få south park att fungera på xp

Permalänk
Medlem

få south park att fungera på xp

det är så har att jag kände lusten att spela det gamla spelet "south park" igen efter flera år av uppehåll. men till min fasa märker jag att när jag har installerat det och ska spela det så kommer det upp en ruta där det står "detta är inte en filtig win-32 fil", ni vet säkert vad jag menar. hursomhelst jag vet att filerna inte är korrupta men det enda operativsystemet jag har fått spelet att gungera på är win 98 eller tidigare=/ finns det nån patch eller fil man kan tanka så det löser detta problem. jag har försökt med kompatibilitetsläge men det lyckades inte. jag var inne på acclaims hemsida och kollade runt för o se om jag kunde hitta en patch eller nått liknande men på deras hemsida nämdes inte en south park, det verkar nästan som dom skäms för att dom har gjort spelet. spelet gjordes 1998 eller 1999.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Kanske går att installera i windows safe mode?

Permalänk
Medlem

hur installerar man i windows safe mode då?

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg vilken knapp men när den laddar bios så kan du trycka på en knapp. Du får testa dig fram med f (f1, f2, f3 etc) knapparna

Permalänk
Medlem

F8 trycker du på när den bootar så kommer en meny fram där du kan välja att starta i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

högerklicka på startfilen och välj egenskaper sedan Kompatibilitet och bockar i kompatibilitets läge och välj windows 98. Fungerar inte det bocka även av inaktivera visuella teman/ avancerade texttjänster, bröva dig fram om de inte fungerar med enbart ibockningen med windows 98
Man kan inte installera program i felsäkert läge heller om jag inte minns fel

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

cd rom drivrutinen brukar väll inte hänga med i felsäkert, eller så är det 98 jag tänker på?
det klassiska spelet kanske man skulle försöka få igång igen, ska bara hitta och damma av det först, blir en härlig nostalgi tripp!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.