Nätaggregat på 2000 watt

Permalänk
Melding Plague

Nätaggregat på 2000 watt

Den USA-baserade tillverkaren Ultra har i dagarna presenterat ett nätaggregat som slår alla tidigare rekord. Modellen heter X3 och erbjuder en maximal effekt på inte mindre än 2000 watt!

Läs nyheten: Nätaggregat på 2000 watt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jaha, och vad ska man använda den till ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Vad menasr du?

Dörrstopp såklart!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Avstängd

vill man använda
6 stycken 8800 GTX, 4 Q6700 och ha 1000000 terabytes HD kan faktist denna vara bra.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Då har SweC äntligen fått sig ett standardiserat svar på vilket nätagg folk ska köpa så att dom verkligen är säkra på att ha tillräckligt med kräm

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk

Vad man ska ha den till? ja till att börja med så ahr både ati i nvidia lösningar för upp till fyra grafikkort, det drar det, sen en processor med 4 kärnor som oxå verkar bli nästa standard och sen en rejäl kylning till det. Sånt drar ström och vad är det för fel emd att rusta inför frammtiden?

Permalänk

Looooooooooooooooooooooooooooooool!

Permalänk

Hoho. O vilken sate ska använda det här? . Rusta för framtiden, ja men visst. Vid det laget så kommer det ha kommit 13 nya standarder och det här nätagget kommer inte vara något annat än skit.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag behöver ju ett nytt nätagg

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Avstängd

det agget kan ha stabilitet o är starkt o priset är inte så högt för o va 2kw heller

har man en fas med en 6A skring på kan man bara andvända agget till hälften ändå om man ska ha skärm o sånt inkopplat

det kan va ganska tyst agg också men ganska stort såg det ut o va.

Permalänk
Medlem

Pris: 8.2 milioner kronor?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Den var inte liten den. Iofs långt över mina behov.

Permalänk
Medlem

"Priset på nätaggregatet ligger på cirka 4 100 exklusive moms" så inga 8.2mille.

Kan juh vara bra om man har tänkt pimpa chassiet med Bilslutsteg, högnivåutg osv, kan man säkra av steget på 80A lr dylikt

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk

Kom till pappa!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Mitt 230W nätagg duger än

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Tja ,R600 har ju stöd för 6 stycken GPUer så ... för extrema workstations där grafikkortspreestanda betyder allt så kan detta nätagg faktiskt komma till bra användning!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Vem blir först med 50mm2 i datorn?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
vill man använda
6 stycken 8800 GTX, 4 Q6700 och ha 1000000 terabytes HD kan faktist denna vara bra.

Försök att hitta sånt moderkort som klarar 6 8800 GTX. Sen drar väl inte hårddisken mer bara för att den är större? skulle vara taskigt att få en hårddisk krasch på en sån hårddisk

Det gäller visst att välja rätt chassi om man ska stoppa i ett så långt nätaggregat i en låda verkar det som, annars tar den väl i dvd-brännaren

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Menar inte att hd skulle rymma 100000 terrabyte, snarera att man skulle ha såmånga att det skulle rymma 100000 terrabyte.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

Precis vad jag har saknat i alla dessa år...

Permalänk
Medlem

2000W betydre med 80% verknigsgrad (maximala med mosfet swhitchat nätag) så ger det 500W i förluster som sak bort från agget med hjlp av en 120mm fläkt harm ycket svårt å tro agget kan ge nära 2000W konstant sedan att det udner krotare peridoer kan ge det är mycket möjligt men det lär ju börja brinna i knutarna om man kontinuerligt drar ur säg 1000-1500W ur det. menar svårt nog å kyla bort 130-200W med fet koppar kylare med heatpips och 120mm fläkt. Försöka kyla bort 500, kanske tom 1000W i förluster beroende på verknigsgrad är ju löjligt sjukt svårt med en 120mm fläkt. Ett mosfetshitcaht nätag har i optimal afall 80% verknigsgrad men det kan sjunka te 70% eller tom ner mot 60-67%. Blir feta förlsuter det.

Men do nahr gjort nåt jag gillar med agget. Gjort det störe villket betyder mer plats för komponenter villket i sin turbetyder att man itne behöver kompromisa på samma vis. Många agg går för varmt för man presar komponetnera för hårt. packar dom samman, krymper dom osv. Ett nätag somger 600W eller mer i den storleken bara föratt få plats med ordentliga kondingar, flänsar till ordentliga mosfets osv bara det hade get ett betydligt stabilare agg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Vem blir först med 50mm2 i datorn?

HAHAHAH ::D

Varför nöja sig där när det finns värre? Folk snattar ju kablar som aldrig förr från transformatorstationer, så snart ser vi nog nån ghettomod med enorma trafokablar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag ska nog köpa en och ha den som motor i min bil, eller moppen. Eller just ja sladden humm..

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Tack, men nej tack.

Permalänk

"Köp penisförlängare 5000!"

Permalänk
Medlem

Ganska intressant att Intel och AMD försöker att sänka tdp-värdet på sina produkter hela tiden medans resten av marknaden försöker att få våra elräkningar att stiga.

Skulle vara kul att se en jämförelse i hur mycket ström en gammal 300Mhz med 5.25" hd, 21" CRT drar jämfört med en core 2 duo, 2 SLI grafikkort, en 500GB hd samt en 21" TFT.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Avstängd

Undrar om detta är SLI-ready Helt absurt egentligen med så många watt, fast de ser ut som att den inte hör hemma i en hemma PC iofs

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Icke-redundant 2kW nätagg. Sitter jag med en (!) burk som kräver 2kW kräm, så är nog det här agget ett utav de sista jag kommer köpa. Det är många ägg i en korg när det brinner upp.

Pa1983: Agget kan väl mata ut 2kW DC, enligt specen på sidan iallafall. Det betyder ju att agget behöver en hel del mer kräm än 2kW.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
"Köp penisförlängare 5000!"

Om man är bög ja, tror int tjejer tänder på flashiga nätagg.
Nä men jag tycker att det är bra att det kommer ett nätagg för riktigt extrema system.

Moderkorten och allt annat som behövs för agget kommer nog senare, man måste ju börja någonstans?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Icke-redundant 2kW nätagg. Sitter jag med en (!) burk som kräver 2kW kräm, så är nog det här agget ett utav de sista jag kommer köpa. Det är många ägg i en korg när det brinner upp.

Pa1983: Agget kan väl mata ut 2kW DC, enligt specen på sidan iallafall. Det betyder ju att agget behöver en hel del mer kräm än 2kW.

Å vad var det jag beräknade? Förluster? Effeckt in ger effeckt ut + förlsuter. Så ger det 2Kw ut och avger 500W i förluster drar det 2500W.
Så vad är ditt problem?

Så läs en gång till tack. har läst el i 4 år bland annat så inte korkad. Sitter en 120 eller 140mm fläkt i det agget å det går fan itne å kyla bort 500W eller mer med den med konventionel luftkylning om det nu itne är en delta eller nåt då KANSKE det skulle gå. Gå en energi linje i 4 år så har någorlunda hum om effekter.

Btw så var det jag som tipsade sweclockers om nyheten.

Dom själva säger ju att en dator inte kommer nära 2kW och att det inte är tanken, med anndra ord är det satans troligt att agget är överspecat. Står det 2000W ska det klarar 2000W 24/7 annars är det bullshit.