Permalänk

Apple Support

Fick precis reda på att brorsans iMac stänger av sig själv hela tiden.
Den har redan varit på service för höga fläktljud en gång.
De lustigaste är att när han ska lämna in den nu så får han svaret att han får vänta för deras servicekille ska på semster (ja, auktoriserad)...ganskaaaa dåligt för ett stort företag som Apple!?
Gör att man tappar förtroende.

Var dessutom inne förra veckan på Appelstore och frågade lite om Macbook, snubben i affären kan typ ingenting utan surfar in på apple.se å kollar för å besvara mina frågor.
När jag frågar om Windows på Mac så säger han -"vi kan liksom inte windows så vi har inte fått de å fungera riktigt"...haha..

Dessutom prata han om VISTA som att de va "PC´s" misslyckade försök att härma fantasiska OS´X...som om VISTA ens släppts än... (förutom betaversioner då).

Visa signatur

sukram

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Re: Apple Support

Citat:

Ursprungligen inskrivet av markussig
Fick precis reda på att brorsans iMac stänger av sig själv hela tiden.
Den har redan varit på service för höga fläktljud en gång.
De lustigaste är att när han ska lämna in den nu så får han svaret att han får vänta för deras servicekille ska på semster (ja, auktoriserad)...ganskaaaa dåligt för ett stort företag som Apple!?
Gör att man tappar förtroende.

Var dessutom inne förra veckan på Appelstore och frågade lite om Macbook, snubben i affären kan typ ingenting utan surfar in på apple.se å kollar för å besvara mina frågor.
När jag frågar om Windows på Mac så säger han -"vi kan liksom inte windows så vi har inte fått de å fungera riktigt"...haha..

Dessutom prata han om VISTA som att de va "PC´s" misslyckade försök att härma fantasiska OS´X...som om VISTA ens släppts än... (förutom betaversioner då).

Så vad vill du säga?

1. Att deras "servicekille" är på semester låter mest som bogus. Vilken "auktoriserad" verkstad var det på? Vilken auktoriserad verkstad som helst har fler än 1 servicedude. Det kan ju vara en tekniker på en återförsäljare som löser simpla problem och därför inte hunnit kolla igenom?

2. Applestore finns mig veterligen inte i sverige, utan bara Apple återförsäljare, dom har ingen utbildning av apple och ingen direkt länk mer dom än att de säljer apples grejer. Inte kan väl din lokala Expertbutik alla intrikata detaljer i Canons alla fotoskrivare? Så sätt inte dom som "apple support"?

3. Jasså, får inte han ha åsikter för att han sitter i butik?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

(Tråden blev flyttad från liknande ämne med självavstämgande mac)

1. Klart jag tror på dom, varför skulle jag inte göra det?
Ja, jag säger ju att dom borde ha fler än en!?
Nej, de va på deras servicecenter inget annat.
I Borås

2. Dom är väl auktoriserade? Dom jobbar enbart med apple iaf, inget annat.
Går jag in i en Canonbutik så förväntar jag mej naturligtvis att dom kan Canon!? (pun intended)

3. Jo, men man bör vara lite insatt i sitt jobb.

Visa signatur

sukram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markussig
(Tråden blev flyttad från liknande ämne med självavstämgande mac)

1. Klart jag tror på dom, varför skulle jag inte göra det?
Ja, jag säger ju att dom borde ha fler än en!?
Nej, de va på deras servicecenter inget annat.
I Borås

2. Dom är väl auktoriserade? Dom jobbar enbart med apple iaf, inget annat.
Går jag in i en Canonbutik så förväntar jag mej naturligtvis att dom kan Canon!? (pun intended)

3. Jo, men man bör vara lite insatt i sitt jobb.

1. För att en auktoriserad Verkstad knappast har 1 enda kille som är kapabel att laga datorerna.

2. Auktoriserade på Apples produkter ja, varför ska dom då kunna Windows?

3. Eh, jasså ok..och för det får han inte tycka att Vista suger?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

Faktum är att det sista jag vill se i någon butik är fanboy-beteende. Vare sig det är mot/för PC eller Mac. Med tanke på att Vista inte är släppt än så känns det inte professionellt att dissa den.

Tyvärr tycker jag man ser sådant beteende lite här och var (inte bara för olika OS). Om det handlar om att försöka sälja "sin" produkt eller om det handlar om att övertyga kunden om säljarens egna preferenser vet jag inte.

OT:
Tidigare i år hörde jag en säljare i en EB-butik försöka sälja en Xbox 360 till en kund genom att prata om hur Final Fantasy nu bara skulle komma till 360 och att Sony inte hade några exklusiva spel längre. I en GAME-butik hörde jag istället en säljare säja att en 360 skulle man inte köpa för att PS3 kommer vara 3 gånger så snabb osv. Sorgligt i båda fallen. /OT

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com