iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

är det bara jag som upplever sämre batteri än 3gn?
detta är från min iphone 4
Använd: 1h 46min
Väntetid: 3h 28min

68% kvar på batteriet....
-

Jag upplever även bra mycket sämre mottagning än 3gn.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

är det bara jag som upplever sämre batteri än 3gn?
detta är från min iphone 4
Använd: 1h 46min
Väntetid: 3h 28min

68% kvar på batteriet....
-

Jag upplever även bra mycket sämre mottagning än 3gn.

Jag laddade min fullt igår morse, hade 60% kvar efter att jag kom hem från jobbet idag vid halv 7, glömde kolla usage men jag hade varit i samtal 1.5 timme och kört spotify i 1 timme samt surfat runt en del och använt den som spotify remote, kör aldrig wifi (om jag inte kör spotify remote) och har push på mail och facebook o så.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Jag har inga exakta siffror men jag körde min i över ett dygn hade då på en höft lyssnat på musik i ca 3 timmar, surfat och spelat spel i iaf 2 timmar samt pratat i en halvtimme.
Tycker telefonen verkar ha bra batteritid, inget att klaga på från min sida iaf!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

hmm ok.

blir era lurar Varma då ni spelar? - det blir nämligen min, inte jätte varm, men man märker definitivt att den blir varmare efter en stund.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

hmm ok.

blir era lurar Varma då ni spelar? - det blir nämligen min, inte jätte varm, men man märker definitivt att den blir varmare efter en stund.

Självklart blir den varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Jag upplever även bra mycket sämre mottagning än 3gn.

Ska man förlita sig på diverser artiklar de senaste tiden så har Iphone 4 faktisk bättre mottagning (om man inte klämmer så hår man kan med vänster hand medans man pillar sig i magen). Däremot har man använt en felaktig formel för att återge staplarna för mottagningen, så användare tror att de har bättre mottagning än vad de i själva verket har. Kan det vara därför?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Jag åker nog till USA för att endast köpa telefonen...

eller?

/facepalm

Det hoppas jag inte!

(ironisk, om du inte förstod det)

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Skrivet av metro:

Vilken operatör kör du?

Halebop. Den är redan framme o väntar på mig på posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ska man förlita sig på diverser artiklar de senaste tiden så har Iphone 4 faktisk bättre mottagning (om man inte klämmer så hår man kan med vänster hand medans man pillar sig i magen). Däremot har man använt en felaktig formel för att återge staplarna för mottagningen, så användare tror att de har bättre mottagning än vad de i själva verket har. Kan det vara därför?

jo men min 3g hade full mottagning här hemma med både 4.0 och tidigare och 4.0.1
min iphone 4 hade samma mottagning med både 4.0 och 4.0.1 och 1-3 bars gäller även då den ligger på bordet, jag har inte upplevt några problem med antennen då man håller den.

har dock uppmätt bra mycket snabbare 3g med 4an än med 3gn. men även bra mycket mer instabilt.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

jo men min 3g hade full mottagning här hemma med både 4.0 och tidigare och 4.0.1
min iphone 4 hade samma mottagning med både 4.0 och 4.0.1 och 1-3 bars gäller även då den ligger på bordet, jag har inte upplevt några problem med antennen då man håller den.

har dock uppmätt bra mycket snabbare 3g med 4an än med 3gn. men även bra mycket mer instabilt.

Använder du bredbandskollenappen på telefonen eller kopplar du in den i datorn och kör där? För appen verkar skriven av apor och är bland det största skiten jag sett faktiskt, jag satt still och fick mellan 0.5 och 2.5 Mbit down och 0.4-1 Mbit upload, men när jag kopplade in datorn fick jag runt 4 Mbit down och 2 Mbit upp varje gång jag körde.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Använder du bredbandskollenappen på telefonen eller kopplar du in den i datorn och kör där? För appen verkar skriven av apor och är bland det största skiten jag sett faktiskt, jag satt still och fick mellan 0.5 och 2.5 Mbit down och 0.4-1 Mbit upload, men när jag kopplade in datorn fick jag runt 4 Mbit down och 2 Mbit upp varje gång jag körde.

jo är bredbandskollen jag använder, och jag har testat det på både min macbook och min iphone, tycker det fungerar fin fint.

ang batteriet, ska testa å ladda ur det helt och ladda det fullt där efter å hoppas på det bästa.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

jo är bredbandskollen jag använder, och jag har testat det på både min macbook och min iphone, tycker det fungerar fin fint.

ang batteriet, ska testa å ladda ur det helt och ladda det fullt där efter å hoppas på det bästa.

Okej, för mig är appen i mobilen väldigt hoppigt och ger dåligt resultat jämfört med om jag kör via datorn där det är stabilt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Halebop. Den är redan framme o väntar på mig på posten.

Samma här... Men har inte fått något avtalsbrev, så jävla irriterande att den ligger 100m bort men jag kan inte hämta ut den!

Permalänk

Finns det något jailbreak + UNLOCK för det senaste OSet? Sen jag köpte min 3Gs har jag inte orkat uppdatera mitt OS särskilt mycket, speciellt eftersom att Apple verkar sätta massa käppar i hjulet för jailbreak. Sitter just nu på ett jailbreakat + upplåst 3.0-OS eller vad det nu är och undrar om jag bara kan uppdatera till senaste OS och jailbreaka + låsa upp? Obs, väldigt viktigt att jag kan låsa upp den då den annars är telialåst men jag använder Tele2.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Finns det något jailbreak + UNLOCK för det senaste OSet? Sen jag köpte min 3Gs har jag inte orkat uppdatera mitt OS särskilt mycket, speciellt eftersom att Apple verkar sätta massa käppar i hjulet för jailbreak. Sitter just nu på ett jailbreakat + upplåst 3.0-OS eller vad det nu är och undrar om jag bara kan uppdatera till senaste OS och jailbreaka + låsa upp? Obs, väldigt viktigt att jag kan låsa upp den då den annars är telialåst men jag använder Tele2.

updatera till 4.01 och använd jailbreakme och använd sedan ultrasn0w för att låsa upp

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Okej, för mig är appen i mobilen väldigt hoppigt och ger dåligt resultat jämfört med om jag kör via datorn där det är stabilt.

Prova kör speedtest.net och berätta om du får mer tillförlitliga resultat där.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Nån som kör iRdesktop med Win 7 HP och har fått det att funka, både med WiFi och 3G?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Prova kör speedtest.net och berätta om du får mer tillförlitliga resultat där.

Ne, får 0 Mbit upload varannan gång när jag kör den appen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Halebop. Den är redan framme o väntar på mig på posten.

Fan vad långsamma telia var på att få ut nå info när nå ordrar sku gå i väg...
verkar ju som att alla har hunnit få iväg telefonerna utan telia :/

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Kom precis å tänka på, vad hände med "Game Center"??? - då jag körde 4.0 Betan så fanns den med, varför finns den inte med i färdiga versionen?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Kom precis å tänka på, vad hände med "Game Center"??? - då jag körde 4.0 Betan så fanns den med, varför finns den inte med i färdiga versionen?

De är inte klara med den tjänsten än helt enkelt. Den finns med i 4.1 betan också. Har inte sett något om när det planeras släppas.

Permalänk
Medlem

Appropå ingenting...Läste just en artikel på Gizmodo om iphone-appen "Nanostudio" som ser ut att vara en jäkligt avancerad lite musikstudio för att snickra ihop syntslingor och sånt.

Blev grymt imponerad, fan inte dåligt vad det går att göra med dessa "telefoner" nu för tiden
Synd att senaste gången jag snickrade ihop nåt som åtminstone liknade musik var på Amigatiden...kanske dax att försöka igen.

Artikeln: NanoStudio For iPhone Puts a Recording Studio In Your Pocket

Youtube-demo: YouTube - NanoStudio iPhone - First Demo

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Appropå ingenting...Läste just en artikel på Gizmodo om iphone-appen "Nanostudio" som ser ut att vara en jäkligt avancerad lite musikstudio för att snickra ihop syntslingor och sånt.

Blev grymt imponerad, fan inte dåligt vad det går att göra med dessa "telefoner" nu för tiden
Synd att senaste gången jag snickrade ihop nåt som åtminstone liknade musik var på Amigatiden...kanske dax att försöka igen.

Artikeln: NanoStudio For iPhone Puts a Recording Studio In Your Pocket

Youtube-demo: YouTube - NanoStudio iPhone - First Demo

riktigt coolt. fan, inte längesedan snake kom till lurarna

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ska sälja min gamla 3g iphone till en polare, den är jailbreakad med 3.1.x.
Vill nollställa all data på telefonen utan att tappa jailbreaken då jag jävlades som en galning med att få skiten att funka senast.

Nån som har en aning om hur man går till väga?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Köpte precis en iPhone 3g som uppdaterades till iOS4 i Augusti 2009 som är låst till Telia.
Finns det något sätt för mig att låsa upp den så jag kan använda den till Tele 2 utan att behöva betala 300 pix för att få den upplåst i affär?

Tack på förhand

Permalänk

Jag köpte ett skydd til min iphone 4 för det skulle ta så lång tid att få det andra. Ett incipio feather-light, ritkigt schysst faktiskt. Man fick två helt okej skärmskydd med och passformen och texturen på skyddet är mycket trevligt. Rekommenderas.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag köpte ett skydd til min iphone 4 för det skulle ta så lång tid att få det andra. Ett incipio feather-light, ritkigt schysst faktiskt. Man fick två helt okej skärmskydd med och passformen och texturen på skyddet är mycket trevligt. Rekommenderas.

Hm, såg intressant ut. Köpte två bumpers på Tradera av tveksam kvalitét, värt att satsa på nåt vassare innan jag får mitt skal från Apple.

Hur är det med framsidan, om man lägger luren med skärmen nedåt, nuddar den backen då eller skyddar skalet även där? Svårt att avgöra på bilderna jag hittat.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk

Tyvärr så går inte kanten på skyddet över skärmen, det är väl egentligen det enda negativa jag har hittat med skyddet men förutom det är det perfekt, känns inte alls större i fickan. Gäller ju bara att inte lägga telefonen på skärmen och sätter man på skyddet så skyddar det ju också en del!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tyvärr så går inte kanten på skyddet över skärmen, det är väl egentligen det enda negativa jag har hittat med skyddet men förutom det är det perfekt, känns inte alls större i fickan. Gäller ju bara att inte lägga telefonen på skärmen och sätter man på skyddet så skyddar det ju också en del!

Allright!

Beställde dock ett SwitchEasy Nude, verkar vara ungefär samma grej fast man fick med skydd för hörlurskontakt och dockkontakt vilket uppskattas.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Vart beställer ni era bumpers?
får Iphone 4 om några veckor, tänkte kika runt vad det finns för något

Visa signatur

#framtiden