara för att visa vad som går.

Orginal:

Moddade:

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Det handlar om att ersätta filer i installationsmappen. Orkar inte förklara mer nu men öppna upp och kolla, tror många fattar hur man gör då.

Ska nu ersätta trafiken med Audi A3, Golf R32, Audi A6, den slöa Chevan i F-klassen och kanske några fler standardbilar

Jag kan ingenting om Xbox360 därför frågar jag hur filerna ser ut på dess hårddisk? Är dem krypterade? Går det föra över filer från 360n till datorn? Tänker inte på semesterbilder utan om man kan komma åt spelfilerna. Om så finns det goda chanser att lägga in de 20-tal bilar som kommit exklusivt till 360n hittils in på PC-versionen. Man kommer nog få ersätta bilar men det kan iaf jag stå ut med, kör tex. inte alls Spykern.

Ok, då fattar ja, du gör detta på boxen? Trodde du snackade om PC, men kom på att de hade slagit ihop trådarna =/ kanske går att modda så här på pc versionen med?? confused.

Permalänk

Nej, han moddar på PC, men undrar om 360:s filsystem ser likadant ut.
Hade det funkat att föra över bilfiler från 360:n till PC hade det varit en rejäl blåsning för Atari/Eden Hoppas det går!

Fan vad tufft Zaver! Skulle vilja se ett par andra fälgar på "Egget". Ska spana in några tuffa. Sen vilket ljud är mest likt Koenigseggens originalljud? Trött på det mesiga symaskinsljudet dom lagt in.

Blir inte spelet rätt segt om man byter ut trafiken mot bilar med mer polygoner? Lär ju förlora en del fps på det, och blir dom inte enfärgade?

Edit: Testade Farbouds fälgar men det ville sig inte riktigt (se bild).
Sen skulle jag starta spelet igen och då hoppade det ut till skrivbordet. Det gick tillslut att få igång efter att ha tagit en gammal save och sedan bytt lite filer. Så nu ger jag fan i att ändra filerna, ett tag

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/ipd70j9j7oyf.jpg

hahaha, pimpade rims!

Förresten, GT40 har ju ett rätt så rått V8 ljud, kanske ett tips?