iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vart beställer ni era bumpers?
får Iphone 4 om några veckor, tänkte kika runt vad det finns för något

Apples egna beställs via Apple Store, dock är som slut nu verkar det som. Sen antar jag att du har kollat in Apples Case Program? Där får du välja ett fritt skal, fanns en del vettiga faktiskt

Apple - iPhone 4 - Fodralprogram

Jag beställde två bumpers på Tradera (á 29:-) men dom var rätt värdelösa

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Apples egna beställs via Apple Store, dock är som slut nu verkar det som. Sen antar jag att du har kollat in Apples Case Program? Där får du välja ett fritt skal, fanns en del vettiga faktiskt

Apple - iPhone 4 - Fodralprogram

Jag beställde två bumpers på Tradera (á 29:-) men dom var rätt värdelösa

okej, ska kika sen när jag fått hem den
på tal om det, någon som beställt Iphone 4 via Telia och fått den?
Hur lång tid tog det för er?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon som lyckats låsa upp iPhone 4 med denna metoden?Breaking News: iPhone Dev Team Releases Ultrasn0w 1.0-1 To Unlock iPhone 4 [Updated] - iPhone Hacks
Skulle vara bra att veta, kanske kan fixa en men måste låsa upp den isåfall.

Permalänk
Skrivet av bobbanswe:

Köpte precis en iPhone 3g som uppdaterades till iOS4 i Augusti 2009 som är låst till Telia.
Finns det något sätt för mig att låsa upp den så jag kan använda den till Tele 2 utan att behöva betala 300 pix för att få den upplåst i affär?

Tack på förhand

Jailbreak och sen nåt program som låser upp, vill jag minnas. Men någon annan vet nog mer exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

hmm ok.

blir era lurar Varma då ni spelar? - det blir nämligen min, inte jätte varm, men man märker definitivt att den blir varmare efter en stund.

Den blir varm när man spelar.
Jag skulle nog bli mer fundersam om den inte blev varm när jag spelade på den.
Processorn och andra kretsar i den arbetar för fullt när man kör sådana program i den.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Finns det några bra rpg's till Iphone?
Vet att Final Fantasy I och II finns samt att Final Fantasy Tactics och Secret of Mana kommer till den snart.

Men finns det några fler och det finns väl inga X-com/Ufo spel?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Tänkte bara dela med mig av min frustration. Beställde en 16 gb av 4an kl 00.01 i fredags via tres kundservice som var nattöppen. Allt bra, allt gott, telefonen skulle levereras måndag senast tisdag. Tisdag och ingen avi i lådan så jag ringer för att kolla med deras kundservice. Där kan man inte svara på frågan för att "beställningsservrarna ligger nere". Fortsätter senare att ringa men kommer aldrig fram trots upprepade försök. Ringer idag onsdag för att kolla och får prata med en trevlig handläggare som otrevligt nog för mig meddelar att det inte ligger någon beställning på mig i deras servrar. Han ser dock att jag ringt 00.01 till dem och säger att han ska kolla upp det och sedan återkomma till mig under dagen. Nu på kvällen utan svar från honom så ringer jag igen och får prata med en annan handläggare som meddelar att den andra killen gått för dagen men kollar igenom mitt ärende han med. Han uppger namnet på säljaren jag hade pratat med natten jag beställde den och att han ska maila killen så att han och jag "kan klara upp det tillsammans".

Suck, har vart tre trogen de sista 5-6 åren och hört kritik mot deras kundservice men inte förrän nu fått uppleva den. Får väl ställa mig sist i väntekön och vänta en 4-5 veckor till innan man får ny lur. Surt då jag redan sålt min förra så nu får jag låna nån lur av nån tills vidare.

Bara mina 5 cent.

Permalänk

Servrarna kanske totalhavererade när alla skulle surfa in samtidigt och beställa. Men eftersom du snackade med en säljare så finns det väl ett inspelat avtal osv, så du kanske får gå före i kön och slippa vänta.

Permalänk

Jag beställde min iPod från Telia på deras hemsida natten till fredag och har ännu inte hört ett dugg ifrån dom förutom orderbekräftelsen.. Min kompis som var inne i Telia-butiken på fredagen fick papper i posten i förrgår som han skulle fylla i och skicka tillbaka.
Har någon hört något ifrån Telia sen dom beställde på deras hemsida natten till fredag? :S

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

Beställde ifrån Telia i fredags eftermiddag, har fått papper på posten om att jag vill flytta mitt nummer till dem och en orderbekräftelse, thats it. Borde få mitt brev idag eller imorgon. Se ifall jag får något mer efter det

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Finns det några bra rpg's till Iphone?
Vet att Final Fantasy I och II finns samt att Final Fantasy Tactics och Secret of Mana kommer till den snart.

Men finns det några fler och det finns väl inga X-com/Ufo spel?

Zenonia

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Jailbreak och sen nåt program som låser upp, vill jag minnas. Men någon annan vet nog mer exakt.

Okej, någon annan som vet mer exakt hur man låser upp en iPhone 3g med 4.0.1?

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta har kommit upp än, men när tror ni en uppdaterad iphone med micro usb kommer med tanke på att alla telefoner ska ha det från och med januari nästa år? Är sugen på en iphone och även om det har en liten effekt med ett gemensamt laddsätt så e det smidigt.

Permalänk
Skrivet av TurboLasse:

Någon som lyckats låsa upp iPhone 4 med denna metoden?Breaking News: iPhone Dev Team Releases Ultrasn0w 1.0-1 To Unlock iPhone 4 [Updated] - iPhone Hacks
Skulle vara bra att veta, kanske kan fixa en men måste låsa upp den isåfall.

Hmm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboLasse:

Läst att folk använt det programmet för att låsa upp telefonen, så det borde ju funka?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som upplever de omtalade gula fläckarna på skärmen?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vet inte om detta har kommit upp än, men när tror ni en uppdaterad iphone med micro usb kommer med tanke på att alla telefoner ska ha det från och med januari nästa år? Är sugen på en iphone och även om det har en liten effekt med ett gemensamt laddsätt så e det smidigt.

Smart av steve job att dröja med saker som kunde varit med i tidigare modeller för man ska köpa iphöne nästa år och nästa

Permalänk
Medlem

Jag har lagt en beställning på en iphone 4 32 gb nu. Hoppas den är något att ha.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk

Är det bara jag som skrattar så jävla hårt åt apple pga deras text på den här sidan?
Apple - Antenna Design and Test Labs

"To make sure our antennas work as well as they possibly can, Apple has invested more than $100 million building its advanced labs. Our engineers have logged thousands of hours designing and testing iPhone 4 in these state-of-the-art facilities."
Ändå failar deras antenn, snacka om att kasta $100 miljoner åt helvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Är det bara jag som skrattar så jävla hårt åt apple pga deras text på den här sidan?
Apple - Antenna Design and Test Labs

"To make sure our antennas work as well as they possibly can, Apple has invested more than $100 million building its advanced labs. Our engineers have logged thousands of hours designing and testing iPhone 4 in these state-of-the-art facilities."
Ändå failar deras antenn, snacka om att kasta $100 miljoner åt helvete

Testade en iPhone 4 igår kväll. Hur jag än försökte kunde jag inte ens få ner en stapel. Detta var med 3 utanför Södertälje. Skärmen var det bästa jag någonsin sett och responsen var grym, blir en sådan för mej förmodligen!

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Är det bara jag som skrattar så jävla hårt åt apple pga deras text på den här sidan?
Apple - Antenna Design and Test Labs

"To make sure our antennas work as well as they possibly can, Apple has invested more than $100 million building its advanced labs. Our engineers have logged thousands of hours designing and testing iPhone 4 in these state-of-the-art facilities."
Ändå failar deras antenn, snacka om att kasta $100 miljoner åt helvete

failar?, hur menar du då?. Finns det något problem med antennen på iphone 4 eller?.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Är det bara jag som skrattar så jävla hårt åt apple pga deras text på den här sidan?
Apple - Antenna Design and Test Labs

"To make sure our antennas work as well as they possibly can, Apple has invested more than $100 million building its advanced labs. Our engineers have logged thousands of hours designing and testing iPhone 4 in these state-of-the-art facilities."
Ändå failar deras antenn, snacka om att kasta $100 miljoner åt helvete

Du vet inte vad du pratar om...
Antennproblem på iPhone 4 existerar inte, det är bara överdrivet!

Permalänk
Medlem

Kan man gå in på Telia och köpa den utan något som helst abonnemang? Eller någon av dom andra butikerna som säljer den?
Inte direkt hittat nån info om det på deras sidor. Den får gärna vara låst emot telia, men av dom andra får den vara upplåst då för ja måste ha kvar mitt telia abonnemang.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Kan man gå in på Telia och köpa den utan något som helst abonnemang? Eller någon av dom andra butikerna som säljer den?
Inte direkt hittat nån info om det på deras sidor. Den får gärna vara låst emot telia, men av dom andra får den vara upplåst då för ja måste ha kvar mitt telia abonnemang.

det går bra att köpa den kontant på telia, dock är den förvånasvärt dyr på telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

det går bra att köpa den kontant på telia, dock är den förvånasvärt dyr på telia.

Hur dyr? Skulle gärna vilja ha lite mer information om detta.

mvh,
GnomeN

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra hemsida där man kan köpa iPhone 4 skal?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av GnomeN:

Hur dyr? Skulle gärna vilja ha lite mer information om detta.

mvh,
GnomeN

6400kr sa de till min brorsa.

Permalänk

Är det någon som vet någon bra hemsida som tipsar om alla appar som man bara måste ha? Snackar om både app store och cydia, alla sorters appar. Har väldigt få installerade nu.. vill ha något kul och/eller användbart!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Går det inte att kontrollera musikspelaren med bluetooth, tex. byta låt?
Har ett Sony DR-BT50 headset men kan inte byta låtar. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Går det inte att kontrollera musikspelaren med bluetooth, tex. byta låt?
Har ett Sony DR-BT50 headset men kan inte byta låtar. =/

Du får vänta tills iOS 4.1 kommer. Först då kommer stödet för AVRCP till iPhone.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0