Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Varför tar det så förbannat lång tid att få svar på ett mejl? Har väntat över 3 dagar nu utan svar. Det känns som ni skiter i min fråga. Säg inte till mig att ringa för jag har inte den möjligheten på dagen (speciellt inte med era öppettider). Ryktet går att komplett skiter i sina kunder - det har ni verkligen bekräftat. Hädanefter blir det endast inköp från Inet som vet vad dom sysslar med.

Försår inte vad du menar, får nästan alltid svar samma dag eller dagen efter beroende på vilken tid jag skickar mailet.

Edit: Till Komplett, jag undrar varför det är så svårt att t.ex byta någon del på era Komplett PC paket. Hade tittat in mig på en av era Komplett Gamer datorer men ville få ett kraftigare grafikkort än det som erbjöds men när jag kontaktade supporten så fick jag veta att detta ej var möjlig.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Avstängd

Jag har haft många problem med Komplett.
Skrivit om det innan detta inlägg i samma tråd som denna.
Många problem ,tex dator som kommer tillbaka i delar från deras support.
Plus mycket mer saker så man kan häpna.

Men nu kommer nya uppdaterade problem.
Mycket att läsa men viktigt om ni kommer handla där.
Detta är min personliga uppfattning om vad som hänt.
Inget jag skriver är lögn eller felaktigt.

Jag skickade in min dator på Service nyligen.
Inga problem sa dom.
Fick inget rma nummer utan fick be om ett ,för att dom inte skulle typ (du har inte lämnat in en dator här) som dom körde med en gång.

En gång var det samma situation,en kille som jobbar där sa att jag bara skulle komma in med den.
Efter flera veckor undrade jag varför det tog sån tid och ringde dom.
En kille på Komplett sa att jag inte alls lämnat in en dator på support.

Jag fick jag bevisa att jag lämnat in den.
Som tur fick jag ett kvitto i utlämningen.
Sen fick jag ta kort på kvittot och mail dom det.
Plötsligt hittas min dator när jag bevisat att jag faktiskt lämnat in en.
Mycket skumt..

Jag tror att deras plan var att säga att jag inte lämnat in den för jag har sagt ärligt vad jag tycker om deras support.
Alltså stjäla min dator för att hämnas typ.
Googlar man hittar man många som har problem med deras support.

Nu efter deras senaste support så tog det 13 arbetsdagar och jag ringde dom och frågade om den var färdig.
Det var den men ingen hade hört av sig till mig.
Hade gett dom massa info och deras högsta chef där skulle hålla ett öga på mitt ärende pga deras support gjort fel så många gånger.

När jag väl fick tillbaka den så hävdade dom att jag överklockat datorn.
Dom hänvisade till olika inlägg här på SweClockers.
Men varje grej dom hävade kunde jag krossa.
Jag svarade på allt som sa och då kommer plötsligt en Rickard in i bilden istället.
En kille jag aldrig ens pratat med.

Jag har en test dator som nästa ser likadan ut som min i30.
Det står tom i min sign att jag har en testdator.
Då säger dom att Rickard på deras support sagt att han sett mina minnen i en annan hastighet en gång vi support.

Det kan inte stämma för varje gång jag lämnat in den har jag testat så mycket själv och lagt in ett nytt bios som inte har några sparade inställningar.

I allafall så fick jag tillbaka den så hade dom bara bytt minnen.
Alla andra fel hade dom struntat i och inte ens sagt det till mig.

Ingen hade sagt att innan jag skickade den på support så kommer dom hävda att jag överklockat datorn typ år 2007/2008 och då inte fixa mina fel som jag beskrivit för dom.

I mail kontakt innan jag lämnade in den så skulle dom ta väl hand om min dator skrev dom.
Dom ljög alltså och var inte ärliga.
Alla mail är sparade.
Jag får inga bevis alls av dom som hävdar att jag klockat just denna i30.

Mina minnen fungarade innan jag lämnade den på support.
Jag har mail bevis att jag testat minnerna innan deras support.
Mail bevis att dom då satt på dom gula slottarna 1 och 3.

När jag fick tillbaka den så var minnes slott Gul DDR2_3 sönder.
Den var inte sönder innan jag skickade in den på support.
För mina minnen som jag testade satt på gul 1 och gul 3 slottarna.
Så som det ska vara i dual 4gb.

Jag trodde först minnerna var sönder för att mina gula minnes slottar funkade innan deras support.
Så jag var på väg att skicka in minnerna igen.
De fanns inte i mina tankar att den gula slotten var sönder.
För det var den inte innan komplett (tog hand) om den.

Jag testade vidare minnerna på dom röda slottarna och då fick jag inga fel i memtest 4.00 och inga blåskärmar som öst in.

Så därför är min slutsats att slott Gul DDR2_3 var sönder.
Provade mina minnen på alla slottar.

Dom sa att dom gjort 24 timmars tester på grafik och minnet.
Men hur kan man testa en dator och ha minnerna på en slott som är sönder?.
Detta får jag inget svar på utan dom säger bara att dom visst testat den.

Deras support svarar inte på mina mail längre.
Ringer man dom är dom sura och otrevliga i tonen.
Bara deras SäljChef svara på mina mail och Christoffer Chef han med.

Men dom hävdar att dom inte gjort fel och min garanti gäller inte längre.
Detta pga en Rickard som säger att jag klockat mina minnen för flera år sen.

Sälj Chefen skulle skicka mig en ny Vista skiva och X_fi ljud cd till mig.
För mina är sönder.
Det kollade dom inte heller på min senaste support fast dom var medskickade.
Han säger att han skickat skivorna men inga kommer i min brevlåda eller posten.

Nu fick jag köpa ett nytt moderkort pga dom gjort sönder det jag har.
Fick i allfall 300kr i tillgodo och ingen frakt på moderkortet.
Det var ju lite snällt i allfall efter som jag måste köpa nytt moderkort.
1350kr fick jag betala för ett nytt fungerade moderkort.
Mitt nya moderkort kom på två dagar.

Jag har undrat var min nya cd är och Micke hävdar att han skickat två st till mig och säger att den är posten som gjort fel.
Konstigt tycker jag för dom har min adress och mitt nya moderkort hittade hem väldigt fort.

Nu svarar inte ens SäljChefen Micke eller Christoffer längre på mina mail.
Ingen på Komplett svarar på mina mail.

Han "Christoffer" skulle hålla ett öga på deras support denna gången.
För jag haft såna problem med deras support.
Han måste vara blind eller skitit i det.

Så här stitter jag och ska hämta ut ett moderkort för 1350kr för dom gjort sönder den jag har nu.
Jag väntar på ett operativsystem som dom lovat mig ,har mail bevis på detta men som aldrig kommer.

När jag väl kunde skriva till dom och få svar undvek dom vissa saker jag skrivit.Saker som var uppenbara att dom felat.
Dom är så sura på mig för jag skrivit här om dom och sagt vad jag tycker och tänker om komplett.

Men jag har varit trevlig i 99 gånger av 100 i telefonen med support.
Jag fick reda på att dom jobbat på en felbeskrivning från 2008.
Detta gäller senaste supporten.
Alltså dom har inte ens brytt sig att kolla min felbeskrivning som dom fick.
Då brast det för mig och jag sa till den killen jag pratade med att deras djävla support suger.

Efter 3 år med fel och klanterier från dom så sa jag så.
Det var dom värda men nu hämnas dom och dom har försökt hämnas tidigare.
Tex den gången dom (tappade bort min dator) plus annat som hänt.

Jag tror dom gjort sönder min minnes slott med mening.
Plus att det där operativsystemet jag blivit lovad aldrig kommer.

Jag tycker dom kan göra rätt för sig.
Tex ge mig Windows 7 pro 64bit.
För vistan som dom lovat att skicka är en fet lögn det med.

Jag fick lägga ut 1350 kr på ett nytt kort för dom gjort sönder mitt moderkort.
Dom repade mitt chassi på senaste supporten.
Plus att dom gjort sönder ett av mina fästet på min kylare vid förr förra supporten.

Det minsta dom kan göra är att skicka mig ett W7 Pro 64bit.
Då kan jag släppa detta och gå vidare ,för det är inte mycket begärt av Nordens största datorbutik som dom säger.
För dom är skyldiga mig ett operativsystem i vilket fall som helst.

Jag har tänkt länge att inte skriva här igen och visa hur dom beter sig mot kunder.
Men dom ger mig inget val ,för dom svarar inte längre mig.
Nu kommer dom säkert bli ännu mer sura på mig.
Men det är inte jag som gjort fel.
Det är dom i 99% av fallen.

Det är viktigt att folk vet hur dom beter sig mot kunder.
Jag har handlat för 35 tusen på komplett ,en tv m.m.
Kommer dom göra sönder den vid support eller hävda att jag överklockat den?.
Eller kommer dom ens svara på mina mail fall tv'n går sönder.

Jag har varit hård i vissa mail som jag bett om ursäkt för.
Man blir frustrerad och efter 3 år med dom så är det svårt ibland att räkna till tio.
Ingen där har godtagit min ursäkt ,jag har alltså inte sagt hemska saker utan mer vad jag tycker om komplett.

Dom har bett mig om ursäkt för tidigare problem som jag godtagit.

Jag tycker dom är småaktiga och är lögnare.
Att dom försöker stjäla min dator och gör sönder komponenter.
Så jag tycker att komplett är helt komplett tokiga i huvudet.

Många har skrivit här och sagt att saker löser sig om man skriver i denna tråd.
Jag tror inte mina problem kommer lösa sig.
Dom tar inte på sig skadan dom gjort och inget operativsytem kommer jag få.

Tar ni detta som en varning att inte handla där är upp till er.
Men jag kan inte rekommendera dom i alla fall.

Jag tycker det är synd att det är som det är.
Jag önskar det vore annorlunda.

Dom kan inte göra det värre för mig, så jag kan/vågar berätta hur dom beter sig mot vanliga kunder.

Skulle dom svara mig här ,är det nästan patetiskt.
För jag har gett dom mail som dom inte svarar på.
Vanliga trevliga mail som undrar var mitt operativsystem är tex.
Då vill dom bara visa er hur bra och trevliga dom är.
Men när man är ensam med dom är det en annan ton ,om ens en ton alls.

Har andra liknade upplevelser där?.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Maaaassor av text

/Jimmy

Jag kan inte förstår att jag orkat läsa all den där texten, men det har jag i alla fall gjort

Mycket tråkigt att du har haft sådana problem. Har själv handlat en hel del på komplett, men det var ett bra tag sedan nu. Mina grejer har alltid fungerat så jag har aldrig behövt kontakta supporten så allt jag kan säga om komplett är att leveranserna har gått snabbt och att produkterna har fungerat bra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mundane
Hepp, hepp.
Måste få be om ursäkt, var inte kortet som kom från Komplett som hade ett felaktig BIOS, det var mitt andra kort...

Härligt att ditt ärende fick en bra lösning, lycka till med grafikkorten och tveka inte att höra av dig om du undrar något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Varför tar det så förbannat lång tid att få svar på ett mejl?...

Vi beklagar att ditt ärende tog något längre tid än normalt att besvara, vi mottog ditt mail den 25:e strax efter 21 på kvällen och sedan har det som bekant varit helg. Vår målsättning är att besvara mail inom 48 timmar och i ditt specifika fall brast detta en aning då vi skickade svar till dig i dag klockan 08:40. Vi beklagar detta men ber dig ha helgen i åtanke då vi normalt sett inte arbetar under helger och röda dagar. Jag har tagit upp detta med vår kundservice så de kan motverka att detta händer framöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonBalderoN
Edit: Till Komplett, jag undrar varför det är så svårt att t.ex byta någon del på era Komplett PC paket. Hade tittat in mig på en av era Komplett Gamer datorer men ville få ett kraftigare grafikkort än det som erbjöds men när jag kontaktade supporten så fick jag veta att detta ej var möjlig.

Det beror helt på vad det gäller, om någon specifik produkt inte finns med i vår PC-konfigurator kan vi allt som oftast vara flexibla och lägga in det du efterfrågar förutsatt att den komponenten fungerar bra i kombination med övriga komponenter och är testad av vår produktionsavdelning. Dock har vi vissa restriktioner gällande detta för att differentiera vårt utbud. Exempelvis lägger vi inte in ett HD5970 i en Gamer i02 (vår instegsmodell i Gamer-serien) Hör gärna av dig igen och be dem verifiera ändringen med vår PC-ansvarig så skall vi förhoppningsvis hitta en passande lösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Jag har haft många problem med Komplett...

Vi återkommer till dig när vi sett över ditt ärende.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Massa Text
/Jimmy

Jag har lämnat in min dator för reparation för ca 3 veckor sedan och har väntat tålmodigt tills nyligen. Jag personligen ser ingen ursäkt för varför det ska ta ett respekterat företag 3 veckor att byta ut ett felaktigt moderkort.

Fick ett samtal från någon som tydligen skulla jobba på reparations avdelningen. Han meddelade mig att de har bytt ut moderkortet, förstört grafikkortet samt nätaggregatet och därför tar det lång tid.

Nu har jag tappat mitt förtroende för komplett och ifrågasätter deras kompentens. Normalt sett brukar jag vara tyst och belåten men mitt tålamod är slut. Jag ringde idag och bad få prata med samma person som ringde mig senast, dock fick jag inget namn så uppenbarligen skapar det ett problem.

Lämnade mitt nummer och har fortfarande inte fått något samtal, antagligen får jag vänta tills imorgon. Sist killen ringde mig sa han också att han satt datorn på 'prio' och ska hålla ett personligt öga för att se till att datorn fixas snabbt.

Jag blev också kompenserad. Nog för att jag uppskattar att de försöker kompensera på något sätt, men när jag för närvarande sitter på en komisk laptop med 300MB Ram som också dör när min glappiga strömkabel åker ut, så räcker inte det med ett spel för att göra mig nöjd. Hellre att jag faktiskt får min dator inom en rimlig tid.

I framtiden blir det absolut inte Komplett då jag inte längre litar på deras service.

Permalänk
Avstängd

Vill ge en Ros till Komplett för dom har gjort rätt för sig i mitt ärende.
Det räcker med dom orden för det säger mycket.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

Jag själv är sjukt irriterad på Komplett. Blev lovad kompensation - fick ingen kompensation. Blev tillsagd att de bytt ut grafikkortet och nätaggregatet för de hade defekt, det var pure bullshit.

Spelet var en metod för att hålla mig nöjd och lugn för stunden och "defekterna" var en ursäkt för att göra 3 veckor mer acceptabelt.

Edit: Nice, nätagget sönder samma dag jag fick hem den. Professionellt.

Permalänk
Medlem

komplett undrar om ni ska ta in msi 790FX-GD70 "Winki Edition" ? det e ett trevligt kort !!!!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chjp
Måste säga att jag alltid varit nöjd med komplett, men när jag såg att frakten för 1 grafikkort skulle bli 189kr fast ja betala med kort. Så tycker jag det är alldeles för mycket. - för er där.

Fraktkostnaden kan ibland anses som hög beroende på vilket leverans och betalsätt man väljer. Att betala mot postförskott medför en extra kostnad då posten tar ut en avgift för tjänsten. Vi ser kontinuerligt över våra fraktlösningar och avtal för att göra det billigare, enklare och snabbare för våra kunder. Vi uppskattar gärna era åsikter om vad vi kan förbättra och vad ni gärna ser för utbud i fraktsätt och betalningsformer hos oss i framtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FAAAN123
Beställde ett spel från Komplett tidigare i veckan och undrar bara varför inte postens brev-id fungerar? De tar väll inte 4 dar innan posten får brevet, och på komplett står det ju att brevet är skickat.

Brev är inte spårbara via posten, för att kunna spåra en försändelse krävs att varan / varorna skickas som paket eller på pall. Brev tar i regel 2-7 dagar att nå mottagaren beroende på när ordern läggs och vart i landet du bor. Tar det över 7 dagar bör du kontakta vår kundservice.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantfrallan
Jag själv är sjukt irriterad på Komplett. Blev lovad kompensation - fick ingen kompensation. Blev tillsagd att de bytt ut grafikkortet och nätaggregatet för de hade defekt, det var pure bullshit.

Spelet var en metod för att hålla mig nöjd och lugn för stunden och "defekterna" var en ursäkt för att göra 3 veckor mer acceptabelt.

Edit: Nice, nätagget sönder samma dag jag fick hem den. Professionellt.

Utifrån vad du skriver så skulle jag vilja att du återkommer med kund / servicenummer så skall jag ta detta vidare med vår kundserviceavdelning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamil05
komplett undrar om ni ska ta in msi 790FX-GD70 "Winki Edition" ? det e ett trevligt kort !!!!

790FX-GD70 Winki Edition är EOL (end of life) och säljs inte längre av MSI, med andra ord har produkten utgått. Jag skulle nog råda dig att avvakta och se vad som kommer med tanke på AMD 8XX som börjar leta sig ut på marknaden på allt fler kort.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Halloj Komplett. Har försökt ringa Er på 031-710 20 00 flera ggr senaste timmen, men kommer inte fram. Det är helt tyst i ca: 10 sekunder. När man förväntar sig en rington så är det fortfarande tyst, sedan hör man att nåt händer på linjen men ingen svarar. Kan ringa andra så det är inget fel på min sida.

Har Ni problem med växeln idag?

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Halloj Komplett. Har försökt ringa Er på 031-710 20 00 flera ggr senaste timmen, men kommer inte fram. Det är helt tyst i ca: 10 sekunder. När man förväntar sig en rington så är det fortfarande tyst, sedan hör man att nåt händer på linjen men ingen svarar. Kan ringa andra så det är inget fel på min sida.

Har Ni problem med växeln idag?

Detta var underligt, vi har inte upplevt några problem och vi får in samtal som normalt. Vi gjorde några tester efter ditt inlägg och allt fungerar normalt. Försök gärna från en annan telefon, i annat fall så får du skicka ett mail till oss.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hehe... ja det är lite lustigt. Jag kunde till för någon minut sedan ringa till vänner i närheten sedan brakade det ihop helt. Kollade på Telias hemsida och där står det att det är problem i hela Sverige eftersom tjälen lossnar mm. Kollade även i närområdet och får det bekräftat att det är stora problem i teletrafiken just nu, konstigt att jag kan surfa eftersom det går på samma kopparlina.

Skulle självklart kollat med Telia först, ber om ursäkt för det.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Trevligt att det löste sig med signaturen 'Vargen1973's ärende annars hade jag nog tänkt mig för innan jag handlade på komplett igen..

Bra jobbat Komplett..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Hej!
Finns det några planer på att ta in Lan Gears produkter framöver?

http://www.lan-gear.com

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hej!
Finns det några planer på att ta in Lan Gears produkter framöver?

http://www.lan-gear.com

Vi har just nu inga planer på att ta in deras produkter (chassi) men det ser intressant ut. Jag kommer att ta upp detta för diskussion med vår inköpare så får vi se vad utgången blir.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hehe... Ni kanske borde ta bort denna kommentar?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=592959

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Hehe... Ni kanske borde ta bort denna kommentar?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=592959

Haha, skön snubbe.

Permalänk

Konstig prissättning Komplett PC

Tänkte bara kolla hur ni tänkte med den här prissättningen:

Orginal disken kostar 475:- , WD Black 750 GB kostar 775:-

Men på något sätt så trollas det upp till 475:- + 1016:- = 1491:-
Känns inte direkt prisvärt.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonBalderoN
Konstig prissättning Komplett PC

Tänkte bara kolla hur ni tänkte med den här prissättningen:

http://img98.imageshack.us/img98/7878/komplett.jpg

Orginal disken kostar 475:- , WD Black 750 GB kostar 775:-

Men på något sätt så trollas det upp till 475:- + 1016:- = 1491:-
Känns inte direkt prisvärt.

:EGD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Haha, skön snubbe.

Hahaha...en internetmytoman.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Hehe... Ni kanske borde ta bort denna kommentar?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=592959

Tack för denna, vi har plockat bort recensionen och vår marknadsavdelning skall se över rutinerna för godkännande av recensioner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonBalderoN
Konstig prissättning Komplett PC

Tänkte bara kolla hur ni tänkte med den här prissättningen:

BILD

Orginal disken kostar 475:- , WD Black 750 GB kostar 775:-

Men på något sätt så trollas det upp till 475:- + 1016:- = 1491:-
Känns inte direkt prisvärt.

Det ser ut att ha blivit ett fel på kostnaden för den hårddisken, det skall vara åtgärdat inom kort. Tack för att du noterade detta.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Var snäll och kolla din PM box, Erik

Permalänk

Måste bara ge cred till Komplett, skickade in min RMA i tisdags förra veckan och idag fick jag det nya kortet
Rekord?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

låter kanon med utlämningsställe i Göteborg.
tycker även jag att frakten kan bli lite dyr ibland, vilket inte ger så bra pris i slutändan.

kommer semestra me polarn i götet till sommaren, så det kommer bli en test av utlämningen då, behöver fler diskar till servrarna..

Visa signatur

AMD Athlon X2 64 3800+ <> Asus EN8500GT <> Asus M2V <> 2048MB RAM

Permalänk
Medlem

Var nån dag sen, men bristen på förståelse för logik?

Citat:

Vi tar vargen med hans 100 meningar.

Dom påstår att du klockat din dator å därmed själv avverkat garanti, dom kan inte bevisa å du får ingen kompensation för detta?
Dom klantar sig å förstör ett ben på en kylare samt vid annat tillfälle en DDR slot på mobo.
Vid nåt tillfälle så blir du lovad en Vista cd som kompensation.

Men du? Varför har du behov av å lämna in mobo med nyligen ersatt bios?

tantfrallan vs komplett: Felkod mobo defekt å service personal sabbar gpu+psu (eller ljuger) *host* Hur f#n kan service-chefen tillåta sådant hända?
Jag hoppas för din skull tantfrallan att du har fått rimlig kompensation.

Frågorna blir därför...

Komplett: Får ni ett mobo med feltext "trasigt, blåskärm" så kör ni standard test, men kollar inte att hela moderkort faktiskt är OK?
Nuvarande tid för service ärenden, från ankomst till utskick (dvs att ersättning´s vara finns på lager)?
Vad är kraven för att bli anställd som pc-tekniker?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

handlade mycket på komplett förr i tiden men gick på en nit och fick ett defekt moderkort när jag beställde ett uppgraderingspaket.
gick hyfsat problemfritt att skicka tillbaka det och få ett nytt men det skulle visa sig vara fel på det kortet också, då börjar man bli lack...
när jag tog kontakt med komplett och förklarade att jag fått 2 defekta kort i rad så lastade dom över allt på mig och sa att det är jag som haft sönder korten och att båda ska ha funkat prima.
sånt orkar man bara inte höra när man redan är sjukt less på att vänta och sen få hem trasiga saker gång på gång.
efter en jäkla massa krångel lyckades jag skicka tillbaka skiten och få pengarna tillbaka.
aldrig mer komplett för min del efter det äventyret, sen även om deras support skulle bli trevlig så är frakten fortfarande hutlös.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Tänkte bara påpeka ett litet stavfel i annonsen som visas på förstasidan här på SweClockers (och kanske på andra ställen?), i rubriken för SSD:n från Corsair så står det "CORSIR SSD PERFORMANCE".

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Underbart med ett nytt 1337-erbjudande!

Stämmer det att det är på torsdag? Tidigare har det väl varit på fredagar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror att deras plan var att säga att jag inte lämnat in den för jag har sagt ärligt vad jag tycker om deras support.
Alltså stjäla min dator för att hämnas typ.
Googlar man hittar man många som har problem med deras support.

Det där låter som paranoia. Moderna företag satsar på tjäna företag, inte på att förstöra för individer. Förstör de för individer beror det på 1) klantighet 2) de tjänar pengar på det. Är din historia sann är det nog frågan om 1) vilket i sin tur beror på att de drar ner resurser för att nå 2).

Permalänk
Avstängd

Allt som jag skrivit om Komplett är sant och har hänt mig ,tyvärr måste jag säga.
Så jag får skriva ett till inlägg.

Min dator hittades först efter jag bevisat att jag lämnat in den.

Jag tror ingen är så dum att skriva saker som inte är sant.
För det är inte företagen värda och då kan man få det man sagt tillbaka ,stenhårt.

Min inlägg här om komplett är detta nummer 4 i inlägg från mig tror jag.

Nu så ska jag skicka in det nya moderkortet som jag fick köpa pga dom gjorde sönder slotten för ett minne på mitt gammla.Står ord mot ord fast jag har mail som bevisar att just den slotten funkade innan deras support grejat med den.
Så nu ska jag få byta till ett helt annat för detta jag har nu är det fel på som sagt.
Min vanliga tur....

Asus support och Komplett tror det med ,för just detta X48 moderkort jag har kan vara lite strulande om man inte har rätt minnen och rätt Cpu enligt Komplett.
Ändå frågade jag om mina grejer funkade med det innan jag köpte det.Fick blåskärmar och andra knepiga saker.

I allfall..
Alla dom andra problemen har jag lagt bakom mig med Komplett.
Dom har gjort lite rätt nu det sista ,jag fick tom 3 nya Cd's och 350 kr av dom att dra av summan på mitt nya moderkort så jag fick betala 1350 kr istället för 1650kr.
Just det moderkortet som nu ska tillbaka..suck.

Jaja,
Nu får jag se hur det går i detta nya ärende.
Får hoppas allt går bra.
Gäller att vara positiv med allt som hänt.
Dom kan vara bra det vet jag.

Edit: Såg att en undrade varför jag lagt in nytt bios innan jag lämnat in moderkortet.
Det är för jag testat att tex byta bios när jag har haft problem men så har det inte hjälpt ,så jag lägger in det nyaste igen.
Tex så har en ny bios version kom ut och skulle fixa en del buggiga saker.
Just det nya bioset gör sönder sektorer på min hd.
Då får jag ändra till tidigare bios och laga hd'n.
Jag är enveten och grejar och försöker lösa det själv.
Men är det fel på hårdvaran kan jag inte göra så mycket.

Kan berätta sen hur det gick med mitt byte ,jag hoppas allt går bra.För det är inte kul att ha problem ,ibland med hårdvaran och ibland med Komplett.Det är mycket tröttsamt.
Nog om komplett för mig just nu ,vi får se vad framtiden visar.

Vill säga med att dom har gjort rätt hittils i mitt nya ärende och behandlat mig sjyst.

Önskar att allt varit en stor fet paranoia.
Då skulle min dator fungera perfekt och jag sökt mänsklig support hehe.Tyvärr är det inte så för min fru undrar vad det är för skit jag köpt ,jättekul att höra..
Vill med säga att om det är ett hårvarufel är det inte Kompletts fel utan tillverkaren som ni vet.

Enligt mig så börjar vi om jag och Komplett och är redan gjort.
Jag har bett om ursäkt för vissa hårda ord som kom ur frustration.
Dom har bett mig om ursäkt för det jag varit med om.
Så ta inte upp gammla saker som hänt mig.
Det är redan gjort och är i vissa fall redan löst.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..