Problem med Media Filer !

Permalänk

Problem med Media Filer !

Hejsan Alla !
Jag har ett litet problem , lr rättare sagt stort eftersom jag inte kan hitta lösningen på det någonstans !
Problemet gäller , vad jag tror är Avi filer (eller någon annan mediafil) , varje gång jag går in i en mapp med en sådan fil så får jag upp ett felmeddelande och datorn låser sig ,
felmeddelandet kan röra både i.explorer och drwts32 (tror det var så iaf )
har testat det mesta nu och upptäckte att problemet var som värst när jag hade visa miniatyrer inställt på mappen jag hade filmen i , och då tänkte jag att enkel lista borde ju funka , men så %/%¤# heller ...
Har även testat att avinstallera alla codecs jag kunde hitta och installera om dessa, även att byta dem mot nya . men inget funkar . System mechanic 6 pro och xp repair 2006 pro , kunde inte lösa detta åt mig heller , Någon som har tips på vad jag kan göra ?

Hoppas på svar
/Daniel

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Hedersmedlem

Start | Kör | skriv "regsvr32 /u shmedia.dll"
Detta tar bort Windows förhandsgranskning av videofiler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Start | Kör | skriv "regsvr32 /u shmedia.dll"
Detta tar bort Windows förhandsgranskning av videofiler.

Tackar tackar !
får hoppas att det löste problemet

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .