Permalänk

Liten OT fråga bara,
min dator ligger på posten men har ingen aning om det ska betalas på plats eller senare.

Min faktura ser ut såhär:
Förfallodatum: 2007-02-09
Betalvillkor: 0 dagar netto
Leveranssätt 03 - POSTPAKET PF

Valde postförskott när jag betalade och oftast brukar det då bli att betala på plats men faktura delen förvirrar mig lite :/

Har pengarna imorron till det så det är egentligen skit samma men hade varit kul om man kunde skutta ner och hämta den idag

Permalänk
Medlem

Du betalar när du hämtar ut det.Skriv upp kollinumret så du kan hämta ut.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Mjo jag brukar hämta ut genom att bara skriva upp kollinumret men var bara lite förvirrad angående resten, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Gaaah, sitter med avtryckarfingret på beställ, men är lite osäker på skärmen. Jag pysslar med webbutveckling så behöver en ordentlig skärm. Men alla som säger att skärmen är undermålig, vad är det som ni syftar på? Kontraster? Ljusstryrka? Responstid?

Hur är det med hållbarheten på HP's laptops? Står skärmarna pall ett tag innan det blir döda pixlar? Har bara haft Thinkpads så är lite bortskämd med kvalitét.

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Medlem

en liten dum frågga istället för att installera in xp pro tänkte jag lägga in vista home prem.. ska jag göra samma sak som ni har hänvissat till xp pro.. o hur tror ni att den hanterar vista?

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk

Ser att både Pato och KSMB skriver att skärmen är matt. Den är i allra största grad blank. För övrigt så är skärmen mycket bra, enda jag märkt är att det är lite ljussläpp i nederkant. Upplösningen passar skärmen perfekt.

Slängde in 64-bits Vista direkt när jag fick den, och det fungerar mycket bra med 2GB minne. Alla drivrutiner hittades av setupen.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem

Wow i nativeupplösning 1680x1050?

Hej på er!

Är grymt sugen på att beställa en sån här laptop! Vill dock få bekräftat att den orkar med att köra World of Warcraft i 1680x1050 och lite ögongodis påslaget utan problem?

Tacksam för snabbt svar (innan de tar slut...:-))

Andreas

Permalänk
Medlem

Tjena!

Utan att kunna allt för mycket så kan jag direkt säga att den klarar av det, speciellt som min sunkdata (hade då en P4 2.4Ghz) klarade av WoW i 1280x1024.

1600 är ju inte direkt ett dåligt kort (för en bärbar!)

Vill jävligt gärna beställa, men jag har inte pengar
Får nog bli en billigare laptop när jag har sålt moppen. Dessa verkar sälja som smör i solsken.

Grattis till er som beställt Hoppas att det fungerar bra

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

Re: Wow i nativeupplösning 1680x1050?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av foolen
Hej på er!

Är grymt sugen på att beställa en sån här laptop! Vill dock få bekräftat att den orkar med att köra World of Warcraft i 1680x1050 och lite ögongodis påslaget utan problem?

Tacksam för snabbt svar (innan de tar slut...:-))

Andreas

du kan inte köra WOW, (BF2, 2142, FEAR, osv) i Native (1680 x 1050) på ett ati x1600 med ögongodis på. (om du inte vill ha jordens lagg och låg fps). är nog bara go79XX som grejar det (och kanske ati x1800, men ej säker).

skulle tippa på 1024 x 768 och med ögongodis på, är en bra upplösning. (har haft en liknande laptop, och det var det jag körde på då)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Tänkte köra in half-life 2 i min när den kommer, borde väl flyta på ganska bra om man inte kör i native och kör låg/medel. eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton720
Tänkte köra in half-life 2 i min när den kommer, borde väl flyta på ganska bra om man inte kör i native och kör låg/medel. eller?

"i min", vad menar du med det ? (lite halvseg idag)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Förtydligande

Hej igen!

Känner att jag kanske borde förtydliga mig lite: Menar inte att den ska orka med typ 1000xAA och andra plusmeny-funktioner utan endast Wow's "standard-inställningar" med kanske lite över medel på "View distance". Tacksam för alla som försöker hjälpa till! Har dock gjort alla räkneövningar själv med hjälp av diverse benchmarkappar och är nu ute efter någon som faktiskt sitter och spelar med denna setup. Hur känns det, laggar det mycket eller är det kalas?

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

"i min", vad menar du med det ? (lite halvseg idag)

I min Hp nx9420 med 2g ram...

Permalänk
Avstängd

foolen. har spelat wow 3 gånger (va inget för mig), så jag vet inte hur wows AA funkar. vet bara att t ex 2142 , FEAR, BF2, osv, osv, aldrig kommer gå i Native med ett x1600. (för några pipes och för klent chip). MEN jag skulle ändå köpa HP`n om jag bara hade 9k. mycket dator för dom pengarna.

anton720. självklart kommer du kunna lira hl2 i t ex 1024 x 768. inte helt fel det heller. (spelade in den upplösningen många år innan Nvidia släppte sitt go6800)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

jaja nu har jag åxå beställt en .. tok för bra pris för att blunda .. det ska väl gå att lira hl2 ..hoppas jag

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem

japp beställde en med imorse. får den imorgon..blir bra när jag ska plugga i asien efter sommaren!

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Var det någon som sa att om man tar paketet med laptop+minne+väska så får man först laptop+minne och sedan väskan när den kommer in? Tar det ut extra avgift för det extra kollit? Står nämligen så i försäljningsavtalet...

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Medlem

Jahapp, idag kastade disken in handduken. Började låta konstigt, knäppande / smällande när disken arbetade... Sen frös datorn, och nu säger den att det är fel på disken vid post.

Får se hur pass smidigt Dustin / HP sköter returen.

Permalänk
Medlem

där kom första bärbara haveriet, när kommer nästa fel?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adestro
Var det någon som sa att om man tar paketet med laptop+minne+väska så får man först laptop+minne och sedan väskan när den kommer in? Tar det ut extra avgift för det extra kollit? Står nämligen så i försäljningsavtalet...

Ja det stämemr som du skriver. De skickar dator + minne (som är extremt lättinstallerat) först. Sen kommer väskan lite senare. Men den kommer fraktfritt.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uber
Ja det stämemr som du skriver. De skickar dator + minne (som är extremt lättinstallerat) först. Sen kommer väskan lite senare. Men den kommer fraktfritt.

Dom sa till mig att det skulle kosta 49kr extra

Permalänk
Medlem

Ingen jätte summa precis.
Nedrans vad synd att jag inte hinner beställa.

Kan ni rekommendera någon liknande dator i samma prisklass?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

När jag beställde kryssade jag inte för "Tillåt delleverans". Antar att jag får vänta tills väskan kommer in då?(den 23:e...)

EDIT: ordnade upp det med supporten, fraktavgiften för väskan är 99kr exkl. moms...

EDIT 2: Måste bara ge en eloge till Dustin för att dom(till synes) lyckades få iväg allt utom väskan redan idag trots att jag kontaktade dom ang. delleverans så sent som kl 16:00.

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk

Äntligen!!

Skickades från Stockholm kl 10,26 igår (måndag) ,kl 11,59 i dag (tisdag) kom den fram till mig...................snabba puckar!!!!

Permalänk
Medlem

Är det någon som gett sig på att installera linux på sin 9420?
Har funderingar på att köpa den, men är lite osäker på hur pass linuxvänlig hårdvaran är, mer specifikt grafikkortet.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Medlem

Var nyss och hämtade min nx9420 och är väldigt nöjd, funkar mycket bra ,snabb tyst och bra skärm

Har bara en liten fråga, har en fejk XP pro skiva och frågan är om man vinner mycket "speed" om jag byter. är inte så haj på alla dessa drivrutiner mm

Permalänk
Medlem

Bah, posten felsorterade min o får den imorn istället för idag >_<

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EggZ
Är det någon som gett sig på att installera linux på sin 9420?
Har funderingar på att köpa den, men är lite osäker på hur pass linuxvänlig hårdvaran är, mer specifikt grafikkortet.

http://www.linlap.com/tiki-index.php?page=Hewlett-Packard%20n...

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jahapp, idag kastade disken in handduken. Började låta konstigt, knäppande / smällande när disken arbetade... Sen frös datorn, och nu säger den att det är fel på disken vid post.

Får se hur pass smidigt Dustin / HP sköter returen.

Nej! Säg inte så. jag blir orolig (får min imrgn). är du säker på att det inte är ditt eget "fel"? du har väl formaterat om med ett program?.....

Permalänk

Måste ge en eloge till dustinhome, ringde dem vid 17.00 och frågade om det gick att få delleverans för att väskan blev försenad och de fixade det direkt och lovade att skicka väskan utan extra frakt paketet gick till och med iväg idag trots att jag ringde så sent, det kallar jag support!