Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windowsinstallationsprogram segt + crash

Permalänk
Medlem

Windowsinstallationsprogram segt + crash

tjena!

Jag har under en tid lidit av "bluescreens" där både Machine_check_exception uppstår och även IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Machine check exception verkar ha ordnat sig men IRQL är kvar. och när jag till slut tröttnade så tänkte jag att de kanske va ngt fel på installationen av windows? så ja formaterade och skulle installera windows igen. Det som då händer är att när jag kommer in i DOS programmet för windowsinstallationen så står det "Vänta..." längst ner till vänster i kanske 3-4 minuter. SEN får ja välja va jag vill göra. jag väljer att formatera och installera windows. När den formaterat klart och jag gjort ny partition etc. så börjar den kopiera över filer till hårddisken för att installera windows. Detta går otroligt segt helt plötsligt och vissa filer (nästan alltid olika) vill inte bli kopierade. men när jag trycker Enter för att försöka igen så går det. Däremot sen när jag kommer in i installationsprogrammet för windows efter reboot så går det liiika super segt innan något händer. och sen efter en mycket lång installationsprocess så krashar datorn och det står "ALLVARLIGT SYSTEMFEL" i en bluescreen.

Har någon någon aning vad som kan ha hänt? och hur jag kan åtgärda detta.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Låter som ett HW fel. Det kan ha många orsaker, men börja med att kolla minnet. Kör MEMTEST. Eller ta ur en sticka i taget (om du har två)

Visa signatur

Gudrun1