Permalänk
Medlem

Feedback! TimePics!

Tjena.
Har precis blivit klar med en liten hemsida.
Vad tycker ni?
http://timepics.serveblog.net

//Cymorph

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

Designen känns lite nittiotal med iframes.
Sen är menyn och logon allvarligt talat inte speciellt mysiga heller utan det känns mest som att någon har lekt med gradients och texten på dom är svårlästa.

Sen varför använder du bilder till länkarna i menyn när det bara är text? Går lika fint att köra helt vanlig text där...

edit: Fler kommentarer... även om bild och filmsektionerna kanske inte känns helt tighta så fyller dom ju i alla fall en funktion antar jag. Fast "drinks" avdelningen fattar jag inte poängen med. Vem bryr sig om vilken läsk ni tycker om liksom o_O

Permalänk

hehe, naaajs!!
Kirrar fett ju:P

"Where did you learn to do the design, coding and so on?

-Both Cymorph and Fatbastard is in high-school, and they have webdesign-classes with good teachers."

Bra lärare? Kanske, men desto sämre elever;)

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Designen känns lite nittiotal med iframes.
Sen är menyn och logon allvarligt talat inte speciellt mysiga heller utan det känns mest som att någon har lekt med gradients och texten på dom är svårlästa.

Sen varför använder du bilder till länkarna i menyn när det bara är text? Går lika fint att köra helt vanlig text där...

Okok, du menar Rollover-images?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

Jag menar bildlänkarna ja.
Bara att ersätta dom med vanlig text och sen använda .hover på aktuella objekten i css-sektionen för att ändra färg.

Permalänk
Medlem
  • Tabeller för layout.

  • Text som bilder.

  • Javascript när CSS är bättre.

  • This page is not Valid XHTML 1.0 Transitional!

  • Frames, usch.

  • Onödiga klasser, en hel sida med 20-30 stycken och alla har klassen "text".

  • Dessutom onödigt innehåll: <p class="text">&-nbsp;</p> Det är sådant margin är till för.

  • Smaken är som baken - någon kanske tycker om designen...

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte var.... "sommaren i city nittonhundranittio kommer du ihåg mig?", fast mer höst och inte alls så rolig som låten är..

altså, väldigt 90 och jag skulle aldrig mer besöka sidan.

Tråkiga färger.
Jobbigt galleri, måste scrolla i sidled
frames
tabeller för layout

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk

känns som alla sagt, väldigt nittital..
du kanske borde surfa runt lite och kolla vad som hänt dom senaste 10 åren..

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

"SERVER INSPECTION - WILL BE UP FRIDAY EVENING"