Microsoft lanserar äntligen Vista

Permalänk
Medlem

"Det hördes oftare från scenen än från den försiktigt avvaktande publiken, som bara som hastigast hann notera meddelandet "Ett fel göra att bildspelet inte kan visas" innan det flimrade bort i den snabba presentationen."

Nära ögat Jag som stod och höll tummarna på blåskärm.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=611740&rss=145

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Onoff verkar ha det billigt i butik. Såg Vista Home Premium Retail för 1999kr.. på Discovery Channel.

Som sagt är inte det uppgraderingsversion? eller har du en länk?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

xsos 3.0 me stöd för dx10 är det som gäller då det blir klart.

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=496108

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downloader
xsos 3.0 me stöd för dx10 är det som gäller då det blir klart.

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=496108

WOOW det låter ju riktigt bra blir nog ett sådant när det är klart som du säger

Permalänk
Medlem

Om man köper det och sen håller på å byter hårdvaruprylar rätt ofta, vad gör man då? Har hört att man måste fixa ny nyckel om man byter ut hårdvara. Dvs den tror att man har bytt dator.

Permalänk
Hedersmedlem

Lustigt att se folk säga att Vista är överskattat när de använt den runt 5 minuter på en mässa.

Jag har kört Vista RTM (Ultimate) sedan den släpptes (har MSDN) på en laptop (Dell Inspiron 9400) samt min media Center och hittills är jag riktigt nöjd. Jag tycker det är klart mer än bara en ny yta. Inte för att ytan är nått fel på. Om jag ska sitta och jobba med något så är det inte fel att det är snyggt. Hela OS'et känns mkt mer logiskt att jobba med. Det kan vara småsaker som hur man navigerar via brödsmulor i explorer-fönster till hur den hanterar bilder med taggar etc.

Än så länge är det lite dåligt med vissa drivrutiner även om min Dell nu inte har några okända enheter längre.

Och vem bryr sig om det finns saker Ms har inspirerats från MacOS X? jag är så jäkla trött på det tjatet. Jag kör inte MacOS X och har inget intresse av det (har det på en dator på jobbet och visst är det ok men som med allt som har med Mac så har Mac-fanatiker ingen riktig verklighetsanknytning när de hausar allt som Apple gör) så om MS har tagit något från Apple så är det bara bra. Förhoppningsvis snor apple ideer från MS också.

När det gäller DRM i Vista ... jag har hittils kunnat rippat både CD och DVD (med DVDDecrypter) plus spelat upp alla möjliga filer så än så länge har inte DRM hindrat mig att göra ett smack. Att MS var tvunget att inkludera stöd för DRM (och redan XP hade stöd för DRM) för HD-DVD och Blue-Ray är knappast konstigt eftersom de annars aldrig skulle kunna erbjuda möjligheten att visa HD-filmer.

Jag tror att de flesta kan klara sig med Home Premium istället för Ultimate. Det är inte så mkt som skiljer.

OEM kopplas oftast till en hårdvara, t ex en hårddisk etc. Når jag köpte MCE 2005 med en hårddisk och efter ett antal ominstallationer/aktiveringar var tvungen att ringa MS för att aktivera sa de att så länge jag fortfarande hade hårddisken så var det helt ok med OEM-versionen. Så det bör inte vara någon skillnad nu.

Själv är jag faktiskt mest sugen på nya Office 2007 Home and Student för 1400. Word, Excel och powerpoint .. och 3 licenser på en gång. Det är jäkligt bra. Synd att det inte skapade en liknande licens för Vista.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Som tidigare sagts: Vista är överskattat.

Testade systemet på Dustins mässa och kan inte säga att jag är imponerad. De funktioner jag såg var förvisso snygga, men inget av det kan kallas direkt nytt, då jag sett mycket liknande, och om jag får säga själv, bättre saker i både Linux och Mac OS X.

Vidare är minnesanvändningen helt sjuk; ett operativsystem ska inte dra nästan 500 MB minne som grund, utan antivirus och andra motsvarande program. Min stationära dator (med Slackware) drar på sin höjd 350 MB minne när jag har på allt ögongodis jag kan hitta, inklusive compiz och andra liknande program, samt modifierar bilder, lyssnar på musik osv.

Vidare avskyr jag allt DRM-relaterat som ingår för att begränsa filmvisande mm. För att inte nämna att man bara får uppgradera hårdvaran några gånger, även med en köpt (icke-OEM) version och att man inte får använda de billigare versionerna som virtuella system (eller vad det nu kallas).

Och slutligen priset; jag har inte några planer på att betala tusenlappar för ett system som är underlägset de *nix-system som går att ladda ner från nätet.

Upptäckte för övrigt att DRM-skyddet blivit "knäckt"

Det här har tagits upp många gånger här på forumet men alla har inte förstått det än. Vistas minnesanvändning är annolunda jämnfört med XP. Istället för att ta ram när det behöver det så tar Vista redan ramet från start. Det gör att det svappas mindre och program startas snabbare. Och om ngt program/spel behöver ramet "så släpper vista till". Tro mig om om du suttit mer än 5 min med OS:et så skulle du själv uppleva det som väldigt rappt jämnfört med XP.

Så Vista kräver inte speciellt mkt ram det ser bara ut som det gör det. Varför har en massa ram som bara ligger och inte används? Jag köper inte en hårddisk för att ha den tom.

Och vaddå 500 mb som grund? XP drar väl ungefär det också.

Att jämnföra Linux med Windows är som att jämnföra äpplen med bananer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det här har tagits upp många gånger här på forumet men alla har inte förstått det än. Vistas minnesanvändning är annolunda jämnfört med XP. Istället för att ta ram när det behöver det så tar Vista redan ramet från start. Det gör att det svappas mindre och program startas snabbare. Och om ngt program/spel behöver ramet "så släpper vista till". Tro mig om om du suttit mer än 5 min med OS:et så skulle du själv uppleva det som väldigt rappt jämnfört med XP.

Så Vista kräver inte speciellt mkt ram det ser bara ut som det gör det. Varför har en massa ram som bara ligger och inte används? Jag köper inte en hårddisk för att ha den tom.

Och vaddå 500 mb som grund? XP drar väl ungefär det också.

Att jämnföra Linux med Windows är som att jämnföra äpplen med bananer.

Yes, vista är förvånansvärt snabbt.

Permalänk

vista kommer att funka om man byter ngn del i datorn, såvidare inte man byter hela systemet. tänk på att datadelar kan gå sönder & ms tänker inte tappa kunder på att man råka ha sönder ngt .

ms är inte så dumma, de vill vinna mark & måste bara tillägga info till dem som säger att ms plaggar mac os. gå längre tillbaka å se hur mac snott allt annat.

jag kommer att köpa vista ultimate för under 1900kr. sen om jag byter ngn del så kommer den att funka prima

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
vista kommer att funka om man byter ngn del i datorn, såvidare inte man byter hela systemet. tänk på att datadelar kan gå sönder & ms tänker inte tappa kunder på att man råka ha sönder ngt .

ms är inte så dumma, de vill vinna mark & måste bara tillägga info till dem som säger att ms plaggar mac os. gå längre tillbaka å se hur mac snott allt annat.

jag kommer att köpa vista ultimate för under 1900kr. sen om jag byter ngn del så kommer den att funka prima

Jag tror det är moderkortet man inte kan/får byta. Allt annat ska gå bra (ta mig inte på ordet)

Vista Gaming Report (nVidia):

http://techgage.com/article/windows_vista_gaming_performance_...

Nån som sett tester med Ati? Deras skarpa Vista drivers kom ut idag med fullt Crossfire stöd samt en snabbare CCC.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
vista kommer att funka om man byter ngn del i datorn, såvidare inte man byter hela systemet. tänk på att datadelar kan gå sönder & ms tänker inte tappa kunder på att man råka ha sönder ngt .

ms är inte så dumma, de vill vinna mark & måste bara tillägga info till dem som säger att ms plaggar mac os. gå längre tillbaka å se hur mac snott allt annat.

jag kommer att köpa vista ultimate för under 1900kr. sen om jag byter ngn del så kommer den att funka prima

man kan väl "uppgradera" och helt enkelt aktivera igen? jag tror man får aktivera flera gånger, och vid det tillfället får man väl även ringa support för att aktivera?? Eller menar man att så fort ett nyt grafikkort skall in, så måste man köpa en till oem?? snälla kan någon förklara vad man kan och inte kan med OEM, det är ju väldigt viktigt innan man ens BÖRJAR klaga eller tycka att priset är bra!!

Någon som vet sanningen om oem och har testat eller nått?

Permalänk
Medlem

Så synd att man installerade om XP förra helgen då
Eller kanske inte, tar nog och väntar tills de har rett ut alla barnsjukdomar och buggar och drivrutinerna hunnit mogna en del.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Lustigt att se folk säga att Vista är överskattat när de använt den runt 5 minuter på en mässa.

Än så länge är det lite dåligt med vissa drivrutiner även om min Dell nu inte har några okända enheter längre.

Och vem bryr sig om det finns saker Ms har inspirerats från MacOS X? jag är så jäkla trött på det tjatet...

När det gäller DRM i Vista... jag har hittils kunnat rippat både CD och DVD (med DVDDecrypter).../B

Jag bryr mig inte heller ifall MS tar efter andra operativ system, men jag hade önskat att de därmed också tonat ner sin aggressiva hållning gentemot BSD/Linux/OpenSolaris system. MS dravel i det här fallet gör mig precis lika trött, om inte tröttare.

Jag kan inte svara för de som skrivit negativa inlägg här, men det finns miljoner andra likt dig och mig som använder eller använt Vista.

XP:s DRM stöd är en myra i jämförelse med en elefant, alltså Vista. I och med Vista är DRM helt och hållet integrerat. Att du inte märker av några direkta skillnader just nu beror mest av allt på att mjukvaran ännu inte är flaggad för att utlösa alla DRM funktioner. När det gäller filmindustrin kan det dröja kanske två år, eller än mer; just nu är det ganska oförutsägbart. När mjukvaran väl flaggas, ja då hjälper inte Vista i sig om du nu inte varit förutseende nog att t ex inköpa ett grafikkort med hårdvarustöd för hdcp. Om du inte har det kan resultatet bli alltifrån svart skärm till 800 x 600 upplösning med urtaskigt ljud.

Det som du glömmer när det gäller DRM är att MS dominerande position får konsekvenser som påverkar alla, även om du inte tänkt använda din dator till multimedia. Intel har utvecklat hårdvaran vilken MS har byggt sitt mjukvarustöd omkring. Alltså kräver DRM både kompatibel hårdvara och mjukvara. Följden blir att hårdvarutillverkare mer eller mindre blir tvingade att designa sin hårdvara i enligthet med MS krav, vilket betyder att även om jag aldrig ens kommer att installera Vista så blir jag tvungen att betala extra för hårdvara som stöder något som jag inte har nytta av. Varför? Därför att det är ekonomiskt ohållbart att tillverka en hårdvara för MS, alltså 95 % av marknaden, och ytterligare en för de övriga 5 %:en.

Det bisarra i sammanhanget är t ex filmindustrin ger den laglydige konsumenten 0 rättighet att använda en inköpt produkt ifall han inte också betalat in ytterligare provision som bakas in i priset på all möjlig hårdvara.

Summa: MS ska hålla sig till att utveckla bra mjukvara och om de förblir störst och tjänar grisigt mycket pengar så bryr det mig inte ett dugg. Däremot behöver inte MS vara en "brownnoser" åt film- och musikindustrin.

Permalänk
Medlem

Får hem en bärbar genom hem pc (Fujitsu Amilo xi1526) och enligt Fujitsis hemsida får man installera Vista gratis istort sett på datorn man köpt innan 15.e mars, är detta en komplett fullversion eller vad är det?

Visa signatur
Permalänk

för det första. mac kommer oxo få DRM inbyggt i sitt os.

sen som jag sa. så länge datorn behåller sin orginal form ( mobo som anknytningspunkt) så kommer man kunna köra OEM vista, även om man byter grafikkort prolle samt minne dvd mm. om de nu kommer att säga att datorns hd måste vara intakt & behållas så lär jag använda den som lagringshd, en av mina 5 andra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är vista business bra? Vilken av de andra är den jämförbar med? Laddar från våran msdnaa nu :D^^

edit: Hittade en bra länk här

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Intel har utvecklat hårdvaran vilken MS har byggt sitt mjukvarustöd omkring. Alltså kräver DRM både kompatibel hårdvara och mjukvara. Följden blir att hårdvarutillverkare mer eller mindre blir tvingade att designa sin hårdvara i enligthet med MS krav, vilket betyder att även om jag aldrig ens kommer att installera Vista så blir jag tvungen att betala extra för hårdvara som stöder något som jag inte har nytta av. Varför? Därför att det är ekonomiskt ohållbart att tillverka en hårdvara för MS, alltså 95 % av marknaden, och ytterligare en för de övriga 5 %:en.

Men blir det inte fel här? Om jag inte missminner mig så är det filmföretagen som pressat både Intel och Microsoft på att implementera DRM och HDCP. Dessvärre är det väl så att när media kan lagras digitalt så ser branschen ett sätt att få någolunda kontroll på piratkopieringen, vilket t,ex inte går med VHS. Det är nog bara att acceptera att dessa och liknande funktioner är här för att stanna. Att gå över till OS X lär väl inte heller hjälpa då de borde ha samma restriktioner.

Personligen så ser jag fram emot Vista. Kommer med stor sannolikhet bli ett bra kompliment till Windows Server 2003 som hittills är det i särklass bästa operativsystem jag suttit vid. Det verkar även vara mer genomarbetat än XP och ta tillvara på dagens datorresurser på ett mycket bättre vis. En del gnäller över att det verkar dra mycket kraft, men spelar det någon roll egentligen? Lika bra att nyttja det som finns, så länge andra program och liknande inte blir lidande - något som inte verkar ske vad jag har sett hittills. Att en del spel är långsammare i Vista än XP har nog snarare med avsaknad av drivrutiner än att Vista ligger och kör i bakgrunden. Dessutom är väl alla dagens datorer och de som är upp till två eller tre år gamla klart godkända för Vista. Var ju samma problem/gnäll när XP kom, att det drog en massa soppa. Idag är väl åsikten inte riktigt längre densamma Garanterat att det kommer bli likadant den här gången och att vi får höra samma sak igen när uppföljaren till Vista kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Inget Vista på min dator inte. Däremot riktar jag min blick åt Mac OS X och Leopard som verkar riktigt lovande.

Permalänk
Medlem

Finns/görs det lika mycket 64bit drivrutiner som 32bit?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
vad bygger du dina kunskaper på?

har du en riktig ms vista eller ?

bygg vidare på ditt argument tack.

jag ska ialla fall köpa den här

http://www.mycom.se/produkt/windows_vista_ultimate_swe_oem_47...

Jag har kött på benen för det jag skriver. Som jag skrev i ett föregående inlägg. Detta är mitt tredje inlägg i detta forum och det verkar som att en hel del sitter och försöker "leta" efter fel eller söka upp provocering.

Jag har betatestat Vista, många builds. Jag har suttit med Ultimate länge och testat på olika datorer.

Faktum är att det by default är extremt störande med alla dess frågor om din tillåtelse trots adminrättighet eller självaste admin i sys. Systemet skall hålla käft om man har 100% behörighet.

Sen buggar det rätt rejält på många områden. Ett fint exempel är när du lägger upp några video's med blandade codecs i en mapp så rasar hela explorer.exe (exakt samma mapp fungerar klockrent i XP). Skall du spela upp något i den medföljande versionen av mediaplayer så skall den tala om varje gång man spelar en video att "det blev fel". Detta händer inte i XP.

Det drar avsevärt mycket mer RAM och har vissa försämringar i dess användargränsnitt. Det var t.ex bättre sökverktyg i föregående os.

Den nya Internet Explorer 7.0 buggar med flashplayer med flashidentifiers siter (som är många). Dvs du kan inte gå vidare i siten trots att du har flashplayer installerat. Lösningen är att ladda siten i firefox istället. Gränssnittet är klart sämre i den nya webläsaren. Gjort tester på en avdelning när folk håller med och där man uppvisat snabbare surfning i den äldre 6.0. Jag menar stopp/refresh knapparna har dom lagt så långt till vänster. Blir väldigt mycket fram och tillbaka-rörelser med musen, och ja det är något man bryr sig om när man är van Windows-användare. Windows skall handla om användarvänlighet som är dess styrka.

Ett GIGANTISKT minus är att integrerade DX10 vägrar att släppa på vsync på OptenGL vilket gör att du kommer få max samma FPS som du kör uppdateringsintervall till din monitor. Hjälper inte om du sätter vsync always off i dina drivers...

Dom fördelar ni kan vänta er är ett snyggt utseende och snabb uppstart av ert system, även relativt bra flyt. Det har en rätt så bra scheduler för processer.

Vista kan dock slänga sig i väggen jämfört med Windows 2003 Server som fortfarande är det bästa och snabbaste OS som MS gjort. 32 eller 64-bitars version väljer ni själva. Jag kommer ju garanterat återgå till 2003 som jag tidigare kört sedan det lanserades.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

haha...jag viste det...
Här är en till som har fått....men nu vill han sälja den !

http://www.tradera.com/auction/aid_38830785

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd

2good4you: Ta inte illa upp nu men det kött på benen som du hävdar att du har verkar mest vara ruttet.

1. Du har suttit med betor av olika slag och därför sågar du ett helt operativsystem som släpptes på riktigt idag.

2. UAC är en medveten feature i Vista. Gillar du den inte, stäng av den och du är tillbaka där jag tror du vill ha det, mer eller mindre åtminstone.

3. Vista SKA dra snormycket minne. Det är, precis som med UAC, en medveten feature - och den ska uppskattas (UAC kan jag förstå att man inte vill ha)

4. Haka upp sig på att bak/fram knapparna ligger för långt åt vänster...högerklicka och välj Back så slipper du flytta musen alls. Eller skaffa ett skin med större ikoner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Massa Text

Som sagt så släpptes det officiellt idag så det är inte direkt rättvisst att göra en bedömning än. Angående codecs så kör jag med FFDshow och det funkar fint, jag kan spela upp alla filmer man slänger åt det. TROTS att det inte stödjer Vista än så länge. Även K-Lite Mega Codecs och Ace Mega CodecS. Och om du har problem med codecs varför inte köra VLC?

UAC Kan du stänga av, problem löst.

Och inget Vsync i OpenGLbaserade spel? Det har inte så mkt med Vista att göra som med drivrutiner. Jag kan säga att Ati fixade det där för ett bra tag sedan. Vad provade du med för kort och drivrutin?

Sökverktyget är ju överlägset det i XP enligt mig. En av de bästa grejerna jag märkte. Och så mkt snabbare en sökning tar på det också.

Internetexplorer 7.0 håller jag med om på alla punkter, det är det första som åker när en skarp version av nLite Vista kommer. Men egentligen hur många installerar ett OS och kör bara med de program som följer med det? De flesta av oss entusiaster installerar tredjepartsprogram. Det gäller ALLA OS, inte bara Vista. Större delen av tiden man spenderar efter att ha installerat ett OS är ju att installera de program man vill använda vilket 90% av dem inte följer med ändå (Kommer bara på att jag använder calculatorn av de program som medföljer Windows XP).

Så gillar man inte internetexplorer så ladda ned firefox eller nån annan browser. Problem löst, de är båda gratis.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Värst vad folk verkar gilla att gnälla av sig. Iofs många av problemen som det gastas om är driverreltaterad. IE7 är väll ett undantag. I alla fall, köpa det nu och sedan gnälla som fan är ett slöseri av pengar och tid IMO. Jag ger det tid tills sommaren så man slipper slita håret i frustration. SP1 kanske vore att vänta på.

Permalänk

Såg typ en TV-reklam för Vista runt 1715

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Avstängd

"signerade av självaste Bill Gates", hehe, försöker han likna nån popstjärna eller?

Permalänk

En fotnot i sammanhanget är att dom 40 exemplaren som Microsoft delade ut av Windows Vista Ultimate English "signature Edition" på centralen igår och som har börjat dyka upp på nätet nu till försäljning är inte den officiella signerade versionen.

Den officiella versionen har en upplaga på 20000 exemplar vare sig mer eller mindre, den dom gav bort på centralen igår kväll har en upplaga på 25000 exemplar och det är en uppgradering! Ingen retail... Så det lär komma flera annonser den närmsta tiden...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Är hdd kravet 40gb??? det e ju helt sjukt ffs?!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att uppgradera till Vista när:
1. det finns stabila drivrutiner till all hårdvara för Vista.
2. säkerhetshålen i Vista täppts till.
3. support till XP upphört.
4. prislappen på Vista sjunkit under 1000 spänn.
F.n. fungerar min dator alldeles för bra för att motivera ett dylikt inköp.

I nuläget fyller Vista samma funktion för mig som ännu-en-Linuxdistribution, kul att kolla på och labba lite, funkar det så funkar det. Men jag är givetvis inte beredd att betala mer för Vista än för ännu-en-Linuxdistribution i nuläget.

S.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msv
Jag kommer att uppgradera till Vista när:
1. det finns stabila drivrutiner till all hårdvara för Vista.
2. säkerhetshålen i Vista täppts till.
3. support till XP upphört.
4. prislappen på Vista sjunkit under 1000 spänn.
F.n. fungerar min dator alldeles för bra för att motivera ett dylikt inköp.

I nuläget fyller Vista samma funktion för mig som ännu-en-Linuxdistribution, kul att kolla på och labba lite, funkar det så funkar det. Men jag är givetvis inte beredd att betala mer för Vista än för ännu-en-Linuxdistribution i nuläget.

S.

Vilka är dom nuvarande säkerhetshålen i Vista?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.