Permalänk
Medlem

Macbook-skandalen växer!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

OffT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
När man pratar om kvaliteten och felprocenten på en produkt ska man inte komma och dra med åsikter. Vid sådanna diskussioner är personliga åsikter totalt jävla värdelösa.

Och faktum är att apple inte haft sämre felprocent än vilken PC-tillverkare som helst.

Kvaliteten på MacBook kan inte vara den bästa. Weirdo har fått skicka in 2 datorer på reparation och själv kommer jag att skicka in min MacBook för att byta ut plast detaljer. Face it. Jag har inga siffror på felprocenten men "känslan" som du inte tycker att man ska dra upp i dessa sammanhang, säger mig att det är så här det ligger till. Det är bara att gilla läget. Apple har dessutom officiellt gått ut med att en grupp datorer med vissa serienummer kan drabbas av missfärgningar. Vilket kan stärka påståendet att felprocenten är högre.

I och för sig är det väl Asus som tillverkar MacBook om jag inte minns fel. Och bli nu inte så heta över inlägget.

OnT:
Weirdo, slut ut "PC" köpet och välj antingen en ny MacBook eller iMac. Om man lyssnar på ryktena som går så ska en uppdatering på MacBook inte ligga särskilt nära...

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Detta är min ENDA hook-up i denna tråden. Har använt både Mac OS 9.., OS X och Windows i olika former, sen när fan slickar AV-programmen i sig så mycket prestanda att det är märkbart? Spelar massor med spel på XP med både brandvägg och anti-virus igång, inte är det så allvarligt? Näe en gång för alla, släpp denna "myt".

Lycka till!

Beror ju på vilket antivirusprogram man har. Men det är sant, du kanske inte märker det om du har en dator med bra prestanda.

Permalänk

Är det inte redan Core 2 Duo i MacBook?

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basselona
Är det inte redan Core 2 Duo i MacBook?

Nej.
Core Duo.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Nej.
Core Duo.

jaha okej, någon som vet när core 2 duo kommer?
och vad är det för skillnad på den ddå, den lär ju va snabbare men då borde den väll oxå bli saftigt mycke dyrare?

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren.

Permalänk
Medlem

apple ska visa nå nytt den 12 september, men personligen tror jag inte att det är en ny macbook, möjligen en uppdaterad macbook pro. så när det kommer en ny macbook är svårt o säga, jag skulle gissa på att macbooken uppdateras strax innan jul eller precis efter jul. men det är ju en gissning.

imac har ju fått core 2 duo vilket gör den 10-30 % snabbare än sin föregångare vid samma mhz. men allt beror på vilket program man kör. spel kan säkerligen gå snabbare pga. att den nya imacen fått nytt grafikkort.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

är det värt o vänta på core 2 duo ?

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren.

Permalänk
Medlem

Köp en IBM Thinkpad med Suse Linux Enterprise Desktop 10.1 förinstallerat. Bättre kvalitet än thinkpad finns inte och Linux spöar båda mac och windows på de flesta plan.

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Köp en IBM Thinkpad med Suse Linux Enterprise Desktop 10.1 förinstallerat. Bättre kvalitet än thinkpad finns inte och Linux spöar båda mac och windows på de flesta plan.

Tycker du ja. Är nog många som inte tycker det.
Thinkpaden har möjligen högre kvalitet än medeldatorn, men pris/prestanda-förhållandet är ju inte så attraktivt direkt.
Och Linux har fortfarande en del att jobba på innan det hamnar på fler folks skrivbord, tycker jag. (Kör Ubuntu på min laptop och det funkar bra, kan jag väl tillägga. )

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi

EDIT: oza, den 12 september bjuder Apple in media till Yerba Buena Center i San Francisco för att visa upp nya produkter. Kanske är det möjligt att vi får se en MacBook med Core 2 Duo då? Det är inte särskilt troligt att vi får se en Core 2 Duo redan nu i en MacBook tror jag.

jaha nu har den 12 sep varit, visades det något nytt?

Permalänk

Nya iPod nano.
Billigare, hållbarare och jäklit snygga!

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren.

Permalänk
Medlem

ja, som sagt visades nya ipod nano, uppdaterad ipod, nytt iTunes och en prototyp på mottagare att koppla tills sin plasma/lcd tv o sända media till den från sin dator

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive