Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Asus A8N-SLI Deluxe S939

funderar på att byta ut min nuvarande moderkort som är ett ABIT KN8 Ultra till ett "Asus A8N-SLI Deluxe S939" då jag kan köpa det för en billig penning av en bekant.
Men då undrar jag om det är en smart ide och om jag kommer märka skillnad i prestanda samt om ökat överklockningsmöjligheter?

Permalänk
Medlem

Om du inte har två stycken nvidia grafikkort som du kan köra i SLI kommer du inte få högre prestanda på att byta moderkort. Vad gäller överklockning så får du testa dig fram. Alla kort klockar olika.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk

fel socket am3 processorerna kommer ju inte att passa om du skulle vilja ha en sådan billigt blir dyrt är dock ett bra kort i dagsläget vad för prestanda menar du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a det e jag
fel socket am3 processorerna kommer ju inte att passa om du skulle vilja ha en sådan billigt blir dyrt är dock ett bra kort i dagsläget vad för prestanda menar du

Socket AM3?!? Det är socket 939 moderkort det diskuteras här.

ps: Använd punkt för att dela upp orden i meningar, blir lite mer lättläst.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a det e jag
fel socket am3 processorerna kommer ju inte att passa om du skulle vilja ha en sådan billigt blir dyrt är dock ett bra kort i dagsläget vad för prestanda menar du

hahaha. Jag fattar inte ett skit, men kul lät det.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Haha..sant, inte en mening rätt i det där.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Haha..sant, inte en mening rätt i det där.

Ne han gjorde ju allt till en enda mening och den blev fel, starkt jobbat

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W