Conroe lanseras den 23 juli, orsakar prissänkningar

Permalänk
Melding Plague

Conroe lanseras den 23 juli, orsakar prissänkningar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

WOW nice!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

530 dollar för E6700 conroe är inte dyrt alls ca 4000kr det. detta vore nått att äga Core 2 Extreme X6800, 2.93 gigahertz, 4 megabyte cache, för 999 amerikanska dollar OMG * det kostar allt att ligga på topp

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen Pentium D 531 eller 651. De är Cedar Mill kärnan och sålunda Pentium 4, sist jag kollade. Pentium D har modellnumren 8xx och 9xx.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

tanke på att Intels conroe 1.86ghz spöar skiten ur dom flästa X2 prollarna så är det mycket prisvänliga processorer, som dessutom är lättöverklockade.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Cedar mill serien börjar med 631, 641 , 661 , 651 och pentium D familjen är 9xx som är "Presler" och sista är 960

och för min del när jag ska köpa conroe så är valet mellan E6700 eller E6400 eller vilket är mest prisvärdast med tanke på mindre miltplier med

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

räknar med att en E6700 kommer kosta drygt 5000kr med tullavgifter och moms. Det kommer fortfarande vara billigt för en cpu som kommer prestera satan... hoppas det kommer fler pris ras på orginal core duo förutom de som skulle ske nästa vecka.. dår har man en billig server också

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får en känsla av att AMD och Intel byter "plats" ?

nu verkar det vara AMD som har dyra CPU:er men ingen prestanda och Intel har låga priser och mycket prestanda? så tolkar jag det hela.

Permalänk
Medlem

Ja asså - nu tar vi det dj...gt lugnt.

1. Hur blir pris/prestandan efter OC?
2. Vad kostar ett OC-bart system med mobo+minne?
3. Hur kommer AMD att justera sin prislista?

Sitt lugnt i båten och skrik inte "land i sikte" för tidigt.

Permalänk

Själv tycker jag att E6600 för 316$ verkar mest prisvärd, nån som vet hur mycket det kommer gå att klocka upp dessa till endast med luftkylning?
Skulle va intressant om man kunde dra upp dem till 3ghz utan behov av oro.

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk
Medlem

så här mycket på luft kan man klocka en E6700 conroe

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100587&p...

ganska bra gjort 3,5ghz

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Ja asså - nu tar vi det dj...gt lugnt.

1. Hur blir pris/prestandan efter OC?
2. Vad kostar ett OC-bart system med mobo+minne?
3. Hur kommer AMD att justera sin prislista?

Sitt lugnt i båten och skrik inte "land i sikte" för tidigt.

Moderkorten vet vi inte så mycket om, inte vad gäller pris åtminstonde, dock så kostar moderkort bestyckade med i975X chipset runt 1700kr och uppåt. Vad de sen tänker ta betalt för de moderkorten som ska utrustas med P65xx kan man inte sija om.

Vi får kör den gamla hederliga uppskattningsmetoden.

Moderkort: 1900kr (för att vara på säkra sidan)

Minne: DDR2 6400 800Mhz 2x1024MB, runt 2800kr för de med 5-5-5-12...

CPU: 5000kr för E6700

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
så här mycket på luft kan man klocka en E6700 conroe

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100587&p...

ganska bra gjort 3,5ghz

Kollar du lite längre ner så ser du 4.25ghz, dock inte luft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zka
Kollar du lite längre ner så ser du 4.25ghz

inte alls där kör han Ln2 kväve säger han, tror jag iaf men det är inte dåligt alls

undrar vilken butik som får in conroe först ?? vad tror ni

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
inte alls där kör han Ln2 kväve säger han, tror jag iaf men det är inte dåligt alls

undrar vilken butik som får in conroe först ?? vad tror ni

Sak du ditt o "låna" dem eller ?

Permalänk
Medlem

Fyfasiken viken prolle! Ser ut som att vi får det trevligt den närmaste tiden. Det kunde ju vara sämre, både Intel och AMD spottar ur sig grymma processorer till schyst pris. Förresten, varför nämner Intel inte ett smack om att processorn nu, till skillnad från "gamla" core duo, har bestyckats EMT64 instruktioner? Och är det Intel 975X som gäller för moderkorten eller är det ny kretsuppsättning på gång? LGA775 som gäller ett bra tag va? Intressant även att nu är det Intel som håller fast vid en sockel en längre period medan AMD verkar byta lite offtare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
så här mycket på luft kan man klocka en E6700 conroe

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100587&p...

ganska bra gjort 3,5ghz

Permalänk
Medlem

MOrKiz

låna ? nej.. men köpa kanske

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
MOrKiz

låna ? nej.. men köpa kanske

hihihihi... kan "köpa" lite till mej med

Permalänk
Medlem

Pentium D Singel core FTW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Pentium D Singel core FTW!

Erhmm.. va? Pentium D är ju dual core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Erhmm.. va? Pentium D är ju dual core

Men Pentium D 651 borde vara singel >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Men Pentium D 651 borde vara singel >_<

Heter den inte "Intel Pentium 4 Prescott Modell 651" ?

Edit: Eller möjligen cedar mill

Permalänk
Medlem

Någon som har info om ca temp dessa proppar kommer att ha?

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
undrar vilken butik som får in conroe först ?? vad tror ni

Dell?!

MOrKiz
Sweclockers.com säger att det finns en Pentium D 651

pho
Tempen beror på kylningen. Om jag inte minns fel så kommer conroe ligga runt 40 watt

Permalänk

Låter trevligt !

Men jag har en 3000+ och undrar om den Pentium D 651 är mycket bättre än den? Vore trevligt att veta... eller om man ska köpa snik modellen Conroe?

Permalänk
Medlem

Juli ser ljus ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuperZoniq
Låter trevligt !

Men jag har en 3000+ och undrar om den Pentium D 651 är mycket bättre än den? Vore trevligt att veta... eller om man ska köpa snik modellen Conroe?

1. Det finns ingen Pentium D 651, swec skrev fel. Troligtvis är det Pentium D 950 (3.4 GHz) det handlar om.

2. Pentium D suger i jämnförelse med conroe. De sänker priserna bara för att bli av med skiten.

3. Köp conroe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
1. Det finns ingen Pentium D 651, swec skrev fel. Troligtvis är det Pentium D 950 (3.4 GHz) det handlar om.

2. Pentium D suger i jämnförelse med conroe. De sänker priserna bara för att bli av med skiten.

3. Köp conroe

AHA.. jag visste nog att jag hade rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
AHA.. jag visste nog att jag hade rätt

huh?