Permalänk

Musmatta till en lasermus?

Finns det någon trevlig musmatta till lasermöss? Trevliga egenskaper skulle vara om den var möjlig att rengöra och att den är rätt låg.

Mus: Razer DeathAdder.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Qpad lowsense, finns i både 1,5mm och 4mm höjd.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag gillar min Func skarpt. Inte jättelåg dock (särskilt inte om man använder den medföljande "ramen").

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Jag kör med Steelpad 4D som jag gillar p.g.a. att den är tunn (d.v.s. låg). Hur lätt den är att rengöra vet jag inte, eftersom jag inte lortar ner mina musmattor ;), men den är av plast så det är nog bara att torka av den med en fuktig trasa.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Min lasermus funkade inte på tygmattor iaf. Körde med en plastmatta (QPAD XT-R), funkade perfa.

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Medlem

Här är en liten lista hur bra några olika musmattor fungerar ihop med lasermöss. Nu står det iofs G5 i rubriken men det gäller nog de flesta lasermössen. http://www.indiweb.de/en/support/logitech_g5.htm

Permalänk
Avstängd

Re: Musmatta till en lasermus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Finns det någon trevlig musmatta till lasermöss? Trevliga egenskaper skulle vara om den var möjlig att rengöra och att den är rätt låg.

Mus: Razer DeathAdder.

Deathadder kör med IR så det är ingen lasermus.

Permalänk
Medlem

Min laserus funkar bra på dom Hederliga gamla Qpad ^^

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har en gammal func, som jag kör med den släta sidan. Funkar perfa med min MX400.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

men snälla, Deathadder är en optisk mus
Jag skulle nog rekommendera Q-Pad mattorna dom kan man tvätta i tvättmaskinen om jag inte missminner, och dom är trevliga i övrigt...
annars är funk en bra matta....
detta är ju helt en smaksak och jag rekommenderar att du tar dig till en affär där du kan testa lite olika.

Permalänk

Re: Re: Musmatta till en lasermus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Deathadder kör med IR så det är ingen lasermus.

Hehe, så där går det när man utgår från att nya möss per automatik är laser. Får väl hoppas på att någon annan har användning av informationen i tråden, i synnerhet Mathes länk:

http://www.indiweb.de/en/support/logitech_g5.htm

var informativ.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!