Vilka telefoner går att blogga med?

Permalänk
Medlem

Vilka telefoner går att blogga med?

Som topic

Letar efter en telefon som det går att blogga med, likt det SE K800i har mot blogger.com.
Skulle vara kul att föra en slags dagbok nu när man ska in och göra lumpen ett tag.

Eller om det redan finns färdiga java-applikationer att använda?
Har en K750i idag så steget mot K800i känns lite smått ovärt, kanske finns det andra alternativ?

edit: Löste det, det var inte svårare än att maila till go@blogger.com
Men andra alternativ uppskattas.

Permalänk
Medlem

Med nya nokia n73 kan man blogga har jag för mig. Kika i n73 review tråden, snacka med Fiero.

Permalänk
Medlem

Varje mobil med GPRS bör väl klara det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått bloggen att fungera på min k800, någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Nya N-serien (N73/N93 osv) har avtal med flickr vilket gör att man på 5 minuter kommer igång att ladda upp bilder och text till en egen flickr sida med vald adress.
Har testat det själv.

Man tar kortet, väljer sänd och väljer webben som alternativ. Man får skriva text och sen väljer man skicka. Klart
Sjukt enkelt och kul

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Med k800 går det smidigt med, går nog fortare än 5min till och med

Bara välja att skicka bilden till blogg, acceptera avtalet sedan får du ett sms med länken till din blogg. Hur smidigt som helst

Permalänk
Medlem

jag får aldrig fram nått avtal eller nått sms, nån som vet va som kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
Med k800 går det smidigt med, går nog fortare än 5min till och med

Bara välja att skicka bilden till blogg, acceptera avtalet sedan får du ett sms med länken till din blogg. Hur smidigt som helst

Vad sammarbetar de med då? Vad får man för websida? Och ok då. Jag har inte tagit tid. Men det kanske tar 2 min och 38 sekunder då ;). Syftet med under 5 min var inte att tävla utan att visa att det går sjukt smidigt idag

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Vad sammarbetar de med då? Vad får man för websida? Och ok då. Jag har inte tagit tid. Men det kanske tar 2 min och 38 sekunder då ;). Syftet med under 5 min var inte att tävla utan att visa att det går sjukt smidigt idag

Det är blogger som man bloggar med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Vad sammarbetar de med då? Vad får man för websida? Och ok då. Jag har inte tagit tid. Men det kanske tar 2 min och 38 sekunder då ;). Syftet med under 5 min var inte att tävla utan att visa att det går sjukt smidigt idag

Som personen ovan skrev är det blogger som de samarbetar med.

Och vad gällande "tävling" så kunna jag inte hålla mig, var liksom uppgjort för det

Permalänk
Medlem

Fungerar mkt bra med blogger.com, man får själv välja adress relativt fritt, dittnamn.blogspot.com.

Enkelt att redigera och går snabbt och enkelt att skicka upp korten. 100 bilder ska vara fritt att ha.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Fungerar mkt bra med blogger.com, man får själv välja adress relativt fritt, dittnamn.blogspot.com.

Enkelt att redigera och går snabbt och enkelt att skicka upp korten. 100 bilder ska vara fritt att ha.

Hittat lite blogginställningafr i N73an nu. Verkar som man skiljt på flickr (posta bilder man tagit) och blogg (mestadels text). Under blogginställningarna är bara att skriva in vilken blogg man använder och dess användarnamn och lösen så är det klart. Ska testa vid tid.
Man har oxå en lifeblogg i den som sparar precis allt i form av bilder, sms, MMS, noteringar osv så man direkt kan överföra till datorn eller till hemsida. Massa saker o greja med men inte haft tid att leka med detta.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|