Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badplats
om ens så, skulle han någonsin ha jobbat ihop 40 000 så skulle han aldrig slösa dom på detta sett, han verkar ju också väldigt stolt över att han har pengar, suck

men för i h-vete! 40k är ju inte ens speciellt mycket pengar, vemsomhelst som har ett jobb och klarar av att spara får ihop en sådan summa på nolltid.

Men oavsett var pengarna kommer ifrån får man väl lägga dem på vad man vill? Är ni avundsjuka så säg det istället för att missunna någon att göra av med sina EGNA som man SJÄLV vill.

Permalänk

Lille skutt , Det packetet du tog fram var MYCKET intressant.. ska kolla närmare på det.. gillar länken du gav han som byggde extrem servern eller det nu var... man blir jävligt sugen!

Till alla: Fortsätt gärna med att komma med flera förslag! Tråden får inte dö ut än... gärna fler inlägg på bra kylning uppskattas till burken!

/Johan

Ps. Lidao tack! Tur att det finns trevliga personer som du! uppskattas!

Permalänk
Medlem

Skulle jag köpa dator för 40k i detta nu hade jag kört på detta system:

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=375718&...

mvh, Mackan

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Okej. Jag börjar bli ganska frustrerad på dessa inlägg. Inte själva tråden utan alla svar.

SLUTA VARA SÅ JÄVLA AVUNDSJUKA! Herregud. Bara för ni inte kan/vill lägga 40 000 kr på en pc betyder inte att alla vill göra som ni. Har han bestämt sig för att köpa en top-line pc så ska han ju självklart göra det.

Okej. Åter till topic. Ska du nu köpa en så pass bra pc så är en X6800 extreme prolle ett krav.
Samma gäller minne, 4 gb skulle jag tagit.

Sen försöka klämma in 2 st 7950x2 grafikkort och köra i quad-sli. Bästa som finns idag.

Skaffa Win x64 eller Enterprise 2003 server så du kan utnyttja 64 bit och minne.

Kör Raptor diskar i raid eller liknande.
X-fi ljudkort.
Osv osv.

Ati's Crossfire är inte så välutvecklat ännu men kommer bli bättre. 2 st x1950xtx kan vara något också.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare, för 40000 så köper man ett SMP system helt klart och även rappa SCSI diskar.

Om grabben har 40000 som han vill spendera på en dator låt han göra det då. Man behöver inte även vara mijonär som många även påpekar, man kan slita och spara. Själv hade jag väll köpt en dator för 20000kr, haft den i ett år och köpt mig en ny för 20000kr så kan man ligga på hig-end hela tiden. Men det är ju jag det.

m0rphaza: varför lägga nästan 5000kr på ett nätagg? Datorn blir ju inte direkt snabbare av det, ett nätagg för 2000 kommer att fungera hur bra som helst. Bättre att lägga mer pengar på hårddisken, en dator för 40000 ska inte ha en gammal 36gb raptor utan den nya 150gb raptorn.

Permalänk
Medlem

Kollade på vissa länkar där några har byggt ihop en dator åt killen som har mkt pengar, varför i helvete väljer ni sånna skit moderkort med I965 krets, har man så mkt pengar kan ni väll för fan inte snåla in på moderkortet!!! Dumma fjortisar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Kollade på vissa länkar där några har byggt ihop en dator åt killen som har mkt pengar, varför i helvete väljer ni sånna skit moderkort med I965 krets, har man så mkt pengar kan ni väll för fan inte snåla in på moderkortet!!! Dumma fjortisar

Ta och vårda ditt språk, tack! Tagga ner, läs §1 i reglerna och kom med konkreta, givande kommentarer i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Som jag skrev tidigare, för 40000 så köper man ett SMP system helt klart och även rappa SCSI diskar.

Om grabben har 40000 som han vill spendera på en dator låt han göra det då. Man behöver inte även vara mijonär som många även påpekar, man kan slita och spara. Själv hade jag väll köpt en dator för 20000kr, haft den i ett år och köpt mig en ny för 20000kr så kan man ligga på hig-end hela tiden. Men det är ju jag det.

m0rphaza: varför lägga nästan 5000kr på ett nätagg? Datorn blir ju inte direkt snabbare av det, ett nätagg för 2000 kommer att fungera hur bra som helst. Bättre att lägga mer pengar på hårddisken, en dator för 40000 ska inte ha en gammal 36gb raptor utan den nya 150gb raptorn.

Jag skulle ju hellre kopa 2, 3, 4st mindre raptors pa 36 eller 74 gig o ha dem pa raid...

Sen till alla som snackar grafik: Snubben vill ha videoredigeringsmojligheter ocksa, sa att tjafsa om att grafikkorten blir gamla osv e lite skitsamma for videoreding...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk

på tal om de dära med hårddiskar köp dig 4 st likadana raptor diskar på 15000 rpm och kör dom i kommer inte ihåg vilken raid de va men vilket fall i raid så får du vilket fall ett sjukt snabbt operativsystem mm beroände på hur du vill bygga upp de!! sedan finns de miljoner sätt att bygga ihop en bra spel dator. lycka till

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd