Permalänk
Medlem

Så vad för nätagg rekommenderas att minst ha för ett sådant här kort då?
Funderar på att köra SLI med ett Cooltek 600W dårå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Angående effektförbrukningen borde den ju ligga marginellt under 7900GTX.

(Klart jag vet att det Ägg jag menar stavas med Ä, men jag tyckte det blev mer stilfullt med E. Egg som i egg på kniven )

okej vad förbrukar ett 7900GTX då, tror du mitt 520w Spire nätagg (ej kvalitéts?) kommer klara att köra 2 såna i SLI.

Hehe, finspång - Lite enklare, lite roligare.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
okej vad förbrukar ett 7900GTX då, tror du mitt 520w Spire nätagg (ej kvalitéts?) kommer klara att köra 2 såna i SLI.

7900GTX förbrukar runt 85W, så två 7900GTO något klockade kommer dra runt 170-185w tillsammans. Din nätagg ska klara av att hantera dessa värde.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
7900GTX förbrukar runt 85W, så två 7900GTO något klockade kommer dra runt 170-185w tillsammans. Din nätagg ska klara av att hantera dessa värde.

Problemet är dock amperen.

http://www.sweclockers.com/test/?id=570

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig längre, fick bli en beställning från DB, dock får dom inte in det förens nästa vecka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Problemet är dock amperen.

http://www.sweclockers.com/test/?id=570

Det ska funka trots allt.
Med två 7900GTX så är minumun 500W med minst 30A på 12v linjen. Hans agg levererar 30A. Så det ska inte finnas någon problem.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

funderar på att köra mitt gto i sli kommer min prolle att flaska? amd 939 4800+?
kommer att köra i 1600x1200 512mb räcker kanske? hur stor prestanda boost blir det?

Permalänk
Medlem

Mitt kort skickat från inwarehouse nu:D Kommer till imorn!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det ska funka trots allt.
Med två 7900GTX så är minumun 500W med minst 30A på 12v linjen. Hans agg levererar 30A. Så det ska inte finnas någon problem.

Mycket mögligt

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Mycket mögligt

Det levererade 25A på 12v & 35A på 5v, blir intressant om det bara fräser till i burken eller inte.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag upprepar lite vad jag skrev innan, men är inte så haj på det här.
Så två 7900GTO i SLI, klarar inte Cooltek CT 600W av eller? ( http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=10 )
Det här med A och allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Mitt kort skickat från inwarehouse nu:D Kommer till imorn!!

De har skickat mitt också idag... men jag beställde ett DFI LANPARTY UT NF4 Ultra-D + ett FSP Epsilon 700W också!!

Blir gött att bygga dator imorgon! Längtar!

Visa signatur

[ASUS MAXIMUS VII HERO Z97] [Intel i7 4790k @ 4.8Ghz] [Corsair V PRO 2400Mhz] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming SLI] [Corsair Air 540] [Corsair H80i] [Fractal Design 1000W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapse
Ledsen om jag upprepar lite vad jag skrev innan, men är inte så haj på det här.
Så två 7900GTO i SLI, klarar inte Cooltek CT 600W av eller? ( http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=10 )
Det här med A och allt.

Hehe, skojar du eller är du allvarlig? Det går utmärkt med det agget, du har gott om kräm över sen iallafall!

Citat:

Precis som EPS12V-standarden rekommenderar används 12V3 till ATX-kontakten, medan 12V1 och 12V2 går till processorns 4+4-pins kontakt. 12V4 används till resten, inklusive PCIe-kontakter. Dock får man med en lös specialkabel som gör det möjligt att belasta 12V1 och 12V2 med en PCIe-kontakt, vilket starkt rekommenderas i SLI- och CrossFire-system.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem

*smått rensad på sista sidan*
Ställ gärna frågor om allt som har med 7900GTO att göra, även om nätagget klarar detta.

Men har ni frågor som enbart berör nättagg, så har vi en forumdel för detta:
Chassin och nätaggregat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hehe, skojar du eller är du allvarlig? Det går utmärkt med det agget, du har gott om kräm över sen iallafall!

Då jag har 0 aning om det här med A så skojade jag inte. ser ju att w räcker, men i några poster ovanför så började det snackas om annat med.. så var tvungen att kolla. heh
tack iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapse
Då jag har 0 aning om det här med A så skojade jag inte. ser ju att w räcker, men i några poster ovanför så började det snackas om annat med.. så var tvungen att kolla. heh
tack iaf

Vill bara göra dig uppmärksam om att jag uppdaterade mitt förra inlägg, läs gärna citeringen. Det bekräftar vad jag skrev. (Även detta nedan:)

Citat:

Stabiliteten på spänningen imponerar stort – nätdelen är under hög belastning bäst i test på det området! Som exempel avvek aldrig någon 12 V-linje mer än 2 % från sitt nominella värde. Det påståendet inkluderar en tuffare 600 W-belastning vi testade med totalt 39 A (468 W) på 12 V, en utmaning nätdelen klarade galant utan markant temperaturhöjning. Även effektiviteten är god.

A är förkortning för Ampere = ström (Betecknas I)
W är förkortning för Watt = effekt (Betecknas P)

(Jag pratar likström ovan, ingen mening med att gå in på växelström och effektivvärden etc )

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vill bara göra dig uppmärksam om att jag uppdaterade mitt förra inlägg, läs gärna citeringen. Det bekräftar vad jag skrev.

A är förkortning för Ampere = ström (Betecknas I)
W är förkortning för Watt = effekt (Betecknas P)

(Jag pratar likström ovan, ingen mening med att gå in på växelström och effektivvärden etc )

Ah, tack så mycket. Missade det.

Hur varmt blir ett sådant här kort då? Och när man kör två kort i SLI så lär det bli en del värme med antar jag. Är rädd för att det kommer att bli alledes för varmt.

Permalänk

sista gången jag handlar ifrån datorhandel.se !
Får vänta tills nästa batch kommer in den 16e :@
17st i centrallager MY ASS.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min från InWarehouse.

10029 i 3dMark05 och 6005 i 3dMark06 @stock med systemet i sign, är riktigt nöjd även om mitt 7800GT dög utmärkt det med.

Otroligt bra stockkylare måste jag säga, den håller kortet på låga temps och är helt knäpptyst.
Nu är det dags att överklocka lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
sista gången jag handlar ifrån datorhandel.se !
Får vänta tills nästa batch kommer in den 16e :@
17st i centrallager MY ASS.

Inwarehouse har 20> litar på dem fullständigt efter att jag la min order idag och blev skickad 1 timme senare:D

Permalänk
Medlem

Jag kände att jag fick lov att bli medlem i 7900gto klubben, efter att ha suttit på 6800le för länge. Det var dags igen att köpa ett bedrövligt billigt kort med potential =).

Det är på väg nu, får det förmodligen imorrn.
Blir ett skapligt stort steg från 6800le till ett 7900gto.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

Wohoo!
http://pici.se/pictures/QJ0l0t.jpg

Helt utan artefakter, vill pröva högre minnesklock men reglaget går inte längre ^^

Permalänk
Medlem

Damnit! Jag som hade svårt nog att välja mus och nätagg till min nya burk

Detta eller X1900XT...

Permalänk

så där, körde en runda 3dmark 06 men verkar gå dåligt, dock inga artifakter etc men något är skumt.

Ska kika efter om det är drivisarna eller ej, tog dem nyaste från Nvidia.

brb

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

A.N'doja, din score är på tok för låg. Kör drivercleaner och installera "XTreme G 91.92 driver", den fungerar strålande. (http://www.tweaksrus.com/)

Är f.ö. uppe i 680/1600 helt stabilt och artefaktfritt.

Min processor verkar strypa kortet dock eftersom att scoren inte ökar mellan 670/1400 och 680/1600.

Helnöjd med ett 7900GTX för 2095kr (får tillbaka momsen).

Postar strax 3dmark06 scores.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeenArk
A.N'doja, din score är på tok för låg. Kör drivercleaner och installera "XTreme G 91.92 driver", den fungerar strålande. (http://www.tweaksrus.com/)

Är f.ö. uppe i 680/1600 helt stabilt och artefaktfritt.
http://pici.se/thumbs/u6PE5e.jpg
Min processor verkar strypa kortet dock eftersom att scoren inte ökar mellan 670/1400 och 680/1600.

Helnöjd med ett 7900GTX för 2095kr (får tillbaka momsen).

Postar strax 3dmark06 scores.

Tjena,

Jo jag vet. Har avinstallerat, tackar

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

KeenArk
använd Rivatuner och klocka så går det högre:)

Status på mitt kort:
Framme imorn:D kan då f*n inte vänta! Hade man haft pengar hade det blivit två stycken, men men. Hoppas på 700/1800 MHz men sen är jag optimist. Hur är det med voltmoddning för dessa kort? Löda som gäller endast eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeenArk
A.N'doja, din score är på tok för låg. Kör drivercleaner och installera "XTreme G 91.92 driver", den fungerar strålande. (http://www.tweaksrus.com/)

Är f.ö. uppe i 680/1600 helt stabilt och artefaktfritt.
http://pici.se/thumbs/u6PE5e.jpg
Min processor verkar strypa kortet dock eftersom att scoren inte ökar mellan 670/1400 och 680/1600.

Kolla så att kortet verkligen kör i dom klockningarna och kika på Debug (i forceware) mellan nåt oxo så att du ser ifall kortet klockat ner sig.
För 200mhz gör ganska mkt i skillnad, i synnerhet när det gäller 3dmark05 som inte stryps mkt alls av cpu.
Iallafall på mitt GTX kort, satans skillnad på 1600mhz eller 1800mhz på minnet.

För övrigt, vad e så speciellt med drivarna?
Du kan väl inte posta 3dmarks med sånna drivers?

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Nope, funkar inte heller med dem drivisarna, samma skit.

Högerklickar jag på skrivbordet så att meny kommer upp så laggar det till varje gång. Undra vad det kan vara, tror jag ska köra en Format c:

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig lite tråkiga nyheter.... Igår efteråt att jag hade uppnått 700/1700 tillräckligt stabilt (men typ 2~3MHz mer blev mycket mer ostabilt) så märkte jag när jag startade FEAR att i menyn så hörde jag såndär hög ton från gfx kortet och den lät annorlunda beroende på vad man hade muspekaren på "New Game", "Options" osv. Detta märktes också i 3dmark mellan varven när ett nytt test laddas upp men aldrig under själva bench tiden (alltid i 2D). Så jag sänkte till stock hastigheter men ljudet kvarstod (hade inte kollat så noga före att jag inte kan säga ifall det fanns där från början). Så böt jag DVI port och installerade äldre drivrutiner och detdär irriterande ljudet försvann. Kör förtillället i 675/825 (1650) och allting har varit iaf frid och fröjd såhär långt. Tror jag inte vågar klocka upp mera dock för RivaTuners interna test passerar inte hastigheter på över ~680MHz på core och ~830MHz på minnena, kanske är skäl att följa dessa gränser ändå även om det var stabilt ända upp till 700/850.

Kan ju dock inte säga om det är klockhastigheten eller ifall den DVI porten var trasig från början eller att t.o.m drivrutinerna skulle ha orsakade det men jag är ju iofs nöjd med 675/1650MHz helt stabilt, 7900GTX+ hastigheter för ~2600kr så jag tror jag stannar där för säkerhetsskull. Helt okej score för 675/1650 dessutom:

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional