Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

.mac- & iWebalternativ - Snabbt, enkelt och RSS(!)?

Permalänk
Medlem

.mac- & iWebalternativ - Snabbt, enkelt och RSS(!)?

Ska resa/flytta utomlands och skulle vilja hitta en tjänst (alt. programmixar) liknande den som Apple erbjuder i form av .mac. Vad jag vill kunna åstadkomma är ett snabbt och enkelt sätt att uppdatera sin sida på, men jag vill fortfarande bibehålla ordningen så att en automatisk RSS-blogg drivs i bakgrunden.

Varför jag inte väljer .mac är för att jag vill använda egna domännamn till både mail och hemsida.

Jag har förstått det så att man kan publicera sin sida - skapad i iWeb - till en lokal mapp och sedan ftpa vidare den till sin server. Det låter ju jättetrevligt, fast det verkar som det saknas lite grejer om man gör det. För om man gör det förlorar man saker som möjligheten att få kommentarer på sina blogg-inlägg och annat viktigt, och det inte inget jag vill förlora bara för att jag vill ha en snygg mailadress, å andra sidan vill jag ha en snygg mailadress.

Förstår ni mitt problem? Jag svamlar mycket och är säkert också lite småfull.

Hur är det med andra WYSIWYG-editorer (RSS?)? Intel-binärer (MacBook)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför inte bara starta en vanlig blogg, där kan du ju både ladda upp bilder och få kommentarer på dom, en snyggare domän för både post och adress som skickar vidare klarar nog de flesta domännamnslevernatörer med, annars är Loopia bra där..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Kör Rapidweaver, helt överlägset.
Fixar allt du frågar om, inkl RSS.
Inbyggd ftp eller .Mac överföring.
Håller koll på vilka sidor som förändrats och skyfflar bara dessa.
Bygger på templates, som går att modda.
Det finns även massor av templates att ladda ner gratis eller betala för.
Har flera fördefinierade sidor för foto, film, blog, osv.
Du kan äver hacka egen html-kod.

Jag köpte det direkt.

http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php