Filezilla, Thunderbird och jag. Ett problem, alltså hjälp!

Permalänk

Filezilla, Thunderbird och jag. Ett problem, alltså hjälp!

Redigerad.

Och efter dagar av frustration lösta jag problemet av en händelse. Kanske kan detta vara till hjälp för någon annan.

Peer Guardian hade hotellet inlagt och spärrade det. Nu funkar det fint som fnöske.

Allvarligt, så var det bara ren flax att jag hittade lösningen. Var på g att göra en om installation av hela mozillasviten.

Sorry för att jag kaosa...

/j

------------------------------------------
Jag har stött på ett bekymmer, att jag inte har gjort något idiotiskt är jag inte säker på. Men i alla fall,

Jag flyttade en domän till ett annat webbhotell, först var det bekymmer med att filezilla vägrade ens ansluta dit. Och även mailen vill inte ge sig till känna via thunderbird.

Vad som då är märkligt är att min bärbara dator bakom samma router, där fungerar det klanderfritt. Så mozilla programmen på ena datorn verkar vara förbjudna att göra något, eller vill helt enkelt inte.

Filezilla och Thunderbird fungerar klanderfritt förutom just det nya webbhotellet. Jag har rensat bland passwords och annat. Så vad kan jag ha missat, dvs inte känner till. Eller vad borde jag tänkt på?

Någon som vet vad det kan vara? Tack!

/jon