Varför har det börjat tas bort trådar istället för att låsa dem?

Permalänk
Medlem

Varför har det börjat tas bort trådar istället för att låsa dem?

Under de åren jag har varit medlem här har det alltid varit min uppfattning att det brukar vara något av en policy att låsa olämpliga trådar, och eventuellt redigera i inlägg för att ta bort länkar osv. Det är bara under de senaste månaderna som jag har sett trådar helt sonika tas bort. Är det någon slags policyändring som har skett på sistonde?

I vilket fall måste jag ju påstå att jag inte riktigt gillar det. Det förstör kontinuiteten i forumet på ett sätt som låsningar inte gör.

[i]Inlägg redigerat av GAPa. Kommentarer om enskilt fall raderade, se § 11 i reglerna. Du kommer att få ett svar som behandlar det enskilda fallet via pm/e-post.[/i]

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Vila i frid

Tidigare har ju trådar låsts och levt kvar som sökbara, förstår inte varför de helt plötsligt har börjat radera trådar.

[i]Inlägg redigerat av GAPa. Kommentarer om enskilt fall raderade, se § 11 i reglerna. Du kommer att få ett svar som behandlar det enskilda fallet via pm/e-post.[/i]

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig helt och hållet. Dock är det irriterande med låsta trådar överallt. Det är smart att ha ett papperskorgsforum som några andra forum har. Dit flyttas alla låsta trådar. De ligger kvar och går att läsa men ingen kan skriva.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Det förvånar mig inte att de tagit bot den swecs ledning har aldrig varit mycket för kontroversiella diskussioner . Det verkar nästan gå helt på Bodströms it-politiska linje :(;)

[i]Inlägg redigerat av GAPa. Kommentarer om enskilt fall raderade, se § 11 i reglerna. Du kommer att få ett svar som behandlar det enskilda fallet via pm/e-post.[/i]

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Det görs hela tiden avvägningar mellan låsning och borttagning av tråd. Jag kan mycket väl förstå att det kan skapa en viss oordning om alltför många trådar tas bort, men samtidigt kan det ibland hända att borttagning är det enda rimliga alternativet, då en tråd präglats så pass mycket av någon form av regelbrott att den omöjligen skulle kunna komma på fötter igen.

Före varje borttagning av trådar kan ni lita på att vi tänker oss mycket noga för, och väger för- och nackdelar mot varandra. Detta resulterar i att låsning när allt kommer omkring blir det absolut vanligaste alternativet.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson