Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Skicka in, ring dem nån dag senare, ring sen igen, å igen tills du vet

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Inget paket har något som kan liknas vid spelkort. 4670 i mittenpaketet hade varit acceptabelt om de inte valt ett med uselt slött ddr2-minne som effektivt dödar prestandan.

Vilka spel pratar vi om och vilken upplösning?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurraduske
Vilken av dom här tre datorerna är bäst för spel...?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337022

Tacksam för svar! :):P

Vore bättre om du postade i köprådssektionen och inte direkt i konsumenträttstråden till Komplett.se

Moderator, flytta post?

Men...

"Bäst för spel" får du nog definera lite mer. Förväntar du dig att kunna spela Crysis, L4D2 eller vad för slags spel tänkte du på? I vilken upplösning (vilken skärm kör du)? För dessa datorer är inte direkt maxade för senaste spelet, även om de kanske klarar att köra de på medium eller så. Du får definera ditt behov bättre.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Vore bättre om du postade i köprådssektionen och inte direkt i konsumenträttstråden till Komplett.se

Moderator, flytta post?

Helt rätt, tänkte inte på vilken tråd det var när jag svarade.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej där. Beställde ett MSI 970fx-gd70 + en massa andra godsaker från er den 15e januari. vid detta tillfälle stod det att moderkortet skulle komma in preliminärt den 16 januari. Det är idag den 26januari och det står fortfarande att kortet ska vara inne den 16 januari. har du någon som helst aning om vad som händer med det?

Edit: oj läste inte sticky... sry

Permalänk
Medlem

Det är väldigt dåligt att ni har glömt oss här på Sweclockers och at er kundservice har blivit väldigt försvagad. Ni brukade vara jättebra och jag vet inte vad som hände.

Ett bra start är att komma tillbaka hit och skaffa mer kompetenta support personal som inte ger "automatiska svar".

Permalänk
Medlem

Vore bra om ni tog in Scythe Musashi kylaren. Jag har ett presentkort hos er och skulle gärna vilja ha en sådan. Säkert fler med mig som vill ha den?!

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Komplett.se

Dags att damma av tråden och låta den förbli fri från damm.

2good4you Om ditt ärende inte är löst, kan du skicka ett PM till mig med kund / RMA-nummer så ska jag ta det vidare med vår kundservice direkt.

lunkas Vi har ett par paket i prisklassen runt 5000kr, exempelvis dessa 2.
baserat på Intel Core i3: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579049
AMD Athlon II X2 250 med HD4670: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

Du och ni övriga får gärna höra av er med vad ni vill se för paket och bundlingar så ska vi ta till oss det för framtida erbjudanden. Era åsikter uppskattas.

MultiMan Jag ska framföra detta till Ole vid tillfälle, det har hunnit hända mycket sedan 2001 och det finns alltid delar som man kan förbättra och förfina.

Agemman, Miragen, phyxii och andra med order-relaterade frågor För enskilda ärenden får jag hänvisa er till vår support, ni når dem via mail eller telefon. Ring oss direkt så får ni svar snabbt.

qsx Men vi är här nu, ställ din fråga eller skriv dina åsikter så ska vi svara så snabbt som möjligt. Skicka gärna ett PM om du anser att du blivit felaktigt behandlad eller har synpunkter på vår service så ska ta upp ditt ärende med vår kundservicechef.

Korgan Jag har tagit upp detta med vår inköpare och han kollar på det. Jag svarar när jag får besked.
EDIT: Ja, vi tar in dem, bör vara i lager inom 2-3 veckor.

För er som undrar så är vi flera Erik på kontoret och jag är en helt annan Erik än vår marknadschef.

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vad ska ni erbjuda för något?
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3642

Okej, ska det vara någon hemlis, så visst, men skulle vara kul och veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Vad ska ni erbjuda för något?
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3642

Okej, ska det vara någon hemlis, så visst, men skulle vara kul och veta.

alla 5850 kort "försvann" ju så kanske en bra deal på dom, kanske 1995:- denna gång.

Permalänk
Komplett.se

Superlight + Dykis

Ni får gärna spekulera men vi avslöjar inget
Fredag, 13:37 är det som gäller

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Vill tacka för grym support i ett moboärende jag hade för ett tag sedan, gick sjukt smidigt!

Skulle ni kunna ta in några nätaggregat från Zalman? Saknar dessa hos alla leverantörer jag brukar handla från vilket är lite synd.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Vad ska ni erbjuda för något?
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3642

Okej, ska det vara någon hemlis, så visst, men skulle vara kul och veta.

Håller tummarna för något grymt starterbjudande på nya 5830, som sades skulle lanseras den 25:e (enligt nordichardware)

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk

jag skulle gärna se att de förhandlat sig till nån deal på bad company 2 eller nåt annat nytt spel då datorn inte behöver uppgraderas för tillfället

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Komplett.se

Fragdeath
Vi fokuserar just nu på andra tillverkare av PSU, men jag kan framföra ditt förslag till den ansvarige inköparen.

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Agemman, Miragen, phyxii och andra med order-relaterade frågor För enskilda ärenden får jag hänvisa er till vår support, ni når dem via mail eller telefon. Ring oss direkt så får ni svar snabbt.

Mmm har redan ringt men har inte fått något vettigt svar

Permalänk
Medlem

Komplett! Underbart att ni är tillbaka!

Ett par saker:
1) Jag tycker att er Komplett PC borde förbättras med flera alternativ.

2) Varför skriver ni inte hur mycket själva monteringen kostar? Man iförsig själv räkna men det blir enklare att se och det gör att man inte tycker ni försöker dölja något.

3) Ni sa att ni ska tänka på CPU-kylare på er Komplett PC till våren, hur går det?

Annars tycker jag ni är bra och speciellt bra att ni är här då det betyder mycket för mig. Kundservice är första jag går efter när jag köper från butik.

Permalänk
Medlem

[u]Ska följa tråd å se om komplett ska sköta sig, det är ju inte första gången deras support dyker![/u]
Jag gör inga inköp hos er för...
1: Bristande support vid mina ärenden.
2: Scam på eran hemsida, inget jag går in på, men ger en toning till folk att kolla comment´s
3: Prissättning/erbjudanden, precis som en annan sa "super,ultra,mega,1337,epic etc" pff

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Komplett.se

qsx
Vi ser konstant över utbudet i vår PC-konfigurator, om det är någon speciell komponent / tillverkare du efterfrågar så tar vi gärna emot förslag. När det gäller monteringskostnad så skiljer det sig utifrån datorns komplexitet och vilka komponenter som är valda, vi arbetar istället med att erbjuda bra information och bilder kring komponenter och funktioner, när det gäller kylare så pågår det arbetet fortfarande. Mer info kommer framöver.

Bloopy
Om du anser att du blivit felaktig behandlad så önskar jag att du återkommer till mig via PM, gärna med ordernummer eller ärendenummer så ska vi se på det. Vår målsättning är nöjda kunder och vi vill gärna höra vad våra kunders åsikter, positiva som negativa.

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Skickade in en returanmälan på ett par minnen inatt http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=360396) Eftersom dom är defekta, men problemet är att ibland kan dom fungera en vecka i taget men sen vägrar dom fungera nästa vecka...
Tex igår fick jag massvis med memtest errors och fick blåskärmar var 5:e minut, men idag hittar får jag varken blåskärmar eller några errors (än)

Är rädd att bli debiterad en kostnad för att ni inte hittar något fel på dom!
Vad ska jag göra?

Mvh en förvirrad Fuzz =/

Permalänk
Medlem

Jag blev riktigt nyfiken på erat erbjudande som ni har nu på fredag

Lägg till fraktfritt och sänk priserna. Då köper jag både 5850 och i5 750 från er!

Beställde de där minnena som ni har inne för 999kr! Fortsätt såhär med priserna så kommer jag handla mer från er i fortsättningen

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Komplett.se

Fuzzmeister
Du bör ringa vår kundservice och diskutera ärendet och ge oss all information vi kan tänkas behöva för att replikera felet. Du når oss på: 031-710 20 00

Som alltid så är det lättare för oss att lösa ett ärende om man kontaktar oss

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phyxii
Är riktigt irriterad på komplett angående mitt ärende med mitt grafikkort.
Jag har som sagt ett XFX Radeon HD 5770 kort, och får endast upp den i 85hz. testade polarens 4890 kort, fick upp den i över 120hz. tog kontakt med komplett, dem säger att jag kan göra ett ångerköp, allright tänker jag...

Tog även kontakt med XFX för de påstår att de har så bra support. Jag ger dem all min dator speccs, osv.. berättar historian om att polarens 4890kort går att dra upp i 120hz på skärmen, men icke detta. dem säger i ena meningen att det inte är ett drivrutinfel, och i andra meningen tror dem att det är fel på kortet. och sen så vet dom inte om det är drivrutinfel och säger: "om det är det så fixar ATI det".

Komplett säger då att jag kan skicka in den på test, men hittar dom inget fel kommer det kosta mig 250kr, och så skickar dem tillbaka det till mig som kostar ytligare 79kr.

Mitt andra val är att skicka tillbaka det med ångerrätt (som går ut på fredag). och då kommer jag få betala 190kr för att skicka tillbaka det. jag får raptus på att använda mina pengar när det uppenbarligen inte är mitt fel att det är såhär, och komplett kan inte säga att jag inte kommer få betala dessa 250kr ifall de inte hittar något fel.

Det är en riktigt loss-loss situation för mig. och jag blir vansinnig för jag vet inte vad jag ska göra! så jag ska helt enkelt svälja att jag köpt ett kort för 1700kr och helt enkelt inte kan få upp den i över 100hz, när mina gamla ATI kort från AGP tiden klarade av över 100hz.

Jag har sån beslutsångest vad jag ska göra, har tre alternativ ser det ut som, antingen skickar jag tillbaka det, betalar 190kr. eller så chansar jag att komplett anser att det är fel på kortet, och förhoppningsvis inte behöver betala 250kr+79kr.
eller så behåller jag kortet och är riktigt jävla missnöjd.

Drivrutins problem. Ska vara fixat om jag förstod ditt problem rätt?

se http://www.sweclockers.com/nyhet/10449-rets_forsta_catalyst_u...

"Läge för 120 Hz uppdateringsfrekvens finns nu med bland inställningarna i kontrollpanelen."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voff89
Drivrutins problem. Ska vara fixat om jag förstod ditt problem rätt?

se http://www.sweclockers.com/nyhet/10449-rets_forsta_catalyst_u...

"Läge för 120 Hz uppdateringsfrekvens finns nu med bland inställningarna i kontrollpanelen."

Tack så jävla mycket för infon!!! Underbart... puh, tur att XFX hade fel :S
Och att jag väntade

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Jag undrar, varför just en processor? Kunde ni inte fixa ett bra erbjudande på t.ex högtalare istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Jag undrar, varför just en processor? Kunde ni inte fixa ett bra erbjudande på t.ex högtalare istället?

Ja, varför kunde ni inte ha ett erbjudande på exakt den produkt jag vill ha?

Så bara för att du inte vara intresserad av en processor så var erbjudandet inget att ha och bör ifrågasättas?

Permalänk
Inaktiv

Fint erbjudande ni körde.
Kommer det fler liknande erbjudanden framöver?

Permalänk

Skulle ha varit bra om ni kunde ha haft ett motsående erbjudande till intel användare!

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag tycker ännu sämre om komplett nu än innan.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"