Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk

Där man trimmar Lotus

det gör du la änna vid i närheten av där du köpte den D:

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Ingen som märkt av någon slags catch-up funktion?

För alltid när jag kör "last man standing" eller vad man ska kalla det så är jag överlägsen i början men sedan när det är kanske tre varv kvar får dom alltid en jävla fart och förbättrar sina varvtider typ fyra sekunder och lämnar mig helt utan chans att vinna. Tråkigt när det blir så.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
hmm har kollat lite på detta spelet..eftersom man inte har ratt oså..funkar det bra med tangentbord o styra?...
hur är känslan i bilarna? såg nån video med lambo som jag tyckte såg vääääldigt lätt ut när han började svänga i farten..såg ut som det gick på is nästan..

verkar lite tamt spel på nått sett..man kan ju inte se några online..var det typ 4st bara som man måste ha på sin lista för att se dom?

citering av mig själv...nån reaktion...vill veta lite om spelet...lite knäppt skrivet men iaf..berätta lite...är det värda 400kr att lägg ut på det där utan ratt tex? o väghållning osv osv..u get it

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Går utmärkt att spela utan ratt. Jag menar båge med ratt? Nej tack

edit: Jag är dum jag vet Kom på att man kan ha andra kontroller för MC Men det går fortfarande spela med t-bord =P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Ingen som märkt av någon slags catch-up funktion?

För alltid när jag kör "last man standing" eller vad man ska kalla det så är jag överlägsen i början men sedan när det är kanske tre varv kvar får dom alltid en jävla fart och förbättrar sina varvtider typ fyra sekunder och lämnar mig helt utan chans att vinna. Tråkigt när det blir så.

tja du lite catch-up är där nog för om jag tex kör med min Caterham själv så maxar den ca 275 men om jag lägger mig bakom någon som kör en snabbare bil så kan man pressa den till 310-320 men då ligger den på varvstoppet hela tiden;)

Något annat än det har jag inte märkt, men testa att efter att du förlorat inte trycka på restart utan iistället gå ut ur racet o starta det igen, jag inbillar mig att svårighetsgraden sänks något då iallafall men det kanske bara är psykist

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
tja du lite catch-up är där nog för om jag tex kör med min Caterham själv så maxar den ca 275 men om jag lägger mig bakom någon som kör en snabbare bil så kan man pressa den till 310-320 men då ligger den på varvstoppet hela tiden;)

Det där är inte catchup. Det e draft eller slipstream. Minskat luftmotstånd asså.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Det där är inte catchup. Det e draft eller slipstream. Minskat luftmotstånd asså.

Även om man ligger en lite längre bit bak, för jag vet om du ligger precis i häcken på bilen framför sä är blir det som du säger att man "Draftar" på någon

edit: stavning

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Drafting funkar med trafiken också, dock så är jag fundersam om det ska göra det från vad som känns som 50m bakifrån...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Där man trimmar Lotus

det gör du la änna vid i närheten av där du köpte den D:

Det är inte så att det ligger på samma gata som VW-showroomet? Jag har för mig att det heter "Euro Parts" men det verkar än så länge låst för mig.

Permalänk
Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

inte mycket svar man fick här inte..en enda som svarade lite...så man tog en chansning o beställde spelet tidigare idag..dumma spel köp har man gjort tidigare så..får se hur det blir med detta lir...lär införskaffa nån billigare ratt sen så man inte behöver ha ingen gas/full gas som det lär bli med tangentbord?

finns det usb rattar elr måste man ha speciell ingång på datorn..minns ej vad det heter..vet iaf att jag inte har nån sån där avlång sak med massa piggar..(gud vad bra man är ) nån g25 lär jag inte köpa..upp till 1k kanske man kan gå till..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
inte mycket svar man fick här inte..en enda som svarade lite...så man tog en chansning o beställde spelet tidigare idag..dumma spel köp har man gjort tidigare så..får se hur det blir med detta lir...lär införskaffa nån billigare ratt sen så man inte behöver ha ingen gas/full gas som det lär bli med tangentbord?

finns det usb rattar elr måste man ha speciell ingång på datorn..minns ej vad det heter..vet iaf att jag inte har nån sån där avlång sak med massa piggar..(gud vad bra man är ) nån g25 lär jag inte köpa..upp till 1k kanske man kan gå till..

Nuförtiden är väl typ allt som säljs USB (joysticks, gamepads, rattar, ...), så det lär du kunna räkna med.

Att köra spelet med tangentbordet går förstås också bra (är väl helt enkelt som bilspel brukar vara när man kör med tangentbord)...

Jag körde spelet med tangentbord från början men kör numera med ratt. Omställningen är ganska stor, kan fortfarande inte matcha en del gamla tangentbordstider.

Är nog inget större handikapp att köra med tangentbord (tja, i hardcore mode kanske), mer än att känslan förstås blir lidande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Här Anton

http://guides.gamepressure.com/testdriveunlimited/guide.asp?I...

Kanon, tack så mycket!

Vad har ni för tider förresten på "Tour of the isle" och "The millionaire's challenge?" Jag körde Tour of the isle på 47:21 med Ascartin, säkert ingen vidare bra tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nuförtiden är väl typ allt som säljs USB (joysticks, gamepads, rattar, ...), så det lär du kunna räkna med.

Att köra spelet med tangentbordet går förstås också bra (är väl helt enkelt som bilspel brukar vara när man kör med tangentbord)...

Jag körde spelet med tangentbord från början men kör numera med ratt. Omställningen är ganska stor, kan fortfarande inte matcha en del gamla tangentbordstider.

Är nog inget större handikapp att köra med tangentbord (tja, i hardcore mode kanske), mer än att känslan förstås blir lidande.

kollat runt lite på webhallen mm...står bara att det är kabelanslutning på dom flesta..så det känns ju som man måste gå till affär för att verkligen se att man får med usb på dom fast det är så vanligt..

satt o kollade på denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=11784
men gud vad den verkar ha många problem?..fanns en hel sida med saker om hur du fixar den ratten..känner ju inte vidare stabilt

tangentbord hindrar väl dig från att fisköra så att säga..ligga i jämn hastighet så det blir väl av o på bara ungefär..känns som att det kan bli lite jobbigt i längden i detta spelet?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Andyah, den ratten är det enda vettiga valet i den prisklassen. Jag har den själv och har bara haft ett problem med den (som de flesta andra), nämligen att den inte ger full gas ibland. Detta är emellertid rätt enkelt att fixa med lite aluminiumfolie

Här är en guiden som jag använde när jag fixade gasproblemet... http://web.axelero.hu/mozso/momo_e5.html#

Det är ett designfel på "pottarna". Dom rör sig fast dom ska sitta fast, men som sagt det är lätt fixat. Bara att stoppa i lite folie i hålen. Problemet är att skruva ihop det sedan, skruvgängorna går lätt sönder om man inte är försiktig. Som jag inte var
Men nu funkar den klockrent. Har haft ratten i tre- fyra år nu.

Jag tycker helt klart du ska köpa MOMO:n Väldigt skön ratt.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Logitech DFP är i samma prisklass och den skulle jag klassa som ett vettigt alternativ till MOMO.

Men som du säger, MOMO:n är säkert ett bra alternativ, även om den har sina kända brister.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag har också Momon och är kanonnöjd. Har funkat helt perfekt alltid. När jag köpte stod valet mellan den och DFP:n, men valet föll på Momo främst för att den fanns i butiken. Känslan i ratten är kanon och den funkar bra. Rekommenderar den.

Permalänk
Medlem

lasermannen...det var just den sidan jag tänkte på...massa saker det står om att hur man lagar ratten..hoppas man får ett bra exemplar om man beställer den..känns mest som om man kommer göra det..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Frågan har säkert redan besvarats förr, går det och lyssna på egna mp3:or i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Frågan har säkert redan besvarats förr, går det och lyssna på egna mp3:or i spelet?

Ja

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Frågan har säkert redan besvarats förr, går det och lyssna på egna mp3:or i spelet?

Det står hur man går tillväga i manualen men om du inte orkar leta efter den så är Google din vän

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

har inte spelet..men låt mig gissa: du går in i c: tex..letar upp din mapp med spelet..i den mappen finns det en annan mapp där du ska lägga låtarna typ? ^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

C:\Documents and Settings\Administratör\Mina dokument\Test Drive Unlimited\savegame\JThee\RADIO\Monster_Magnet-Greatest_Hits
t ex

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
tja du lite catch-up är där nog för om jag tex kör med min Caterham själv så maxar den ca 275 men om jag lägger mig bakom någon som kör en snabbare bil så kan man pressa den till 310-320 men då ligger den på varvstoppet hela tiden;)

Något annat än det har jag inte märkt, men testa att efter att du förlorat inte trycka på restart utan iistället gå ut ur racet o starta det igen, jag inbillar mig att svårighetsgraden sänks något då iallafall men det kanske bara är psykist

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Det där är inte catchup. Det e draft eller slipstream. Minskat luftmotstånd asså.

Jo, drafting i all ära. Men nu handlar det om att jag kanske leder med ett halvt varv, 15 sekunder före, och ändå får någon av datorbilarna sjuk fart dom sista varven och bränner om mig som ingenting.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Jo, drafting i all ära. Men nu handlar det om att jag kanske leder med ett halvt varv, 15 sekunder före, och ändå får någon av datorbilarna sjuk fart dom sista varven och bränner om mig som ingenting.

låter riktigt konstigt, för jag kan säga att jag har aldrig varit med om någonting liknande, har jag haft en stort försprång så har det inte minskat bara sådär...

btw. Testade o spela idag, och jag hann se vad för meddelande som dök upp innan spelet crasha, jag fick upp meddelandet "Network Lost" eller något liknande, någon som varit med om detta, jag har ännu inte hunnit läsa något på ataris forum. Detta började inträffa efter patchen

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk

Menar du detta?

Fick det för första gången. Gick dock att ansluta igen direkt efter.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Menar du detta?
http://ww2.beffo.se/upload/pic~/rhgo70s4j8qu.jpg

Fick det för första gången. Gick dock att ansluta igen direkt efter.

Nopp det meddelandet har jag inte inte sett till.
tror det stod "The network connection was lost"

Jag har testat att lägga in mina save-backups men samma sak där har dock inte testat att lägga in en ny profil ska testa det.

EDIT: Skapade en ny profil, en offline profil tillochmed men så fort jag fick upp sekvensen på flygplatsen så fick jag meddelandet "The network connection was lost" och allt jag kunde göra var att trycka på OK och då slocka spelet

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

varför är man så duktig o alltid lyckas beställa på en torsdag,fredag...måste man ju vänta över helgen på spelet...gud vad långa dagarna är nu =P...o ratten kommer inte in fören den första..suck..^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Någon som skulle vilja skriva upp den bästa bilarna i varje klass är ?? (vilka man själv tycker är bra bilar)

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

A: enzo
B: trimmad xj 220
C: jag kör inget under klass B

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]