Byta ut papperskorgs ikonen

Permalänk

Byta ut papperskorgs ikonen

tjena,

jo nu är det så att jag har laddat ner ett vista-tema till xp. Men xp-papperskorgen är så ful och matchar inte resten av windows (tycker jag ). Jag hittade en papperskorg från vista och nu vill jag byta ut den gamla papperskorgen mot den.
När jag väljer "anpassa skrivbordet" från bildskärmsmenyn och väljer att byta ikon på papperskorgen så står det att jag måste välja en ikon från listan eller välja en annan fil :/
Ska filen ha en viss storlek och måste man konvertera den till .ico, eller går det bra att bara byta namnet från *.jpg till *.ico?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Kommer inte bli något fint om du har ikonen i .jpg, eftersom det inte innehåller något som helst transparens och så :S

Permalänk

Hur får man den transperant då?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Hur får man den transperant då?

Använd tredjepartsprogram som Avedesk