Vansinnig på tempen! (+50c idle e6400)

Permalänk

Jag passar på att låna tråden... Min nya E6600 ligger oklockad på 54/55 grader i Core Temp och 53/55 i TAT.

Förvisso använder jag originalfläkten, men det känns som det är för hög temp. Är det bara att köpa en ny cpu-fläkt, eller ska jag ta loss kylaren och montera om igen (gör om, gör rätt)? Eller är det så enkelt att det bara är att acceptera den här temperaturen och inte kunna överklocka något alls...?

(OBS, temp är idletemp)

Permalänk
Medlem

har du ordentlig geomströmmning i lådan? jag kör själv med 5 diskar i min låda och innan så körde jag min amd 1800+ underklockad till 1ghz för att de skulle funka... sen så kom jag på att chasifläktarna inte var inkopplade.. kopplade in och vips så dök tempen 40 grader i lådan.. jag har seriöst ett brännmärke på min vänstra tumme efter att ha rört en av mina diskar då de snurrat i några veckor..

vidare rekommenderar jag en ninja med Artic silver 5 pasta

Permalänk

Jag har en 12cm bak i lådan som blåser ut, men det kanske är för lite. Har för övrigt beställt en Tuniq Tower samt ytterligare en 12cm som ska monteras framför diskarna. En liten tub med AS5 slank med också.. vi får se om det gör någon skillnad.