iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Någon som vill hjälpa mig med billigatse/smartaste köpet?
Ska köpa em Iphone 4 Men vet inte riktigt vart jag ska köpa den?

Sitter med ett abbonemang på tele2 som jag är bunden med 1,5 år till. Men dock bara med 19 Kr månaden.
Hade varit smart att köpa den kontant och behålla mitt abbonemang, men enligt prisjakt är billigaste runt 8000 Kr.
I så fall så tjänar jag på att lösa ut mig från mitt abbonemnag (18månader*19 kr= 342 Kr) och teckna ett nytt. Jag vill behålla mitt nuvarande nummer.

Vilket abbonemang eller form tycker ni är mest prisvärt?

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

I Uppsala och Centralstation finns det en Tele2 butik som har Iphone 4 i lager. Köpte min idag måndag och det fanns både 16 och 32 GB inne och ganska gott om dom sa försäljaren. Ni som inte orkar vänta och bor i närheten, åk dit.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

I nuläget är det endast svarta som går att få tag på va? Jag vill ju ha en vit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av iqf:

I nuläget är det endast svarta som går att få tag på va? Jag vill ju ha en vit.

Ja det tror jag, läste något för ett tag sen om att dom hade tillverksningsproblem med dom vita? Hur dom nu kan vara svårare att göra?

Vit iPhone 4 dröjer - MacWorld

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qramohn:

Du får vänta tills iOS 4.1 kommer. Först då kommer stödet för AVRCP till iPhone.

Aha, lite dåligt att det inte fanns redan men finns det något datum sagt för 4.1?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av uber:

Någon som vill hjälpa mig med billigatse/smartaste köpet?
Ska köpa em Iphone 4 Men vet inte riktigt vart jag ska köpa den?

Sitter med ett abbonemang på tele2 som jag är bunden med 1,5 år till. Men dock bara med 19 Kr månaden.
Hade varit smart att köpa den kontant och behålla mitt abbonemang, men enligt prisjakt är billigaste runt 8000 Kr.
I så fall så tjänar jag på att lösa ut mig från mitt abbonemnag (18månader*19 kr= 342 Kr) och teckna ett nytt. Jag vill behålla mitt nuvarande nummer.

Vilket abbonemang eller form tycker ni är mest prisvärt?

köp den på comviq.se då kostar den 5899kr/6899kr kontant (slut på lagret just nu) självklart kan du använda den med ditt nuvarande abb men frågan är om tele2 vill skicka ut ett microsim till dig eller om du får klippa till det själv? hör med för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem

På tal om microsim, vad är det för nymodigheter?
Hade inte hört talas om det förens jag beställde iPhone 4.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

På tal om microsim, vad är det för nymodigheter?
Hade inte hört talas om det förens jag beställde iPhone 4.

det är typiskt sätt för Apple att skilja sig från mängden.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min hos Telia på releasenatten. Kostade 6295kr för 16gb. 32gb kostade 7395kr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

det är typiskt sätt för Apple att skilja sig från mängden.

Är det ett litet simkort helt enkelt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

På tal om microsim, vad är det för nymodigheter?
Hade inte hört talas om det förens jag beställde iPhone 4.

Vad är microsim för något då? Måste man ha det? Jag sitter och väntar på att min iphone 4 ska dimpa ner hos mitt postombud, men kommer jag inte kunna använda den med mitt vanliga sim kort alltså?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Skrivet av Joi:

Vad är microsim för något då? Måste man ha det? Jag sitter och väntar på att min iphone 4 ska dimpa ner hos mitt postombud, men kommer jag inte kunna använda den med mitt vanliga sim kort alltså?

antingen får du beställa ett microsim från din operatör ellerså får du klippa till ditt nuvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Vad är microsim för något då? Måste man ha det? Jag sitter och väntar på att min iphone 4 ska dimpa ner hos mitt postombud, men kommer jag inte kunna använda den med mitt vanliga sim kort alltså?

Klippte min idag och det är hur enkelt som helst....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som kan tipsa om en bra hemsida där man kan köpa iPhone 4 skal?

Köpte ett SwitchEasy Nude på iPhone-tillbehör, Invisible Shield, iPhone-fodral, headset m.m - iPhoneButiken. Kan varmt rekommendera den sidan, snabb leverans!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

köp den på comviq.se då kostar den 5899kr/6899kr kontant (slut på lagret just nu) självklart kan du använda den med ditt nuvarande abb men frågan är om tele2 vill skicka ut ett microsim till dig eller om du får klippa till det själv? hör med för säkerhets skull.

Letade som en dåre på comviq.se, men kunde inte hitta en enda telefon till salu?
Priset verkar ju dock riktigt bra om det stämmer. Micro-sim får jag väl höra med dem om. Inte hela världen om jag får klippa till det själv.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som kan tipsa om en bra hemsida där man kan köpa iPhone 4 skal?

Du kan ladda ner en app till iPhone 4 och där beställa ett gratis skal. Finns några att välja mellan. Leveranstiden är ifs ~6 veckor...

Uber: Köp iPhone med Comviq kontantkort
Tillfäligt slut så går inte köpa nu.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Köpte ett SwitchEasy Nude på iPhone-tillbehör, Invisible Shield, iPhone-fodral, headset m.m - iPhoneButiken. Kan varmt rekommendera den sidan, snabb leverans!

Tackar!

Edit: Blev skitsugen på en Speck Fitted, men den verkar ingen ha i lager
Ingen som vet nån som har den i lager?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av uber:

Letade som en dåre på comviq.se, men kunde inte hitta en enda telefon till salu?
Priset verkar ju dock riktigt bra om det stämmer. Micro-sim får jag väl höra med dem om. Inte hela världen om jag får klippa till det själv.

skrev ju att den var slut just nu Köp iPhone med Comviq kontantkort
självklart stämmer priset..

Permalänk

Någon som haft problem att ett fullt laddat batteri på 3gs laddat ur sig själv över natten? Är det bara att lämna in den å byta ut det eller är det nå app som bråkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Någon som haft problem att ett fullt laddat batteri på 3gs laddat ur sig själv över natten? Är det bara att lämna in den å byta ut det eller är det nå app som bråkar?

Laddat ur sig själv totalt? Alltså, från fullt laddad till knappt någonting kvar? Om det är så pass, skulle jag nästan råda dig att gå tillbaks med den. Jag har själv varit med om att telefonen förlorat extremt mycket batteritid över natten, men det hade nog sina anledningar, i och med kass täckning osv. Har dessutom bara hänt någon enstaka gång.

Men det du beskriver känns väldigt märkligt och så ska det ju absolut inte vara. Fast du kan ju alltid testa att ladda den igen och se om den agerar likadant igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Någon som haft problem att ett fullt laddat batteri på 3gs laddat ur sig själv över natten? Är det bara att lämna in den å byta ut det eller är det nå app som bråkar?

När kalibrerade du senast?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

skrev ju att den var slut just nu Köp iPhone med Comviq kontantkort
självklart stämmer priset..

Se där, tack för länken och tack för tipset!

Det får nog bli en därifrån när de kommer in i lager igen

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

Efter jag uppdaterade till 4.0.1 så har min mottagning rasat drastiskt! Kan stå brevid en kollega som har full mottagning med en lur med 4.0 medan jag kanske bara har två bars. Detta är en liten bit från en 3g-reapeater... På mitt kontor ska vi inte tala om, samtal bryts och bråkar medans kollegans iphone fungerar hur bra som helst...

Finns det nått man kan göra åt detta? Kanske det kommer en ny update, är det nån som vet hur man ska fixa!?

//Jonas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olycka:

Finns det nått man kan göra åt detta? Kanske det kommer en ny update, är det nån som vet hur man ska fixa!?

4.01 tillförde ju mest en bättre algoritm för att visa staplar; det är kollegans telefon som visar fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olycka:

Efter jag uppdaterade till 4.0.1 så har min mottagning rasat drastiskt! Kan stå brevid en kollega som har full mottagning med en lur med 4.0 medan jag kanske bara har två bars. Detta är en liten bit från en 3g-reapeater... På mitt kontor ska vi inte tala om, samtal bryts och bråkar medans kollegans iphone fungerar hur bra som helst...

Finns det nått man kan göra åt detta? Kanske det kommer en ny update, är det nån som vet hur man ska fixa!?

//Jonas

Staplarna har lite med mottagning att göra, din mottagning är oförändrad, däremot har de ändrat om algoritmen för hur många staplar som visas.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

4.01 tillförde ju mest en bättre algoritm för att visa staplar; det är kollegans telefon som visar fel.

Skrivet av Derox:

Staplarna har lite med mottagning att göra, din mottagning är oförändrad, däremot har de ändrat om algoritmen för hur många staplar som visas.

Men varför bryts samtal nu då?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Men varför bryts samtal nu då?

Ja du, dålig operatör? Defekt telefon?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag satt och talade med supporten 4 meter ifrån en 3G-repeater och hade dålig mottagning och tillslut bröts samtalet. Hoppade lite mellan 3G och gsm (eller vad heter det?). Hade en kollega några meter bakom mig med 4.0 och han har inga problem med samtalen och full mottagning.

Kan också säga att hemma har jag alltid haft 3G men det funkar inte längre, tur att jag har wifi...

/Jonas

Edit: Nu ska telefonen in på service för kontroll av radiodelen.
Antingen har vissa telefoner någon defekt som inte funkar med uppdateringen eller så är det helt enkelt nått fel med uppdateringen.

Min bror har gjort samma uppdatering och har samma fel...

Permalänk
Skrivet av Hannes10:

Laddat ur sig själv totalt? Alltså, från fullt laddad till knappt någonting kvar? Om det är så pass, skulle jag nästan råda dig att gå tillbaks med den. Jag har själv varit med om att telefonen förlorat extremt mycket batteritid över natten, men det hade nog sina anledningar, i och med kass täckning osv. Har dessutom bara hänt någon enstaka gång.

Men det du beskriver känns väldigt märkligt och så ska det ju absolut inte vara. Fast du kan ju alltid testa att ladda den igen och se om den agerar likadant igen.

mm, var helt fullt sen på morgonen var telefon död, så var tvungen att sätta i laddarn.

Skrivet av Derox:

När kalibrerade du senast?

Vad menar du då Kört den mot Itunes och uppdaterat till 4.0.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Vad menar du då Kört den mot Itunes och uppdaterat till 4.0.1.

Du skall ju ladda ur batteriet helt (kör den död och låt den ligga någon timme) och sen ladda den full. Detta skall man göra någon gång i månaden för att hålla batteriet fräscht och kalibrerat.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"