Nätaggregat på 2000 watt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Å vad var det jag beräknade? Förluster? Effeckt in ger effeckt ut + förlsuter. Så ger det 2Kw ut och avger 500W i förluster drar det 2500Kw.
Så vad är ditt problem?

Så läs en gång till tack. har läst el i 4 år bland annat så inte korkad. Sitter en 120 eller 140mm fläkt i det agget å det går fan itne å kyla bort 500W eller mer med den med konventionel luftkylning om det nu itne är en delta eller nåt då KANSKE det skulle gå. Gå en energi linje i 4 år så har någorlunda hum om effekter.

Btw så var det jag som tipsade sweclockers om nyheten.

Dom själva säger ju att en dator inte kommer nära 2kW och att det inte är tanken, med anndra ord är det satans troligt att agget är överspecat. Står det 2000W ska det klarar 2000W 24/7 annars är det bullshit.

I second that. (Förluster aka värmestrålning i det här fallet.)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Snacka om global uppvärmning...

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | XFX 8800GTX 768MB | Core 2 Duo 4MB 2.66GHZ | 2GB OCZ Titanium | 2* Raptor X 150GB @ Raid 0 | X-Fi Extreme Gamer 64Mb | Coolmaster Aquagate 120MM | Dell Ultrasharp 24" widescreen LCD | G15 | Habu |

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag köper den Jag nöjer mig med mitt 480W. Tänker inte byta på ett lååååångt tag. Nvidia och Ati får ta och fixa så deras grafikkort inte slukar så mycket ström, om det fortsätter i den här takten kommer vi få behöva ett sånt här agg för att driva ett grafikkort. AMD och Intel däremot, de har lyckats sänka det rejält

Permalänk
Medlem

Sideffekten av Watthysterin som lyder för tillfället.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk

Hahaha ja jävlar vilken pjäs

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Det är så deprimerande o se att utvecklingen går åt helt fel j*vla håll... Få NER effekten/värmen istället!!!!! När ska folk fatta..

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Sjukt...

Word...

Permalänk

kanske kan vara något för mitt bygge
då kan jag smäcka en låda fylld med hdds och ändå klara att driva 1-2 andra datorer

nej men vem fan vill ha den bjässen i datorn ett normalt chassi har inte ens plats för en sådan där ju.. blir till och modda om hela lådan isf...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

But there's the always-inevitable questions of 'Do I have enough power?' or 'Does my power supply have enough juice

underbart, jänkarbiltillverkares filosofi har nu övertagits av nätaggstillverkarna, känns ju bra i dessa tider.

Al Gore vrider sig nog i sin kista nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Å vad var det jag beräknade? Förluster? Effeckt in ger effeckt ut + förlsuter. Så ger det 2Kw ut och avger 500W i förluster drar det 2500W.
Så vad är ditt problem?

Så läs en gång till tack. har läst el i 4 år bland annat så inte korkad. Sitter en 120 eller 140mm fläkt i det agget å det går fan itne å kyla bort 500W eller mer med den med konventionel luftkylning om det nu itne är en delta eller nåt då KANSKE det skulle gå. Gå en energi linje i 4 år så har någorlunda hum om effekter.

Btw så var det jag som tipsade sweclockers om nyheten.

Hehe, lugn och fin nu. Ta en pepparkaka till så blir du glad.

Vad jag menade var ett komplement till ditt inlägg (att ett 2kW nätagg med 80% verkansgrad och 100% belastning i själva verket kommer att dra ~2.5kW).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Haha, tillverkaren säger själv att produkten är onödig. Det lär inte hindra mindre begåvade personer från att köpa det för att få bättre prestanda

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

säger som många tex "vad e det för fel å rusta för frammtiden " när den kommer så e det nog nya kontackter som gäller men den kan ju vara bra å ha om det blir ricktigt kallt någongong eller bilen vägrar å starta nog för att jag e pryl bög å hadde gärna haft ett i min burk när dom e släppta men 4100 + moms e lite saftigt för mig ....

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

coolt Ge mig!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Överdrivet 3.11 Men vill man koppla in ett kylskåp och dessutom ha bilvärmare från samma källa så kan det vara ett alternativ

Permalänk
Medlem

150A, det borde man väll kunna svetsa med?

Visa signatur

Mmmm så!

Permalänk
Medlem

Bah 2000 watt. Det räcker ju inte. Jag vill ha ett nätaggregat på minst 12 000 watt. Sälj mig ett ställverk.

Permalänk
Avstängd

Visst är det löjligt, de verkar de flesta hålla med om. Även så jag.

Problemet, om det öht finns något, är att nätagg regulerar dåligt och klarar inte helt rak ström vid rätt spänning för olika laster. Detta är ingalunda något som löses med ett 2000-wattsagg. Lika lite löser man det med ett 2 MW-agg. Det är inte där problemet ligger. Rippel i mV och Hz per uttagen effekt är mer relevant, eller rättare sagt det enda som är relevant. Allt annat är i sak meninglösa siffror. Den som väljer ett nätagg för ett datorsystem som tangerar 2 kW i förbrukning torde vara en helidiot. Ingen redundans och därtill ett felknullat datorsystem. Den, av mina alla, dator som drar mest på sekundärsidan tangerar 120 watt. Men så värdesätter jag ju mina komponenter, fånar mig inte med spel, utan sätter prestandan där den behövs. En jäkla massa hårddiskar har jag också. (För övrigt torde hårddisken vara den komponent som folk mest graverande överskattar förbrukningen på - ofta hör man nonsens som att man ska ha ett kraftigt nätagg just för att ha många diskar. Och "många" i detta fall är sällan mer en fyra. Duh!)

pa1983: Efter fyra år på en "energi linje" bör man kunna stava till energilinje och veta att "effeckt" stavas effekt...

MrFiB: Jupps, det borde man. Man jag skulle ju föredra en riktig svetstransformator då, ett switchagg med en massa finlir inte torde palla med plötsliga, våldsamma, strömuttag...

Varför inte göra tvärt om, använda ett svetsagg som datornätagg? Då kan man få ampere, minsann. Att spänningen inte är stabil märks väl ej...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Det där med att mata 150 Ampere på 1 12V ledning är inte de mkt?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Musikälskare

haha lite overkill

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

TACK MBY! men du verkar lite seg efter julen. förätit dig på skinka? hade hoppas på ett A4 med fördjupning...minst! intressant läsning iaf, som vanligt!

jammen säger jag bara om T!

kan va bra å ha? nä, när det där kommer i praktisk användning är domedagen nära, det säger jag bara. *talar i tungor*

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Ehm. Kinc kyler sin dunderöverklockade processor som kanske drar 250-300W med kväve, och detta nätagg ska kyla 500W med konventionella pissdåliga flänsar och en 120mm fläkt? Folk kunde ju knappt kyla sina Netburst-processorer med 120mm-fläktar!

Jag utmanar folket här att konstruera ett ATX-system (OBS ATX) som drar så mycket ström. Jag kan inte komma på ett system som ryms i något av de chassin som säljs på marknaden idag som drar så pass mycket ström, ens med överklockning.

Sätter du in 3st 8800GTX, dubbla Core 2 Quad och fyller upp med 12st SCSI-diskar så kommer du ändå inte i närheten. För att inte tala om hur du skulle kyla ett sådant system..

Men det är spännande att de förösker få folk att tro att de behöver något liknande. Nån rik och dum person är nog sugen på några centimeter längre ePenis.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

bra för den som behöver det... tänk tex. servrar, 2-4 quad core processorer, flera grafik kort..
men.. då går det ju att köpa 2-3 redundant psus eller??

skulle nog hellre ha 2x 600 seasonic än EN sådan..

men det är ju annars trevligt att det går framåt, hur bra det är, är en annan fråga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
men det är ju annars trevligt att det går framåt, hur bra det är, är en annan fråga

Jag tycker det är ett stort steg bakåt. Konsten att tillverka nätaggregat som kan ge flera KW är inte speciell svår, felet med den här produkten är att den drar upp nätagg hysterin ytterligare och tillverkarna blir inte lika intresserade av att tillverka strömsnåla och kalla komponenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
bra för den som behöver det... tänk tex. servrar, 2-4 quad core processorer, flera grafik kort..
men.. då går det ju att köpa 2-3 redundant psus eller??

skulle nog hellre ha 2x 600 seasonic än EN sådan..

men det är ju annars trevligt att det går framåt, hur bra det är, är en annan fråga

vad hundan ska man med en massa grafikkort till i en server?

men hursomhelst finns det som du säger mycket bättre lösningar än denna PSU för det bruket.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

pa1983: Efter fyra år på en "energi linje" bör man kunna stava till energilinje och veta att "effeckt" stavas effekt...

Hey han har dyslexi, vilket borde vara allmänbildning vid det här laget

Permalänk
Medlem

Ultra Loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool

Permalänk
Medlem

Saftig elräkning man lär få!

Tänkte skriva något om att det kanske vore ett shysst agg om man kör med peltierkylning fast det känns lite fel. Peltiers brukar juh gilla mer än 12volt och så kan man slänga ihop billigare grejjor om man bara tänkte köra peltiers, dom kräver juh inte så exakt spänning.

Vore kul å se om det kommer upp några projectloggar med detta agg, känns som om det inte kommer ha någon direkt marknad faktist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
Jag ska nog köpa en och ha den som motor i min bil, eller moppen. Eller just ja sladden humm..

du får åka runt i små cirklar.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Perfekt om man var multimiljonär och ville bygga den värsta datorn.