Permalänk
Inaktiv

detta verkar ju bli riktigt trevligt storcken89, spara inte om bilderna i paint, de är de som förstör bilderna så jäkla mkt... Gör det i photoshop eller liknande istället!

ska bli kul att följa!

Permalänk
Medlem

instämmer med mathias71, kyl på sidorna av hårddisken, du pratar om att fräsa på sidan av HDD men de är fömodligen onödigt, jag har inte sett någon annan göra det.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias72
Sidorna, definitivt. Där skruvarna som normalt leder bort en del värme sitter, och har de några små flänsar är det där de sitter... Tror inte det är någon tillfällighet att i princip samtliga (vatten-)kylningslösningar för HD's har blocken på sidorna.

Det sagt så tror jag att det visst skulle gå att kyla dem effektivt på översidan, skulle ju bli lite mer originellt så Enklast är nog dock sidorna. Beror ju lite på hur du tänkt at montera och så...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
instämmer med mathias71, kyl på sidorna av hårddisken, du pratar om att fräsa på sidan av HDD men de är fömodligen onödigt, jag har inte sett någon annan göra det.

Men som sagt, kanterna har ju ingen som helst anliggningsyta/anläggningsyta eller vad det heter. Men det är det som jag tycker är så konstigt att kylarna man köper är monterade där. Det kan ju inte bli så värst effektivt nära det inte ligger an ordentligt.
Jaja, jag kör då iallafall på mitt vis eftersom jag ska ha kvar diskarna i hd-racket och jag har inte tid att designa nytt:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
detta verkar ju bli riktigt trevligt storcken89, spara inte om bilderna i paint, de är de som förstör bilderna så jäkla mkt... Gör det i photoshop eller liknande istället!

ska bli kul att följa!

Jajo, får se om jag ändrar dom när jag kommer hem igen. Tack för tipset.

Tack för uppmuntran, har alltid varit så avundsjuka på andras byggloggar när folk skrivit detta:D Det kommer väl bli ganska mycket aktivitet nu i närmsta framtiden tror jag.

Visa signatur

Ska det va så ska de va ordentligt!!

Permalänk
Inaktiv

Låter trevligt med mycket aktivitet! skriv här när du har uppdaterat bara, kan bli svårt att holla koll hur det går med bygget annars!

Permalänk

Ok, ska tänka på det:D

Visa signatur

Ska det va så ska de va ordentligt!!

Permalänk
Medlem

www.getpaint.net = gratis och vettigt ritprogram.. nått mitt imellan paint och photoshop

Visa signatur
Permalänk

Hittade en som byggt ett block för kylning av diskar "ovanifrån". Ett block kyler 2 diskar.

http://www.zfz.com/projects.asp?request=liquidbarracudaiv&page=1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias72
Hittade en som byggt ett block för kylning av diskar "ovanifrån". Ett block kyler 2 diskar.

http://www.zfz.com/projects.asp?request=liquidbarracudaiv&page=1

Jo. jag har sett den nissen. Han verkar då inte ha ont om tid till å putsa:P
Det var väl nåt sånt som var meningen från början, men jag kommer att ha en till varje istället. Vi får se hur det funkar, hoppas på det bästa. Men det är ju lite trångt att få in två block tillsammans med slangar i HDD-racket. Meningen är att en disk ska sitta upp och ner, och nu när jag gjort om det så nipllarna sitter på diagonalen ska det nog funka.

Tack ändå för länken:D

Visa signatur

Ska det va så ska de va ordentligt!!

Permalänk
Medlem

inte mycket inte

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
inte mycket inte

???:P

Visa signatur

Ska det va så ska de va ordentligt!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storcken89
Jo. jag har sett den nissen. Han verkar då inte ha ont om tid till å putsa:P

hade inte tid me quote ber om ursäkt

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |