[Nytt program] Enkel m3u-list skapare

Permalänk

[Nytt program] Enkel m3u-list skapare

Tja!

Jag har länge letat efter ett litet program som endas gör en uppgift, skapar en m3u lista av alla mp3 filer som ligger i valfri mapp.

Hittade inget så jag skapade mig ett eget litet program. Det är väldigt enkelt, programet skapa en m3u fil i vald mapp med alla låtarnas sökväg, eller namn.

Du kan välja om du vill ha hela sökvägen i m3u filen, eller bara namnet. Funkar med båda, dock om man flyttar på mappen med all musik så kommer inte m3u filen fungera längre med hela sökvägen.

Bild:

Killen som gjort iconen heter Martin Laksman. Iconen hittar du på: Eggs (vol 3) paketet på http://www.pixelgirlpresents.com/icons.php?cat=pc
Och han är informerad.

Hoppas någon kommer ha användning av det, kom gärna med förslag på förbättringar med mera.

EDIT:
Ladda ner här:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/m3u_Creater.zip

EDIT:
Hittade en bugg, kör inte programet i en mapp med fler mp3 filer än 100.

Permalänk
Medlem

Testade det nu och upptäckte att det hade varit trevligt med en knapp för att välja mapp med mp3: or.

Sen vilket språk är det skrivet i?

BTW: Det heter creator...

Permalänk
Medlem

Inget ont om programmet men vad är egentligen vitsen med sådana här m3u-filer, alla använder det men jag ser ingen nytta med dom, mycket smidigare med ett bibliotek eller bara högerklicka på en mapp i utforskaren->spela upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Inget ont om programmet men vad är egentligen vitsen med sådana här m3u-filer, alla använder det men jag ser ingen nytta med dom, mycket smidigare med ett bibliotek eller bara högerklicka på en mapp i utforskaren->spela upp.

jadu, jag har inte hittat något mediabiblotek som jag trivs med, så jag har allt uppradat i mappar, sen jag har en mapp som innehåller m3u filer till varje album, smidigt och bra enliga mig!

Permalänk
Medlem

Eller också kan du använda windows inbyggda m3u-skapare

Om du vill ha hela pathen och rekursivt:
DIR /B /S f:\music\lossy\*.mp3 >Playlist.m3u

Eller om du vill ha utan pathen:
DIR /B f:\music\lossy\*.mp3 >Playlist.m3u