Permalänk
Medlem

Svart skärm

Hej jag bara undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med miit ganska allvarliga problem?
det är nu så att jag i dag installerade ny vatten kylning ( Zalman Resevator 1),
ett par nya minnen (TwinMods DDR 3200)
och ett nytt nätaggregat ( Hiper Type-R 580W)
på mitt moderkort Sapphire Pure Crossfire II, Socket-775, ATI RD400+SB450, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex16
men när jag nu skulle starta systemet så gick alla fläkatar igång, hårddiskarna började att snurra, och alla lampor lös men skärmen förblev svart. och det kom inte något pip ifrån datorn som det brukar göra efter en stund uttan det bara förblir svartskärm har ett.
Är väldigt tacksam för alla svar

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Avstängd

Kolla så din vattenkylnng funkar och inte läker.
Kolla så du satt i grafikortet korekt.
Pröva byta tillbacks till det gammla grafikortet.

Permalänk
Medlem

Jag har inte bytt grafikkort och jag har låtit vattenkylningen gå i 12 h snart utan några läckor, det kan inte vara att jag behöver nollställa bios?? och om man ska nollställa bios med hjälp av att skiffta en lite plast bit på moderkortet ska då datorn vara igång när man gör det??

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att ditt nätaggregat inte pallar? Du har trots allt stoppat i en hel del, testa koppla ur lite grejer och se om den bootar normalt då. Isåfall är det antingen fel på en av delarna du kopplade ur, eller helt enkelt att som jag sa; nätagget pallar inte alla delar.

Eller jag kanske har fel?

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar men jag har löst det nu ^^det var mina nya minnen som det problemet så jag tog bort dem och vipps allt funkade

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |